Grethe roede...noen erfaringer?

princess_barbie

Glad i forumet
hei eg og min samboer har tenkt å begynne på grethe roede, men vi finner ikke så veldig mye informasjon på nettet annet enn at de reffererer til kursene de holder. Noe vi ikke har tenkt å bruke flere tusen på. Er det noen av dere som har erfaringer og litt informasjon om hva denne kuren/livsstilen går ut på?

ORIGINAL: princess_barbie

hei eg og min samboer har tenkt å begynne på grethe roede, men vi finner ikke så veldig mye informasjon på nettet annet enn at de reffererer til kursene de holder. Noe vi ikke har tenkt å bruke flere tusen på. Er det noen av dere som har erfaringer og litt informasjon om hva denne kuren/livsstilen går ut på?

Du skriver at dere ikke vil betale mange tusen, men på grete roede må man følge kursene som er satt opp. Grete roede er ingen kur, men  livsstilsendring. Er usikker på prisene, men hvis dere ikke vil betale så mye så har jo vg en egen vektklubb på nett..... Bare et tips[:)]

Kurset går ut på å lære å spise riktig, sammensetning av mat, hvor mange kalorier maten inneholder, rett og slett alt som omhandler et sunt kosthold!

Jeg har også gått Grethe Roede kurs, men min erfaring er stikk motsatt. Jeg følte det ble alt for mye mat og jeg gikk kjempe sakte ned. I tillegg liker jeg ikke det fokuset de har på kalorier, jeg holdt på å bli tullete av hele greiene. Gikk kanskje ned 500-600 g i uken.

Men jeg har også gått Libra kurs, noe jeg anbefaler på det sterkeste. Det er også en kostholdsendring hvor man spiser 5 ganger om dagen, man teller ikke kalorier og man går rimelig greit ned i vekt. [:)] Gikk ned 1-1,5 kg i uken. www.libra-helse.no

Lykke til uansett hva du velger :)

Søs gikk på dette for et par år siden og gikk ned mange kg. Men, som de andre skriver, mye går i en livsstilendring (det er jo positivt i seg selv for mange!), men søs ble også litt "fanatisk".. i alle fall i en periode.. Var litt slit for oss rundt henne, for veeeldig mye måtte masse inn i hennes nye rutiner.. men bedret seg etterhvert da [;)] Er jo bra at dere begge har tenkt å starte, det er sikkert myyye enklere enn at bare en av dere skal gå på den.. [8|]

Back
Topp