Grethe Roede, meny 2

Mamma Propell

Glad i forumet
Noen som går ned i vekt her med Grethe Roede? Jeg har regnet ut alt i forhold til alder, kjønn, hvilestoffskifte(?) og hele den leksa der. Da havnet jeg på meny 2, der jeg skal spise rundt 1600 kalorier på en dag. Men når jeg prøvde å sette opp menyforslag så ser jeg jo at det er ikke sjangs at jeg får til å putte i meg alt det mat...i løpet av en dag så ser det sånn ut i små prosjoner:frokostblanding med melk, tortillalefse med skinke og majones, fiskegrateng, havregrøt, kesamis, lompe med skinke(2 stk) og pasta og skinkesalat....[8|] Her må det jo være en feil, eller??? Kan jo ikke gå ned i vekt og spise så mye mat????

Noen som vet om ferdige menyforslag i forhold til om du skal følge meny 1, 2, 3 eller 4??

Sorry langt og innholdsrikt innlegg. Takknemlig for alle svar

det er nok slik ja [:D]
Jeg hadde også litt problem med å skjønna at jeg kunne gå ned i vekt med sååå mye mat....jeg synst jeg bare gikk å spiste hele dagen!
Men, byttet ut et par ting med litt mer kcal i...slik at jeg kom opp i riktig mengde kcal..men slapp å måtte spise så mye.
Spiste hver 3 time og hadde som regel frukt/melke kvoten samlet opp til en god smoothies til kveldsmat [:D]

Lykke til [;)]

Jeg spiste faktisk meny 3, ja det er masse mat, men gikk ned 16 kg fra januar til mai...[:D]

Skjønner ikke at det er så mye mat jeg da... Jeg følger og meny 2, men syns ikke det er sååå mye mat.... Mulig jeg spiste veldig mye før da men...

ORIGINAL: tingeling1

Skjønner ikke at det er så mye mat jeg da... Jeg følger og meny 2, men syns ikke det er sååå mye mat.... Mulig jeg spiste veldig mye før da men...

Nei, men det er det jeg lurer på, om jeg har regnet feil i forhold til menyen?? Finner ikke selve meny2 inne på vektklubben, har bare regnet ut fra kcal som er oppgitt i oppskriftene...

Men hvordan spiser du i løpet av en uke? Kanskje jeg klarer å danne meg et bilde om hvordan det skal gjøres, siden du følger samme meny. Ser jo at det funker som fy på tickeren din, så flink du er!!! Jeg og vil[:D]

Når æ har ligget på meny 2,har æ spist som regel
4 knekkebrød til frokost,4 til lunsj eller toro frokostgrøt med nøtter og eple (nesten 300 kal)
2 knekkebrød til mm,middag som i meny 2 og 4 knekkebrød til kvelds.

+ frukt og melk.

Lå vel på over 1600 med den her oppskrifa,men æ amma enda litt på den tia.

Knekkebrød va av typen ryvita,både rød,gul og grønn pakke. Soft light smør,og ex.lett melk.
Noen gang yoghurt,og da droppa æ 2 melkerasjona.

Gikk ned 13 kg på 5 mnd med GR..så d funkker ,selv om d e masse mat !!!!!

ORIGINAL: Mamma Propell

ORIGINAL: tingeling1

Nei, men det er det jeg lurer på, om jeg har regnet feil i forhold til menyen?? Finner ikke selve meny2 inne på vektklubben, har bare regnet ut fra kcal som er oppgitt i oppskriftene...

Men hvordan spiser du i løpet av en uke? Kanskje jeg klarer å danne meg et bilde om hvordan det skal gjøres, siden du følger samme meny. Ser jo at det funker som fy på tickeren din, så flink du er!!! Jeg og vil[:D]

Joda det funker her[:)] Kan si litt om hva jeg spiser, men jeg er ikke så nøye med å veie maten....

Frokost: 2 brødskiver med magert pålegg, eller 4 ryvita med pålegg
Lunsj: samme som frokost, eller 40 g frokostblanding med melk
Mellommåltid: 1 yoghurt med litt musli, pluss en frukt
Middag: ca 150 g fisk, kylling e.l, 2 poteter eller 150 g pasta/ris/byggryn, grønnsaker (så mye jeg orker), kanskje litt saus/dressing (ikke så mye)
Kvelds: 3 ryvita med pålegg, eller 2 brødskiver med pålegg, eller frokostblanding med melk.

Ellers prøver jeg å spise litt gulrøtter eller frukt om jeg blir sulten innimellom. Jeg unner meg godteri på fredager, men går ned likevel [:)] Trener ca 4 ganger i uka da.

Lykke til!!!![:)]

hvor finner dere disse menyene?[:D]

Back
Topp