Gresskarkjerner

*RoM*

Elsker forumet
Noen som vet hvordan man sparer gresskarkjerner til såing neste år?

Har nå tatt ut innmaten til et gresskar og skal bruke det til en pai, men vil gjerne plante ut kjernene til neste år. Prøver å google, men får bare opp hvordan man rister dem.

Kan dere hjelpe meg?

=)

Vi bare vasket de, la de til tørk på avispapir, så hadde de på syltetøyglass. Sådde de på våren både et og to år etter, de blomstret, men fikk aldri frukt, da sommeren var for kald. Ville sådd de i potter, for så å plante de ut når det var varmt nok ute, da har du noen uker forsprang, så mulig du får gresskar da/evnt hatt de i drivhus.

Lykke til, er gøy om du får det til!

Om du skal så egne gresskar, anbefaler jeg å kjøpe frø. De er behandlet riktig for det. Og det er blandet han/hun planter slik at de kan befrukte hverandre.

Gresskarfrøene rister vi med salt, sukker og kanel- litt ekstra kos i nistepakkene denne uka:-) kjempegodt!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Da rister jeg dem nok heller ja =)

Legg dei kaldt og tørt, dei spirar ikkje før dei kjem i jorda.

Tvillinger ventes 8 Juni 2014

Om du skal så egne gresskar, anbefaler jeg å kjøpe frø. De er behandlet riktig for det. Og det er blandet han/hun planter slik at de kan befrukte hverandre.

Gresskarfrøene rister vi med salt, sukker og kanel- litt ekstra kos i nistepakkene denne uka:) kjempegodt!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

det hørtes godt ut... vi som heiv alt i kjernen i søppelet... =/

Back
Topp