Gressenker

Margrete

Elsker forumet
Hei jeg er det de kaller for en gressenke... Er det flere av dere på BV? Lurer på hvordan dere har det i en slik situasjon. Både med barn og mann.
Jeg er heldig som har familien rund som hjeper til når mannen er på sjøen... Verre er det når barna er syke og han er på sjøen, blir da mer fravær pga sykt barn på jobben...
Går helt greit når mannen er ute, savner ham veldig mye... Men gud så deilig når han kommer hjem... Får den kribblende følelsen i magen når jeg kjører for å hente ham... Holder gnisten i ekteskapet god og varm.[:D]

har å type som jobbe på sjøen.
men vi har ikkje barn ennu sammen men snart. d bi sekkert rart å ikkje ha han her då, sia han har vært heime nu i nån mnd pga båten va på verksted.
æ e nu heimeværanes pga at æ ikkje kan jobbe på sjøen når æ e gravid å æ regna vel me at æ aldri kommer t å reise ut ijænn. før då e d jo ingen t å passe barne.
håpe bærre han bi heime t fødselen

Det blir litt forskjellige følelser.. noen ganger går tiden fort,andre ganger sakte.... hadde fått beskjed om at han ikke kom hjem før om tre uker, men plutseli sto han i døra igår kveld.... ble helt paff jeg! Men skal bare være hjemme ei uke,så drar han på ny plattform igjen... vanskelig å unnfange et barn når han aldri er hjemme på det aktuelle tidspunktet [:D]

Emma blir selvfølgeli helt fra seg når han drar,og stråler som ei sol når han kommer hjem igjen [:D]

Min mann er borte annen hver uke så det er ikke så lenge av gangen men det blir jo mye alikevel.Det er klart at man ikke blir lei hverandre i hvertfall da....[;)]
Hvor lenge er mannen din borte av gangen?

Min samboer jobba som langtransport sjåfør før, og var borte i åtte til ti uker i strekk, jeg så han kun noen timer hver søndag i Oslo, når jeg kom med reint tøy og sånn.... det gikk greit, men nå er han heldigvis og jobber hjemme, så det er deilig[;)]

Jeg må innrømme at det finnes mange bedre jobber når man har stiftet familie.

Er enig i det. Har vært deilig nå når han har vært hjemme. For meg er det ikke så ille når han er borte, men barna synes ikke at det er så gøy. Han ringer hjem flere ganger til dagen for å prate med dem...

Det der tror jeg seriøst ikke jeg hadde taklet - min har jobbet overtid hele denne uken og jeg synes det var ille.. å spise middag alene for eksempel.. Misunner dere ikke!

Det var ikke gøy i det hele tatt i starten, men man venner seg liksom litt til det... Skulle jo ønske han kunne være hjemme og hatt en jobb på land og være hjemme i 4 tiden hver dag, men nå er det nå ikke slik. Han har ingen utdanning og har arbeidet på sjøen i hele sitt liv...
Synes mest synd på barna som savner pappa, men han er veldig flink og opptatt av at når han er hjemme skal de ha pappa-tid. Lørdagen er koseturdag da tar han dem med på tur (ofte til sjøen for å fiske), og jeg får lov til å slappe av hjemme. Det er deilig, for man blir sliten av å ha mesteparten av ansvaret alene, selv om jeg får mye hjelp fra familien...

jeg har det ikke å er glad sambo er hjemme...i fjor på denne tiden vare han bare hjemme i helgene[&:]ikke rart det ikke ble barn da...
liker ikke denne tiden på året jeg...
pappa drar til Røst nå snart å blir borte ivertfall 3 mnd...
stakkar mamma...

jeg er sann bittelitt gressenke da.
mannen min er i oslo 2 ganger i mnd. da reiser han ned på torsdager, og er hjemme igjen på søndagskveldene.
han har ikke vært nede de siste 2 gangene, siden det ble en fødsel og fordi jeg ikke har vært helt pigg til å være alene.
men nå reiser han til neste helg tror jeg, og det blir litt rart .. da skal jeg være alene med mine 2 søte for første gang ( har vært mye alene med jenta mi da ) er både litt spent og litt skremt, men jeg har god hjelp i enner og familie, så det skal nok gå bra[:D]

Jeg har hvert "gressenke" i snart 9 år nå... og syns det er helt greit jeg!
han er borte ca. 6 uker, og hjemme ca.6 uker... Må innrømme at etter å ha hatt han hjemme 24t i døgnet i 6 uker er det utroooolig deili å få litt tid for seg selv! [;)] etter et par uker går ting av seg selv, og siste to ukene savner jeg han så jeg holder på å bli gaaaal. Og da er vi nyforelsket når han kommer igjen! [:D] Helt topp! Er en vanesak tror jeg, hvet jo egentlig ikke om noe annet da....
og datteren vår har fått det inn med morsmelken, så for henne er det bare slik det er! savner jo han selfølgelig da, men har hans fulle oppmerksomhet når han er hjemme! [;)]

Min mann jobber i militæret og i fjor pendla han fra elverum til skjold.... [&:]vanskelig å få det til å klaffe med eggløsning da ja... [;)]nå er han heldigvis her igjen, men akkurat nå er han instruktør på alliert vinterkurs for utleninger (det har vært på nyhetene i det siste), så da er jeg så og si alene til 10.februar.... han har vært i kosovo et halvt år også, ikke morro... [:'(]

Back
Topp