Gressenke

Nurre

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Da er jeg gressenke igjen i 2 uker. Mannen reise nettopp på jobb så nå er jeg hjemme alene med barn og hund :happy:
Pleier å gå veldig fint, men utrolig kjedelig uten mannen på kveldene o_O

Flere som har mann/samboer som har reise jobb?

Ja, samboer reiste i går, han er bare borte en uke av gangen da ;) Kjenner første dagen er verst, da er det skikkelig tomt, men resten av uka pleier å gå bra, har blitt vant til denne uka som bare er min :) Jeg spiser det jeg vil, trener så mye jeg vil, ser det jeg vil på tv, storkoser meg, og når han kommer hjem så er det helt supert :D

Min mann reiser endel i jobben men kun i vekene, han kan reise mandag og kome heim fredag. I perioder reiser han mykje og andre perioder mindre. Heldigvis legg han opp dette sjølv slik vi får det til å gå opp :)
Det gode er fleksitid når han er heime, så det er lite stress då :)

Ja, samboer reiste i går, han er bare borte en uke av gangen da ;) Kjenner første dagen er verst, da er det skikkelig tomt, men resten av uka pleier å gå bra, har blitt vant til denne uka som bare er min :) Jeg spiser det jeg vil, trener så mye jeg vil, ser det jeg vil på tv, storkoser meg, og når han kommer hjem så er det helt supert :D
Hehe, ser den. Godt du klarer å ha det slik da:happy:

Her går dagene i et med jobb, ei jente på 17 som skal ha hjelp til lekse, hentes på jobb, og passe på å komme seg opp og på skolen. En gutt på 9 som skal komme seg på skolen, lekser, fotball trening, håndball trening osv. Og en hund som skal luftes og gå tur med, i tillegg til jobb fra 7.30-15.30. + alt husarbeidet og ikke minst middag. Noen gang er det en utfordring å rekke alt, men det går. Og ungene er heldigvis veldig hjelpsomme. Men kjenner jeg likevel får tid til å savne mannen på kvelden, for da er det nesten litt for stille i hus. Godt det ikke er mer en 2 uker denne gangen kjenner jeg :happy:

Min mann reiser endel i jobben men kun i vekene, han kan reise mandag og kome heim fredag. I perioder reiser han mykje og andre perioder mindre. Heldigvis legg han opp dette sjølv slik vi får det til å gå opp :)
Det gode er fleksitid når han er heime, så det er lite stress då :)
Ja, sånn er det egentlig her også, men så får han plutselig prosjekter som er langt borte som han styrer og da må han være borte en stund. Ellers er det heldigvis fleksibelt hjemme :happy:

All respekt til dere som er gressenker. Jeg tror ikke jeg hadde klart det :p
Hehehehe, det sa jeg også til venninner som er gressenker og vert det lengre en meg, men jammen går det likevel. Og har faktisk klart det en stund nå, men kjenner jeg det ikke alltid er like lett og greit. :yuck:

All respekt til dere som er gressenker. Jeg tror ikke jeg hadde klart det :p

Eg ser ikkje på meg sjølv som gressenke, den tilværelsen hadde ikkje passa meg heller! Men nokre dagar i slengen gjer (stort sett) berre godt ;)
Siste vekene før termin får han reiseforbud, og det same gjeld den første tida etter fødsel.

Ja, sånn er det egentlig her også, men så får han plutselig prosjekter som er langt borte som han styrer og da må han være borte en stund. Ellers er det heldigvis fleksibelt hjemme :happy:

Og den fleksitida hadde vi ikkje hatt dersom han hadde hatt 7-16 jobb. Så for vår del er dette tipptopp :)

Er gressenke akkurat nå jeg også, samboer er sjømann så han er borte halve året tilsammen. 4 uker i slengen, men skal ha et turnu bytte nå så han blir borte 6 uker denne gang, hjemme 1 uke før han ska være ute i 3 uker, og så er vi tilbake på 4 uker. :-)
Blir spennende å se om han er hjemme når fødsel starter :confused004 men ifølge den nye turnusen skal det gå fint + at han har søkt permisjon fra 2 dager før termin, da han opprinnelig skal reise ut igjen.

Gressenketilværelsen er flott, så lenge man ikke er gravid eller hjemme med nyfødt! Kunne aldri klart å hatt en mann som er hjemme hver dag, hele året.

Er gressenke akkurat nå jeg også, samboer er sjømann så han er borte halve året tilsammen. 4 uker i slengen, men skal ha et turnu bytte nå så han blir borte 6 uker denne gang, hjemme 1 uke før han ska være ute i 3 uker, og så er vi tilbake på 4 uker. :)
Blir spennende å se om han er hjemme når fødsel starter :confused004 men ifølge den nye turnusen skal det gå fint + at han har søkt permisjon fra 2 dager før termin, da han opprinnelig skal reise ut igjen.

Gressenketilværelsen er flott, så lenge man ikke er gravid eller hjemme med nyfødt! Kunne aldri klart å hatt en mann som er hjemme hver dag, hele året.
Ja, det å treffe med fødsel når de er borte blir morsomt ;) Her er samboer borte 1 uke og hjemme 2 uker, så han skal jo egentlig være på jobb når jeg har termin, men han har tenkt å be om permisjon hele den uka, så da har han jo 5 uker hjemme, så hvis vi ikke treffer da, da gir jeg opp og jeg får være alene på sykehuset :P

Er gressenke akkurat nå jeg også, samboer er sjømann så han er borte halve året tilsammen. 4 uker i slengen, men skal ha et turnu bytte nå så han blir borte 6 uker denne gang, hjemme 1 uke før han ska være ute i 3 uker, og så er vi tilbake på 4 uker. :)

Har du en backup plan dersom fødsel starter når din mann er borte?

Hehe, ser den. Godt du klarer å ha det slik da:happy:

Her går dagene i et med jobb, ei jente på 17 som skal ha hjelp til lekse, hentes på jobb, og passe på å komme seg opp og på skolen. En gutt på 9 som skal komme seg på skolen, lekser, fotball trening, håndball trening osv. Og en hund som skal luftes og gå tur med, i tillegg til jobb fra 7.30-15.30. + alt husarbeidet og ikke minst middag. Noen gang er det en utfordring å rekke alt, men det går. Og ungene er heldigvis veldig hjelpsomme. Men kjenner jeg likevel får tid til å savne mannen på kvelden, for da er det nesten litt for stille i hus. Godt det ikke er mer en 2 uker denne gangen kjenner jeg :happy:
Jeg er jo alene, ingen barn (enda!), så da styrer jeg jo dagene akkurat som jeg vil :) I går var jeg ikke hjemme før halv 8 på kvelden, og når jeg da i tillegg bruker 1 time på å lage fiskesuppe, så går dagene fort mens han er borte :D Men det blir det jo slutt på i februar, så da må jeg nok tilpasse meg litt igjen :P

Gressenketilværelsen er flott, så lenge man ikke er gravid eller hjemme med nyfødt! Kunne aldri klart å hatt en mann som er hjemme hver dag, hele året.[/QUOTE]

Hehe ser den. Eg ser det positive med å ha ein som reiser litt i jobben ;) Litt tid kvar for oss gjer at vi har det enda betre i lag :)

Ingenting fast, men mannen har jo litt jobbreiser hit og dit. Reiser han innad i USA er han borte alt fra 1-5 dager, mens er det turer til Europa så er det helst 1-2 uker. Han reiste mye mere før, da vi bodde i Norge, så vi er vant til at sånn er det bare. Og mange ganger er det enklere å få ting til å gå opp når jeg er alene siden jeg ikke trenger å ta hensyn til han også :hilarious: Vi kan ta middagen tidlig dersom ungene har aktiviteter sent osv. Blir nok litt mer å holde styr på når det kommer en liten som skal ammes innimellom alle ettermiddagsslagene, men det går seg vel til. Tror ikke mannen har Europareiser planlagt sånn med en gang etter fødsel.

Mannen her reiser en del med jobben, men en stund siden han har vært ute nå. Ikke så lenge til han starter med reisinga si igjen.
Jeg syns også det er litt digg å få leiligheten for seg selv[emoji5] selv om jeg savner han så klart.

Min far var 4mnd på sjøen og 4mnd hjemme når jeg var liten, så på en måte litt vant med at det er sånn.

Er gressenke nå da mannen er på turne til i morgen. Han er borte i ulike lengder i løpet av året men heldigvis ikke så ofte det er mer enn en uke av gangen da :-) Er som flere sier; man blir vant til det men savner han når han er borte og da. Vi er best når vi er sammen :-)

Klart det er en vane sak og det går greit at han er borte, men det er ikke til å skjule at det er tøft også, å gjøre alt alene i flere uker. Vet ikke med dere og hvor mange barn dere har eller hva, men jeg syns det er tungt også når man har jobb, 1 fosterbarn på 17 år, en gutt på 9 år og en rottweiler i hus som er minst i trassen. Hehe:wtf:
Så ja... Det er ikke bare deilig å være alene med alt dette.. Kjenner det også ekstra godt for mannen er så fantastisk når han er hjemme, og gjør så mye. Vasker, middag og alt som hører til.. Så det merkes godt når han er borte.

Her har mannen gått hjemme i 2 år og nettopp beg å jobbe igjen. jeg syns det er så deilig å endelig få ham ut av huset [emoji23] men forstår veldig dere som har reisende menn at det blir litt ensomt.

Back
Topp