Gressenke... Middagstips?:)

Mininr3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Oktoberlykke2020❤
Gubben har reist på jobb igjen, blir borte i 12 dager. Her er det lite energi, småtten skal kun sove på meg og storesøster må få litt oppmerksomhet og kos.. Noen som har noen middagstips som krever lite arbeid, tid og oppvask, men som også er næringsrikt nok til meg og storesøster?:)
Tenkte jo ikke på å lage til masse og ha i fryseren før gubben dro:p

Ferdig fiskegrateng, veldig glad i Lofoten sin :-) Så er det bare å koke et par poteter og gulerøtter til (evt raspe gulrøttene). Hadde det da mannen var på jobbreise i høst :-)

Stek wookgrønnsaker og laks i strimler og server i sånne tacolefser (ammehjernen min kommer ikke på hva de heter i farta :-P). Godt med en dæsj rømme på også ;)

Retter der du kan ta alt i samme form eller kjele. Som å ta grønnsaker i en form med laks, makaroni og pølseform med blomkål, gryteretter med masse grønnsaker i. Da kan du servere gryterett i pitabrød eller lefse dagen etterpå. Lag store porsjoner nå i begynnelsen og frys ned halvparten.

Fiskegrateng,
Pølsegrateng,
Stekt laksefilet med grønnsaker,
Kyllingfilét med ris, gulrot og brokkoli
Enkelt, kjapt oh godt, og perfekt å fryse :)

Husker jeg drev mye med hybelgryter da jeg fikk første. Hadde ris eller poteter i bunn av kjelen og kjøtt og grønnsaker i folie over potetene/risen. Når risen/potetene var ferdig var det inni folien ferdigdampet. Brukte ulike type krydre for å smaksette. Sausen ble sjyen som var inni folien. Bonusen var at det kun ble en kjele å vaske opp, i stede for mange ting. Veldig praktisk :)

Back
Topp