Greit med Cola mot kvalme?

mammamia2018

Andre møte med forumet
Ære være dere som har slitt med kvalme gjennom svangerskapet. Her har det kommet nå i uke 10... Er det liksom greit å drikke litt cola i håp om at det hjelper mot kvalmen? Det er jo en del koffein i... andre kvalmestillende tips mottas med stor takk
 
Ære være dere som har slitt med kvalme gjennom svangerskapet. Her har det kommet nå i uke 10... Er det liksom greit å drikke litt cola i håp om at det hjelper mot kvalmen? Det er jo en del koffein i... andre kvalmestillende tips mottas med stor takk
Det er jo greit med koffein tilsvarende 1-2 kopper kaffe. Det blir flere glass cola per dag det:)
 
Ære være dere som har slitt med kvalme gjennom svangerskapet. Her har det kommet nå i uke 10... Er det liksom greit å drikke litt cola i håp om at det hjelper mot kvalmen? Det er jo en del koffein i... andre kvalmestillende tips mottas med stor takk

Jeg tror det går greit å drikke litt cola innimellom hvis det fungerer mot kvalmen for deg. Mange gravide som drikke Pepsi Max og lignende.

Andre tips er:

- spis små måltider og ofte
- ingefærtabletter
- appelsin
- iskaldt vann med isbiter (sitron båt i)
- sånn reisesyke armbånd fra apoteket kan prøves. Fungerer for noen!
 
Cola [emoji173]️
 
Eg har ei Pepsi Max-kvote :angelic: Inntil tre boksar om dagen..

Ca.9-10 dl Pepsi Max/Cola tilsvarer anbefalt koffein-mengde.
 
Drukket cola nesten hver dag frem til den siste uken, eneste jeg fikk i meg enkelte dager. Spurte legen da jeg var bekymret, men hun beroliget meg med at dette var unntakstilstand noen uker - ikke reglen for hele svangerskapet. Dag 2 uten cola nå og kjenner det frister skikkelig med et glass. Men prøver å la vær.
 
Ja jeg har drikket cola mot kvalme lenge nå, selvfølgelig prøvd å begrense meg litt :p finnes sikkert flere tips mot kvalme, men ingenting annet har fristet enn cola her.
 
Her er cola det eneste jeg får i meg når er så ekstrem kvalm. Tenker alt går bra i passe mengder. Utrolig godt når man ikke orker tanken på mat :happy:
 
Cola og ritz-kjeks går det i her når det er som verst[emoji1303]
 
Ser du har fått gode råd over her :) Ville bare sende noen klemmer i håp om at det bedrer seg snart :)
 
Back
Topp