Greit eller ugreit?

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hei damer.

Har et dilemma her. Mamman min er 40 år, og har en lillebror på 5 år, altså er det ikke såå lenge siden hun ammet sist. Nå ut av det blå har hun fått melkespreng og brystbetennelse, og hinter og hinter om å få amme datteren min på ett år. Jeg syntes det er høyst ubehagelig og har tilbudt å låne henne brystpumpen min som hun takker ja til. Det er jo mammaen min, så jeg vil ikke såre henne, håper bare vi ikke går inn på temaet direkte om å amme jenta mi, for da må jeg jo skuffe henne.

Føler at det er annerledes hvis det er en venninne som har et barn på min alder, det hadde liksom vært greit på et vis. Men ikke mora mi.

Hva hadde du sagt? Greit eller ugreit?
 
Det er vel ganske vanlig å få melk med babyer i nærheten men dette skjedde ikke når hun var baby men nå plutselig når hun er ett år? Tror jeg ville bedt henne sjekke graviditet eller for kreft faktisk....

En ettåring forstår mye og at plutselig mormor tar ammingen blir helt feil for meg. Hadde jeg hatt en nyfødt baby og mamma, søster eller venninne med melk hadde passet babyen og den ble sulten før jeg rakk tilbake så hadde det vært helt greit om de ammet babyen min. Men ikke ettåringen min som jeg ammer nå. Jeg personlig tenker mormor eller tante er mer naturlig enn venninne, familierelasjon er mer nært enn "riktig alder".

Hvis det kommer opp så får du bare si at det blir helt feil da det er et bånd mellom barn og mor. Hun har hatt sin tid som mamma og må godta at hun "bare" er mormor til din datter.
 
Hadde vært helt uaktuelt her i alle fall!
Synes det er spesielt om hun blir såret av det, blir litt ego - sånn sett utenfra uten å kjenne deres familieforhold. Enig at en tur til legen er lurt.
 
Ugreit! Var jo vanlig før i tiden, men merker jeg synes hele situasjonen høres overraskende ufyselig ut.
Be henne gå til legen ja!
 
I en nødsituasjon med liten baby, ok.
En ettåring kan få grøt eller mat istedet for pupp av mormor.

For meg er det helt uakseptabelt.

Hadde bedt henne få sjekket puppene, evt hormoner, da dette umulig kan være normalt.
 
Hadde vært uaktuelt uansett hvem det hadde vært.
Ville heller ikke likt å amme et annet barn.

Kanskje hun bør ta en liten test :rolleyes:
 
Hun har ikke fått innbilt svangerskap da?
Jeg synes ikke at det er greit at mormor ammer barnebarnet, men det høres ut som hormonene er på bærtur her.
 
Hadde det vært en nyfødt baby og det ikke var noe annet alternativ hadde det naturligvis vært greit. Ikke med en ettåring...
 
Ingen får andre får amme mine barn uten at det er snakk om liv og død.. Sysnt ikkje det er greit. Og hvertfall ikkje ein 1 åring.. Til eldre barn til værre føler eg :p eg ville heller ikkje Amma andre sine uten at det var livsnødvendig.
 
Det er vel ganske vanlig å få melk med babyer i nærheten men dette skjedde ikke når hun var baby men nå plutselig når hun er ett år? Tror jeg ville bedt henne sjekke graviditet eller for kreft faktisk....

En ettåring forstår mye og at plutselig mormor tar ammingen blir helt feil for meg. Hadde jeg hatt en nyfødt baby og mamma, søster eller venninne med melk hadde passet babyen og den ble sulten før jeg rakk tilbake så hadde det vært helt greit om de ammet babyen min. Men ikke ettåringen min som jeg ammer nå. Jeg personlig tenker mormor eller tante er mer naturlig enn venninne, familierelasjon er mer nært enn "riktig alder".

Hvis det kommer opp så får du bare si at det blir helt feil da det er et bånd mellom barn og mor. Hun har hatt sin tid som mamma og må godta at hun "bare" er mormor til din datter.
Takk for var og veldig enig. Men hvorfor kreft? Blir litt engstelig her!
 
Ville vel ikke blitt forferdet eller fornærmet om det var min mor det var snakk om, men helt uaktuelt!
 
Helt uaktuelt! Men be din mor ta seg en tur til legen. 5 år siden sist hun fikk barn og da er det ikke naturlig at hun skal få melk nå. Hun kan ha hormonell forstyrrelse i kroppen. Tidlig overgangsalder osv.
 
Back
Topp