Vi hadde besøk av noen venner med barn her om dagen, og de har en gutt på alder med jenta vår (2år). I starten lekte han fint og forsiktig, men så eskalerte det litt.. På et par timer ødela han en bok, en plakat og festene til den splitter nye sandkassa. Ingenting var uhell. Sandkassa er av typen med lokk som blir til benk og koster 1000kr (aner ikke pris på festene). Da den var oppslått stod han på benken og i/bak sandkassa og reiv og hoppa på den uten at foreldrene grep inn. Heiv forøvrig også mye sand ut av sandkassa og steiner inn.
Kjenner jeg sitter igjen og rett og slett er litt provosert. Da han ødela boka sa mor at "oj da, jaja du ødela visst den du". Samme type reaksjon på øvrige, uten noen særlig unnskuldning. Var aldri snakk om at de kunne erstatte det som ble ødelagt heller.
Jeg skjønner jo at små barn (2år) ødelegger ting, og jeg vet at de har relativt dårlig økonomi.., men er det seriøst innafor å " la barnet" ødelegge ting uten å be om unnskuldning og spør om man skal erstatte?? Er det jeg som overreagerer?
Kjenner jeg sitter igjen og rett og slett er litt provosert. Da han ødela boka sa mor at "oj da, jaja du ødela visst den du". Samme type reaksjon på øvrige, uten noen særlig unnskuldning. Var aldri snakk om at de kunne erstatte det som ble ødelagt heller.
Jeg skjønner jo at små barn (2år) ødelegger ting, og jeg vet at de har relativt dårlig økonomi.., men er det seriøst innafor å " la barnet" ødelegge ting uten å be om unnskuldning og spør om man skal erstatte?? Er det jeg som overreagerer?