Gravis etter ks

Sonic

Glad i forumet
Åssen gikk det? Har utrolig lyst på en til.. Det er 1 år siden ks nå.. Og lurer på hvor lenge bør man vente?? Kom gjerne med egne erfaringer!! [:)]

Har ingen erfaring [:)].
Men hørt om folk har sagt det ikke er anbefalt første året , så tror det skal gå greit å bli gravid nå.

Men som sagt veldig usikker .

Så se på dette som en dytt [:D]

Takk for dytten! [:D][:D]

Ble gravid ca 20 mnd etter ks. Var ikke problem det. Hadde heng da.
Endte i ks denne gangen også. Fortsatt heng, men arret er mye penere nå enn første gang.

jeg ble gravid nesten 2 år etter ks, det gikk helt fint :) merka at det stramma litt ved arret innimellom, mne ikke no vondt eller ubehagelig.. :)

Mn tok de ks i same arret? Eller får man enda et arr?! *føler seg utrolig dum som spør* [&:]

Jeg ble gravid ca 9 mnd etter keisersnittet, og fødte altså 1,5 år etterpå (vaginal fødsel da).

Ikke noe problem med det. Lykke til [:)]

ORIGINAL: Sonic

Mn tok de ks i same arret? Eller får man enda et arr?! *føler seg utrolig dum som spør* [&:]

Jeg har fått beskjed om at de kutter på samme sted denne gangen som de gjorde sist.

Mener å ha lest at det er lurt å vente i nærmere 2 år, meeeen er jo mange som blir gravide før det og det går jo bra.

Det går veldig greit,her var det ca.2år og hadde ingen problem og dei tar ks på samme plass som dei tok første ganga.
Eg har hatt to ks en haste ks med mye ekstra og en planlagt ks med ingen problem.

Jeg har hørt at de anbefalle 2 år etter ks , men som med alt annet så hører man forskjellig. Jeg ble gravid 13 mnd etter ks. Var ikke noe problem, men mot slutten strakk det en del i arret. Men det kan være tilfeldig!

Har hørt noen har vanskeligere for å bli gravide etter et ks!

Jeg ble gravid nesten 2 år etter ks på første forsøk :)

jeg ble gravid ca 15 måneder etter keisersnittet...ingen problem for meg[:)]

Alt gikk kjempebra

ORIGINAL: Fru Fryd

Har hørt noen har vanskeligere for å bli gravide etter et ks!

Jeg ble gravid nesten 2 år etter ks på første forsøk :)

Det stemte for min del.. Gikk på første forsøk første gangen, endte i ks og nå prøvde vi i 6-7 mnd før vi fikk klaff. Men det kan jo ha vært tilfeldig også.. Er spent på hvordan arret vil føles etter hvert. Så langt er jo ikke magen blitt noe særlig stor...

Ble gravid 10 mnd etter akutt ks. Nr. 2 ble også et akutt ks. De kutta oppå det gamle arret. Fikk streng beskjed at jeg ikke bør bli gravid før det har gått 2 år. Dette pga mange komplikasjoner ved siste ks.
Ellers gikk begge sv.sk fint, det var bare å få de ut som var litt stress[8D]

Min kusine bor i utlandet og der sier de at man ikke skal bli gravid på 2 år etter ks. Jeg spurte fastlegen min om det og han hadde aldri hørt om det og kunne ikke forstå grunnen. De sier det om vanlig fødsel også at det tar ca 2 år før kroppen helt seg selv etter graviditeten så jeg vet ikke jeg.
For meg tog det lang tid før jeg ble gravid igjen, men det har sikkert ikke noe med ks å gjøre..

Jordmor sa til meg at de anbefalte at neste fødsel skjer minst et år etter KSet. Grunnen er at arret i livmora skal være sterkt nok til å tåle rier. Jeg ble gravid igjen på første forsøk da vi prøvde igjen 6 mnd etter KS, så da blir det 14 mnd etter KSet. Er bare 14 uker på vei, så kan ikke si så mye om hvordan det blir enda[:)]

Back
Topp