Gravidyoga

Veroniiika

Forelsket i forumet
Er det noen av dere som har prøvd det? Eller går på det fast? Har ikke mulighet til å delta på et kurs her jeg bor, men har sett noen videoer på nett som er laget av et yogasenter. Tenkte det kanskje var noe man kunne prøve.

Jeg går foreløpig på vanlig yoga, men sagt i fra til instruktøren og får tilpasset litt :)

Ikke preggersyoga, men drev mye med det før og som preggers, anbefales!

Ja, er mange som anbefaler det og da spesielt opp mot å få kontroll på pustinga. At det kan være nyttig ifm fødselen også. Kanskje man skal hive seg utpå og prøve det. Regner med at hvis det er yoga tilrettelagt for gravide, så er det ikke de store sjansene for å skade seg hvis man gjør det uten instruktør :)

Du merker fort når det ikke er rett, strekker det på en vond måte, så endrer du stilling :-)

Du merker fort når det ikke er rett, strekker det på en vond måte, så endrer du stilling :)

Da tror jeg at jeg skal prøve meg på litt yoga. Hehe har prøvd meg før på vanlig yoga for mange år siden, men jeg ble så trøtt av det at jeg slutta å gå :p Men graviditeten er jo en god motivasjon for å prøve på nytt ;)

Jeg går foreløpig på vanlig yoga, men sagt i fra til instruktøren og får tilpasset litt :)

Dere er så heldig som har mulighet å gå på yoga der dere bor. Her var det et gravidyogakurs å melde seg på, men det var jo over når jeg fant ut at jeg var gravid :p

Jeg har gått i begge svangerskapene tidligere. Syntes det var kjempebra, og fikk god nytte av avspenningen og pusteteknikkene i fødsel. Når har jeg flyttet til et sted der det ikke er gravidyoga. :( Har kjøpt en cd med gravidyoga nå, men ikke fått prøvd den ennå. Tenker at filmer eller cd er bedre enn ingenting, men de kursene jeg gikk på var begge med progresjon over 12 uker. Ingen av dagene var like, de bygde på det forrige og tok oss videre og videre. Det får man ikke med film. :S

Jeg har hatt veldig bekkenløsning, og det var noen få yogaøvelser jeg ikke kunne gjøre. Det er null problem å tilpasse underveis. Mye av poenget med gravidyoga er uansett at du skal øve på å kjenne på kroppen hva som er riktig for deg, og bli bevisst både kropp og pust.

Jeg har gått i begge svangerskapene tidligere. Syntes det var kjempebra, og fikk god nytte av avspenningen og pusteteknikkene i fødsel. Når har jeg flyttet til et sted der det ikke er gravidyoga. :( Har kjøpt en cd med gravidyoga nå, men ikke fått prøvd den ennå. Tenker at filmer eller cd er bedre enn ingenting, men de kursene jeg gikk på var begge med progresjon over 12 uker. Ingen av dagene var like, de bygde på det forrige og tok oss videre og videre. Det får man ikke med film. :S

Jeg har hatt veldig bekkenløsning, og det var noen få yogaøvelser jeg ikke kunne gjøre. Det er null problem å tilpasse underveis. Mye av poenget med gravidyoga er uansett at du skal øve på å kjenne på kroppen hva som er riktig for deg, og bli bevisst både kropp og pust.

Kan tenke meg at det er bedre med kurs in real life ja. Men tenker som deg at video må jo være bedre enn ingenting :)

Fikk beskjed av instruktør om å vente til 2. Trimester. Da skal jeg starte på igjen, og regner med at hun legger til rette for ar det skal bli så bra som mulig. Hun anbefalte å vente pga ulinke vridninger og at man holder en stilling så lenge. Ser frem til å begynne igjen :-)

Back
Topp