Gravidyoga

Ane_Rikke

Glad i forumet
Jeg har meldt meg på gravidyogakurs i Oslo (Yggdrasil yogaskole) med oppstart April. Begynte på yogakurs i forrige svangerskap også, men klarte ikke å fullføre. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen!

Noen som vil dele erfaringer med gravidyoga? Evt. noen som har tatt kurs på akkurat dette stedet?

Har aldri vært på yoga, men har undersøkt litt selv.. Har lyst å melde meg på kurs selv, men jeg bor i Bergen da.. Så dytter litt på denne tråden for deg :)

Jeg var på gravidyoga på Yggdrasil forrige gang. Veldig fornøyd og brukte mye av pusteøvelsene under forrige fødsel. Veldig smertelindrende.

Når jeg har såpass gode kunnskaper om trening generelt og kan trene på egenhånd, så betaler jeg ikke 200kr timen for gravidyoga. Da går jeg heller på yogatimen på treningssenteret hvor jeg er medlem ;) Her i området er det hvertfall blodpriser for et kurs på 6 ganger... Hva betaler du?

185 kr gangen. Jeg har derimot ikke så store kunnskaper om trening, og for meg er det viktig at instruktøren har utdanning innen gravidyoga :)

Innbiller meg at hun kanskje het Josefine, men husker ikke helt. Det er hvertfall veldig lærerikt og en av virkelig gode minner fra forrige svangerskap. Guttungen min pleide å være veldig aktiv under yogatimene.

185 kr gangen. Jeg har derimot ikke så store kunnskaper om trening, og for meg er det viktig at instruktøren har utdanning innen gravidyoga :)

Det skal ikke være noe farligere å trene vanlig yoga enn gravidyoga. Personlig tror jeg at de hiver på "gravid"-ordet for å lokke folk til å tro det er noe annet. Kanskje du vet det litt bedre enn meg, da jeg aldri har vært på gravidyoga? :) Det er stortsett trygt å trene alt, bare en tar hensyn til at en er gravid. Går jeg på vanlig yoga så lar jeg heller være å legge meg på magen eller gjøre andre ting som er ubehagelig.

Da er det hun som har kurset mitt :) Det var veldig fint å høre! Det er sikkert ikke alle sånne kurs som er like bra for alt jeg vet :) Håper bekkenet ikke setter en stopper for det denne gangen også :)

Det skal ikke være noe farligere å trene vanlig yoga enn gravidyoga. Personlig tror jeg at de hiver på "gravid"-ordet for å lokke folk til å tro det er noe annet. Kanskje du vet det litt bedre enn meg, da jeg aldri har vært på gravidyoga? :) Det er stortsett trygt å trene alt, bare en tar hensyn til at en er gravid. Går jeg på vanlig yoga så lar jeg heller være å legge meg på magen eller gjøre andre ting som er ubehagelig.

Det er nok stor forskjell på kunnskapen til instruktørene, tenker jeg... Om hvordan man trener best med diverse plager knyttet til graviditet. Er vel en grunn til at det finnes en egen utdanning innen yoga bare for gravide?
På forrige kurs jeg gikk på (som jeg ikke fikk fullført) ble det også gjennomgått en del fødestillinger, og pusteteknikker. Så det er nok litt annerledes :)

Men noe farligere er det nok helt sikkert ikke, nei. Bare annerledes?

Det er nok stor forskjell på kunnskapen til instruktørene, tenker jeg... Om hvordan man trener best med diverse plager knyttet til graviditet. Er vel en grunn til at det finnes en egen utdanning innen yoga bare for gravide?
På forrige kurs jeg gikk på (som jeg ikke fikk fullført) ble det også gjennomgått en del fødestillinger, og pusteteknikker. Så det er nok litt annerledes :)

Men noe farligere er det nok helt sikkert ikke, nei. Bare annerledes?

Ok, det hørtes logisk ut :) Da er det nok bare greit å gå på gravidyoga for de som har behov for det :) Men jeg synes fortsatt prisen er stiv, uansett om en har råd til det!

Hadde jeg vært tilknyttet et treningssenter fra før, hvor de hadde yogatimer, så hadde det nok vært verre å forsvare prisen. Men jeg har ikke den månedsutgiften i tillegg, så da går det greit :) Jeg håper det blir verdt pengene ;)

Det er stooor forskjell på yogatimene jeg har på treningssenteret mitt og gravidyoga. Det er ikke samme treningsformen omtrent. Veldig viktig å fortelle yogalæreren at man er gravid om man går på vanlig yoga for er en god del yogaøvelser man ikke bør gjøre som gravid.

Uansett, det finnes også veldig mange fine yogavideoer for gravide på nett om man ikke vil betale penger for kurs. Mange muligheter. Også er formen litt avgjørende også da for hva slags type yoga man ønsker å trene.

Back
Topp