Gravidtreff

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Bruker dere å dra på "treff" med andre gravide?
Jeg skal ut på cafe og spise med en sånn gruppe imorgen,
har gjort det en gang før med noen av dem.
Ei av dem er ei venninne :D

Har ikke gjort det de andre gangene jeg har vært gravid.
Men prøver å lære meg å være mer sosial :p
 
Nei. Har generelt sett lite behov for sosialisering. Introverts unite! (separatley)
 
Aldri hørt om. Men så introvert som jeg er så hadde jeg nok ikke reist heller
 
Jeg er også introvert (Å være introvert betyr ikke at man ikke liker sosiale sammenkomster, men at man bruker energi istedenfor å få ny energi av slike tilstelninger), men ville hevet meg med tvert! Jeg kjenner mye på det nå som gravid at jeg kunne ønske å øke omgangskrets og få nye venner. Jordmora jeg snakker med sier det er naturlig at man som gravid er mer opptatt av å ha gode relasjoner.
 
Da jeg var gravid i 2008 ordnet vi et gravidtreff via babyverden. Viste seg at jeg kjente flere av de. Og det som var moro var at vi alle var gravide igjen i 2010 så da hadde vi barn/gravidtreff. Vet ikke om noe sånn nå.
 
Da jeg var gravid i 2017 møtte jeg flere av damene her inne på forumgruppen min (fra 2017) på cafe. Vi møttes flere ganger og gjorde diverse ting sammen :) Er veldig god venn med 2 av de dag og møtes jevnlig :)
 
Vi hadde slike treff både i termingruppe 2005, 2008, 2011 og 2015
Men siste var jeg ikke like engasjert i på å dra på treff

Husker treffene som veldig positive og sosiale og utviklet seg til noen sterke vennskap med noen og flere har jeg god kontakt med enda

Men vet ikke om jeg er super keen på det denne gangen, får se:wacky:
 
Aldri vært på under graviditet, kun barselgrupper etter fødsel.. hadde trolig gitt meg med slikt treff for å sosialisert meg tross jeg er veldig introvert. Har kjent på og synes det har vært synd å miste kontakten med flere på barselgruppene jeg har vært med i.
 
Nei. Har generelt sett lite behov for sosialisering. Introverts unite! (separatley)
Aldri hørt om. Men så introvert som jeg er så hadde jeg nok ikke reist heller
Jeg er også introvert (Å være introvert betyr ikke at man ikke liker sosiale sammenkomster, men at man bruker energi istedenfor å få ny energi av slike tilstelninger), men ville hevet meg med tvert! Jeg kjenner mye på det nå som gravid at jeg kunne ønske å øke omgangskrets og få nye venner. Jordmora jeg snakker med sier det er naturlig at man som gravid er mer opptatt av å ha gode relasjoner.
Aldri vært på under graviditet, kun barselgrupper etter fødsel.. hadde trolig gitt meg med slikt treff for å sosialisert meg tross jeg er veldig introvert. Har kjent på og synes det har vært synd å miste kontakten med flere på barselgruppene jeg har vært med i.

Kjempeintrovert jeg også :p Jeg har seriøst..... 3 venner (som er veldig nære da! bedre med kvalitet enn kvantitet). Som jeg møtte sist gang lenge før sommeren en gang. Så jeg flyger så absolutt ikke rundt og trekker folk :hilarious: Sitter for meg selv dag ut og dag inn, og har alltid trivdest med det :) Blir sliten av folk. Og alltid hatt kjempevanskelig for å holde på venner, fordi jeg tar for lite kontakt og da fader de naturligvis vekk (som forsåvidt egentlig ikke gjør noe for min del :p ). Den ene av venninnene mine er faktisk venn med meg av en grunn: Hun var som en klegg jeg aldri ble kvitt og jeg ga rett og slett opp :p glad for det den dag i dag da.

De andre gangene når jeg har blitt bedt på barseltreff av helsestasjonen har jeg kalt det "tvangsosialisering" og tatt avstand :p
Men akkurat denne gangen synes jeg det er fint. Men, jeg tror det egentlig bare er på grunn av to ting: Jeg kjenner hun ene i den gruppa fra før. Vi gikk på uskolen sammen, og jeg liker henne (liker sjeldent folk). Og vi har begge mistet barn. Hun mistet en sønn på 4 år og jeg en på 7 mnd. Så vi har liksom en connection og kan snakke om tanker og bekymringer jeg ikke føler er naturlig å dele med alle andre :) Og det synes jeg er veldig fint.
Hadde det ikke vært for det henne hadde jeg nok ikke orket :hilarious: og jeg prøver helt ærlig å skjerpe meg ihvertfall LITT når det gjelder å være einstøing. Det er jo helt greit å være introvert, men slik jeg har holdt på i årevis er faktisk litt tåpelig :p
 
Fødestua her har et lavterskeltilbud hvor man kan møte hver mandag kl 18.00 og snakke med andre gravide, pluss en jordmor. Gikk sist mot slutten og tenker å gå innimellom nå også. Hyggelig å komme seg ut litt å treffe andre gravide.
 
Fødestua her har et lavterskeltilbud hvor man kan møte hver mandag kl 18.00 og snakke med andre gravide, pluss en jordmor. Gikk sist mot slutten og tenker å gå innimellom nå også. Hyggelig å komme seg ut litt å treffe andre gravide.
Hvilken fødrstue er det? Kjekt tilbud da.
 
Jeg har ikke hatt noe behov for å møte andre gravide i dette svangerskapet :happy: Men ser for meg at jeg kommer til å møte flere når babyen har kommet! Vet om mange i byen min som har termin omkring samtidig som meg :love7
 
Vet ikke om noen i Tromsø, vet bare om barselgruppe etter fødsel. Men har begynt på gravidtrening da for å møte noen andre i samme situasjon! Ingen av vennene mine er gravide, og bare 2 barndomsvenninner jeg bor langt unna har barn.
 
Back
Topp