Gravidtilskudd?

Jeg tar D-vitaminer (på resept, to ganger i uka, de gjør sitt for å si det mildt), TrioBe, multivitaminer og kalsium. Må sjekke ståa når jeg er hos legen, om jeg øke noen doser eller må ta jern eller andrea vitaminer.

Jeg tar D-vitaminer (på resept, to ganger i uka, de gjør sitt for å si det mildt), TrioBe, multivitaminer og kalsium. Må sjekke ståa når jeg er hos legen, om jeg øke noen doser eller må ta jern eller andrea vitaminer.

Jeg tar også bla d-vitamin på resept (5000iu hver dag) samt kalsium. Har ikke hørt med legen om jeg bør justere dosene nå som jeg er gravid, men kanskje greit å ta en blodprøve og sjekke:)

Jeg tar også bla d-vitamin på resept (5000iu hver dag) samt kalsium. Har ikke hørt med legen om jeg bør justere dosene nå som jeg er gravid, men kanskje greit å ta en blodprøve og sjekke:)

My bad-slankeoperert(siste gang jeg slenger ut ting hvor jeg må nevne det,jeg lover!!),ifølge aleris må det følges nøye med på verdiene mine,derfor jeg evt justerer:) men den på resept gjør jo susen uansett regner jeg med!

kan jeg spørre hvordan kalsium du tar?
det er et mareritt å ta de jeg har..gigantiske kapsler..ekle å åpne.. :P

kan jeg spørre hvordan kalsium du tar?
det er et mareritt å ta de jeg har..gigantiske kapsler..ekle å åpne.. :p

Æsj, hørte ikke noe særlig ut. De jeg tar er ikke spesielt små, likner trantabletter i fasongen: kalsipos heter de :) Har tatt calsigran forte tidligere.

Tar folat, d-vit (det tar jeg året rundt) og allergipiller (også det året rundt).
Blir spennende å høre om legen mener jeg skal ta noe mer.

Har skikkelige dårlige assosiasjoner med "gravidvitamin" pakkene. Var skikkelig dårlig med førstemann og spiste de pillene der, så orker ikke. Tar multivitamin med folat og omega3

Har skikkelige dårlige assosiasjoner med "gravidvitamin" pakkene. Var skikkelig dårlig med førstemann og spiste de pillene der, så orker ikke. Tar multivitamin med folat og omega3

Uff, vet hvordan det er å få dårlige matassosiasjoner :hungover: Høres ut som du får i deg nok av de nødvendige vitaminer uansett :) Håper ikke du blir like dårlig under dette svangerskapet!

Jeg drikker tran og tar folsyre! Sluttet med multivitaminer for en stund siden, ble redd for å ta "for mye" jeg.. Men holder vel med folsyre og tran?:smiley-angelic001

Back
Topp