Gravidmager

Kvitre

Forumet er livet
Dere som er eller har vært gravide:
Syns dere magen ble større med nr 2 og 3? Og kom den fortere?

Og dere som har født:
Hvordan var fødselsvekten på nr 2 kontra 1?

Ja, jeg synes magen ble større med nr 2, og kom fortere. Men når jeg ser på bilder, så gjorde den egentlig ikke det, fasongen var bare så annerledes at det virka sånn! [:)] I følge sf-målene var de omtrent like store hele veien, bortsett fra på slutten. Tobiasmagen var litt større enn Idamagen de siste ukene.

Fødselvekten var det stor forskjell på, hehe!
Ida var 3665 g, 51 cm og 35 cm rundt hodet.
Tobias var 4235 g, 53 cm og 37,5 cm rundt hodet.

Begge ble født på termindagen forresten, så det var ikke det som utgjorde størrelsesforskjellen [;)]

Jeg synes magen ble fort stor denne gangen, men har jevnet seg ut nå i det siste.. I følge sf måla er det ganske jevnt, så kan være hodet som tuller med meg også![8D]

Magen ble større denne gangen, men tok like lang tid før den kom[:)]

Sander var 2985 gram, 48 cm og 35 cm rundt hodet, født i uke 38+2

Matheo var 3874 gram, 53 cm lang og 36 cm rundt hodet, født i uke 42+4, 16 dager over...

Så var jo litt forskjell på disse guttene, men Matheo lå jo over fire uker lengre i magen enn Sander gjorde[:)]

Akkurat [:)]
Føler magen er så stor nå iforhold til med MAiken. Sf-målene er ganske mye større også.
MEn så er jo dette egentlig 3. gang (til dette stadiet iallefall), og med maiken var jeg ganske liten på slutten, godt under den røde linja.

Er bare litt redd for å gfå gigamage og baby skjønner dere [8D][;)][:)]
Men det jevner seg kanskje etterhvert...

Stor med Tomine,enooooooooorm me Andrine(mye pga uante mengder fostervann). Men Andrine kom kg og magen senere enn med Tomine.

Tomine var 4050g og Andrine var 4495g.

Jeg ble klart større for hvergang.
Magen kom etter noen uker bare med 2. og 3 mann.
Min veninne så på meg andre gangen (på magen) at jeg var gravid før jeg selv visste det.

nr 1: 4622 g. 54 cm og 38 cm rundt hodet
nr 2: 4260g, 52 cm og 36 cm rundt hodet
nr 3: 4600g, 52 cm og 36 cm rundt hodet

lille meg har fått ganske store barn[8D]
Jeg merket tydelig forskjell på jente og guttemage etterhvert.
Med guttene hadde jeg helt lik mage, helt rund.
Og med jenta var den liksom litt flat forran, ikke trill rund som de andre.
Så det veldig tydelig da jeg sammenliknet bilder.

Første fikk jeg seint mage , og den ble aldri veldig stor . Andre fikk jeg veldig fort mage og ble ganske stor . Tredje fikk jeg seint mage og er ikke kjempe stor . Vekt på nr 1 var : 2970g, vekt på nr 2 var : 3260g vekt på nr 3 vet jeg på mandag

ha knapt mage me nr1, men med 2 og 3 var den diger.

nr1: 3620g , 50 cm , 35 cm rundt hode
nr2: 4460g, 53 cm , 39 cm rundt hode
nr3: 4080g, 52cm , 37 cm rundt hode

Magene kom ganske på samme tid syns jeg. Mange mente jeg så mindre ut siste gangen.... SF målene var vel ganske like men jeg var jo 5 kg lettere før jeg ble gravid andre gang hva jeg var første gang.
Første gang startet jeg på 55 kg og var 69 på det meste.
Andre gang startet jeg på 50 kg og var ca 65 kg i uke 39.

Storebror veide: 3390 gr og var 52 cm. 36 cm HO
Lillesøster var: 3268 gr og 49 cm. 33 cm HO

Begge ble født på dagen uke 40.

Back
Topp