Gravidmage

Førstegangsmor91

Flørter med forumet
Julekulene 2026
Er det noen som har begynt å se/merke litt gravidmage? Skriv gjerne her når du merker noe, og gjerne også om det er ditt første svangerskap.

Jeg er i uke 12+1 nå (førstegangsgravid) og har ikke synlig gravidmage. Men jeg er overvektig, så ser litt "gravid" ut fra før. Vil dermed anta at det tar litt tid før magen syns.

Det jeg derimot merker er at magen kjennes mye hardere i nederste del. Når jeg presser/trykker på magen er det motstand på en annen måte enn det har vært før. Dette mistenker jeg har med graviditeten å gjøre, men kan så klart være primært oppblåsthet.

Jeg er slank, 170 høy og 52 kg. Ser ikke noe spesielt på meg. Tror det meste er luft som vises. Kanskje kun på kvelden. Men er nok mat og mye luft

Jeg er tredjegangs og i uke 9. Magen er jo synlig større enn til vanlig, men det er nok oppblåsthet etc.

Jeg er tredjegangs og i uke 9. Magen er jo synlig større enn til vanlig, men det er nok oppblåsthet etc.
Samme her, 8+0. Blir nok ikke så lett å skjule lenge dette :hungover:

Er så mye som kan påvirke, så er moro å se forskjellene på folk, og mellom hvert svangerskap. Plassering av livmor, svangerskap, morkake, og magemuskler som står imot, om man er førstegangsfødende eller flergangs.
Jeg var 48 kg og 172 cm ved første, og var paddeflat til 26-27 uker på vei. Tror nok bebis lå ganske mot ryggen.
Fikk tidlig mage i fjor, men den holdt seg «liten» bra lenge.
Like tidlig mage nå, men noe større, men svært kort tid siden forrige svangerskap, og cysten jeg har nå er større enn de jeg har hatt tidligere.

Last edited:
Tror nok magen føles større her siden jeg mister midjen så fort under graviditet. Føler det avslører meg for folk som kjenner meg :hilarious:

Jeg er andregangs, 12 uker nå, og har fått merkbart synlig mage. Tror ikke det bare er oppblåsthet. Kan så klart gjemmes under klær enda, men blir stadig vanskeligere. Sist merket jeg ikke noe til magen før i uke 14, tror jeg.

Bet ikke hvor jeg skal begynne . Jeg er slank, men har lagt på meg noen kg pga er for rolig, og sulten, jeg spiser ikke sååå mye, men blir nok litt mer enn jeg er vant til likevel.. jeg merket at buksene stremte over låra med en gang, nesten før positiv test(mulig tilfeldig, evt hormoner? Aner ikke, men den opplevelsen var ny for meg). Men nå som jeg er 10 uker så føler jeg magen stremmer, iallefall utover dagen, er nok en del oppblåst, men det er så innvendig ubehagelig, føles ut som jeg har spist bare boller(blir oppblåst av slik mat), å det synes jo selvfølgelig... jeg ser skikkelig dvask ut rett å slett. Kompisen til mannen har avslørt meg, mistenker at jobbformidling snart gjør det og. Jeg er ikke klar for dette enda

Bet ikke hvor jeg skal begynne . Jeg er slank, men har lagt på meg noen kg pga er for rolig, og sulten, jeg spiser ikke sååå mye, men blir nok litt mer enn jeg er vant til likevel.. jeg merket at buksene stremte over låra med en gang, nesten før positiv test(mulig tilfeldig, evt hormoner? Aner ikke, men den opplevelsen var ny for meg). Men nå som jeg er 10 uker så føler jeg magen stremmer, iallefall utover dagen, er nok en del oppblåst, men det er så innvendig ubehagelig, føles ut s jeg har spist bare boller(blir oppblåst av slik mat), å det synes jo selvfølgelig... jeg ser skikkelig dvask ut rett å slett. Kompisen til mannen har avslørt meg, mistenker at jobbfolk snart gjør det og. Jeg er ikke klar for dette enda

Jeg har fått skikkelig gravidmage allerede. Følte den poppet i går tidlig 11+2. har to barn fra før og tre spontanaborter så de har vel også aktivisert livmoren kanskje‍♀️ Er slank og normalvektig.

Bet ikke hvor jeg skal begynne . Jeg er slank, men har lagt på meg noen kg pga er for rolig, og sulten, jeg spiser ikke sååå mye, men blir nok litt mer enn jeg er vant til likevel.. jeg merket at buksene stremte over låra med en gang, nesten før positiv test(mulig tilfeldig, evt hormoner? Aner ikke, men den opplevelsen var ny for meg). Men nå som jeg er 10 uker så føler jeg magen stremmer, iallefall utover dagen, er nok en del oppblåst, men det er så innvendig ubehagelig, føles ut som jeg har spist bare boller(blir oppblåst av slik mat), å det synes jo selvfølgelig... jeg ser skikkelig dvask ut rett å slett. Kompisen til mannen har avslørt meg, mistenker at jobbformidling snart gjør det og. Jeg er ikke klar for dette enda
Akkurat samme her - buksene strammet plutselig veldig over lår og rumpe før positiv test

Back
Topp