Gravidmage

T-40439307

Andre møte med forumet
Når begynte du å få mage?

Er i uke 16 nå og fått kommentarer på at jeg ikke har fått mage enda.
Vet det er veldig individuelt; men man blir selvsagt betenkt.

Har fått halvannen cm ut på magen ca nå, og er andregangs (15+5 uker). Husker ikke når jeg fikk med første, men er ganske sikker det var senere enn nå.
Deg er stor forskjell fra person til person, så ville ikke bekymret meg iallfall! Bare gled deg over at du ikke trenger å kjøpe inn nye klær du så vidt får brukt :p

Jeg er fjerdegangs, og magen er gigantisk allerede (12+6).

Men, det er jo bare fordi kroppen vet hva den skal gjøre, og har bare.. blåst seg opp og dyttet ALT av organer oppover for å gjøre plass, virker det som :hilarious:
Baby er 6 cm, så det er jo ikke den som tar plass.

Forøvrig. Som førstegangs er det kjempevanlig at livmoren holdes igjen av magemusklene, helt til det plutselig ikke gjør det (musklene har ikke blitt strukket før, så tar litt tid før de gir etter). Gjerne rundt uke 15-18 et sted, så kan magen komme "over natta", da livmoren plutselig faller frem :p magen kom vel uke 17 i første svangerskap.

12+4

Jeg har fått liten mage, men varierer veldig hvilken type klær jeg har på meg. I de fleste vinter genser/hoodie kan man ikke se litt av magen en gang.

Men når jeg har tynt klær eller tight kjole, så synes det veldig.

12+1 her og min første graviditet. Har lagt på meg ca 2kg, er liten og tynn så de 2 kg viser! Så synes magen viser når jeg ikke har på klær, som en liiiten klump:hilarious: alle i min familie har blitt STORE under graviditet! Så lurer veldig på hvordan dette ender:angelic: men nå er di både høyere å litt rundere en meg, så skal jo ikke sammenligne meg selv med dem

Førstegangs, 15+0 og tydelig gravidmage her nå. Jeg føler det er uvanlig/unormalt så tidlig og har derfor følt en del på det. Selv om jeg syns det er stas selv. Alle er forskjellige, og det er nok ingen fasit på hvordan det bør være :)

Begynte vell å vise i rundt uke 11+0. Dette er mitt andre svangerskap. Er nå 13+2. Man ser det ikke om jeg har på en stor hettegensert men om det er trangere ser man det. Var veldig stor med førstemann, så får se om det blir det samme denne gangen

Jeg er 12+2 i dag, og har fått stor mage allerede. Men dette er mitt 3. svangerskap (mistet første gang ganske sent, og har en 1,5 åring). Jeg ble gigantisk i forrige svangerskap! På 36 ukers kontrollen hadde jeg et symfysemål som var over maksgrensa for 40 uker.. så jeg regner kanskje med at jeg blir svær denne gangen også.. skal sies at jeg fødte i uke 37 forrige gang altså, og var veldig glad for å slippe å ha helt til termin.

Det der er jo veldig individuelt, noen blir store, andre ikke. Så prøv å ikke bekymre deg, alt er nok som det skal skal du se! :) <3

Jeg er i uke 15, ingen mage her heller. Riktig nok første graviditet, så forventer den ikke helt enda heller :)

Jeg er 12+5 i dag og syns magen har blitt ganske stor allerede. Dette er mitt første barn og mistenker at mye av magen jeg ser bare er luft

Har fått halvannen cm ut på magen ca nå, og er andregangs (15+5 uker). Husker ikke når jeg fikk med første, men er ganske sikker det var senere enn nå.
Deg er stor forskjell fra person til person, så ville ikke bekymret meg iallfall! Bare gled deg over at du ikke trenger å kjøpe inn nye klær du så vidt får brukt :p
Så koselig Ikke sant, det er dog ikke «nære» som har kommet med disse kommentarene, så det har vært i klær som er løse. Jeg selv synes kanskje at magen har kommet allerede og får ikke på meg vanlige klær lenger, men kan være fordi jeg har hatt ekstrem sultfølelse i denne perioden også

Jeg er fjerdegangs, og magen er gigantisk allerede (12+6).

Men, det er jo bare fordi kroppen vet hva den skal gjøre, og har bare.. blåst seg opp og dyttet ALT av organer oppover for å gjøre plass, virker det som :hilarious:
Baby er 6 cm, så det er jo ikke den som tar plass.

Forøvrig. Som førstegangs er det kjempevanlig at livmoren holdes igjen av magemusklene, helt til det plutselig ikke gjør det (musklene har ikke blitt strukket før, så tar litt tid før de gir etter). Gjerne rundt uke 15-18 et sted, så kan magen komme "over natta", da livmoren plutselig faller frem :p magen kom vel uke 17 i første svangerskap.
Åå, ja det gir jo mening faktisk! Blir spennende å se om den eventuelt «popper» over natta fremover

12+1 her og min første graviditet. Har lagt på meg ca 2kg, er liten og tynn så de 2 kg viser! Så synes magen viser når jeg ikke har på klær, som en liiiten klump:hilarious: alle i min familie har blitt STORE under graviditet! Så lurer veldig på hvordan dette ender:angelic: men nå er di både høyere å litt rundere en meg, så skal jo ikke sammenligne meg selv med dem
Så koselig og ikke minst spennende!

Førstegangs, 15+0 og tydelig gravidmage her nå. Jeg føler det er uvanlig/unormalt så tidlig og har derfor følt en del på det. Selv om jeg syns det er stas selv. Alle er forskjellige, og det er nok ingen fasit på hvordan det bør være :)
Så moro! Jeg synes også det er stas å se litt mage, og gleder meg til at jeg ikke bare ser litt smålubben ut.. men synes folk kan holde kommentarer for seg selv om liten/stor mage, da ihvertfall jeg blir betenk og usikker på meg selv

Jeg er 12+2 i dag, og har fått stor mage allerede. Men dette er mitt 3. svangerskap (mistet første gang ganske sent, og har en 1,5 åring). Jeg ble gigantisk i forrige svangerskap! På 36 ukers kontrollen hadde jeg et symfysemål som var over maksgrensa for 40 uker.. så jeg regner kanskje med at jeg blir svær denne gangen også.. skal sies at jeg fødte i uke 37 forrige gang altså, og var veldig glad for å slippe å ha helt til termin.

Det der er jo veldig individuelt, noen blir store, andre ikke. Så prøv å ikke bekymre deg, alt er nok som det skal skal du se! :) <3
❤️❤️ tusen takk, og lykke til videre i svangerskapet!
Veldig betryggende å høre andres opplevelser av ting

Åå, ja det gir jo mening faktisk! Blir spennende å se om den eventuelt «popper» over natta fremover

Plutselig så har man mage ;)

Men skal sies, noen blir ikke så store heller. En jeg vet om husker jeg kunne gå som ikke-gravid til hun var nærmere 25-30 uker på vei :hilarious:

14+2 og første her. Lagt på meg rundt 3 kg og har måttet pakke bort en del jeans allerede. Også ganske lav og relativt tynn.

13+1 og har vært synlig en stund, men så er jeg andregangs...

Under den første graviditeten fikk jeg kommentar på at jeg hadde liten mage i starten. I ettertid ser jeg at kommentarene kom nok fra flergangsmødre som sikkert ikke husket hvor liten mage de hadde i starten første gangen. Tenker også at det er helt utrolig unødvendig å kommentere magestørrelsen. Det holder mer enn nok å si hvor fin/flott/nydelig gravidmage det er, hvis man absolutt MÅ si noe om magen.

Nyt det at magen ikke er blitt stor enda. Den kommer før eller siden, og det er ikke noe poeng i å få en diger gravidmage så lenge man følger kurven sin fint (og det er jo lenge til du skal begynne å måle).

Jeg er 13 uker på vei med nr 4 å har fått ganske tydelig mage nå, men med første poppet den plutselig frem ca midt i svangerskapet. Var fortsatt helt flat ved oul, men ble ganske stor på slutten. I termingruppen med en av de andre barna var det ei som lett kunne gått som ikke gravid helt frem til fødsel, så folk å de forskjellige svangerskap kan være helt ulike uten at det er noe galt:happy:

Back
Topp