Gravidkvalme? Tips?!

Anleggsfrue

Betatt av forumet
Junilykke2018
da har kvalmen slått inn for fullt her i hus.... noen som har tips til hva man kan gjøre for å holde den lengst mulig unna? :)

Jeg bruker Seaband døgnet rundt. Om det hjelper eller ikke, det vet jeg ikke men tør ikke å ta det av for å se om det ikke funker. Hehe.

Også spise jevnt. Ikke bli sulten. Det eneste som frister her, er ostesmørbrød=) Haha

Jeg spiser små måltider hele tiden. Og så tar jeg noe som heter Prevomit. Kjøpte i Polen, er i all hovedsak ingefær og B-vitaminer. Om det hjelper eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men tør ikke la være å ta de.

Enig med de andre her. Spise ofte, men lite. Hvis du sliter med å holde nede mat og væske bør du kontakte lege. Du kan bli fort dehydrert. Reisesyke tabletter som er nevnt er også en nødløsning [emoji4]

Har vært å kjøpt seaband på apoteket, er så desperat. Forrige uke på jobb var forferdelig og jeg aner ikke hvordan jeg skal holde ut denne uka mtp kvalme:( Men orker ikke helt tanken på å måtte skaffe sykemelding heller....Blæ! Jobber som pedleder i bhg med en haug 2-åringer:/

Tørre kjeks, type Marie eller Siba funket for meg sist svangerskap. Særlig om morgenen, da var det viktig å få i seg noe så fort jeg sto opp av senga for å holde kvalmen unna. Men også for å småspise gjennom dagen når jeg kjente kvalmen komme.

Har såvidt begynt å kjenne kvalme denne gang (5 uker nå), og har kjøpt inn kjekspakke til å ha stående på kontoret.:)

Har vært å kjøpt seaband på apoteket, er så desperat. Forrige uke på jobb var forferdelig og jeg aner ikke hvordan jeg skal holde ut denne uka mtp kvalme:( Men orker ikke helt tanken på å måtte skaffe sykemelding heller....Blæ! Jobber som pedleder i bhg med en haug 2-åringer:/

Gå til legen og få kvalmestillende. Huff. Slitsomt med kvalme

Vært sengeliggende i 5 dager her :depressed: har putta friske skiver av ingefær i vannflaska i dag. Får se om det hjelper :yuck: ellers spiste jeg selleri-stang i stad, og det hjalp for meg da :) er 6+4 i dag

Du må fortelle om det virker når du har fått brukt det litt. :)

Ingenting hjalp meg sist... Legen ville heller ikke gi meg kvalmestillende.. Pleide å drikke ett stort glass vann med en gang jeg våknet, så jeg slapp å kaste opp på tom mage :)

Back
Topp