Gravidklær

Jeg også så den. Var en grønn bluse som fristet veldig, men… så har jeg jo en vid grønn bluse som uten problemer vil kunne romme magen, så føles litt teit å kjøpe:hilarious:

Ja, jeg så fort igjennom. Har liksom et Vilde av meg selv som høygravid i sånn ribbestrikket kjole:smiley-bounce022, men tenker at det trenger jo ikke være en mammakjole fordi:hilarious:

Jeg måtte begynne med mammabukse/-shorts/-tights for over en uke siden. Ikke pga voksende mage egentlig (er bare 9+4 i dag), men den ekstreme kvalmen og generelt ubehag av alt som strammer. Er til tider veldig oppblåst også da, så er vel en form for større mage det, haha. Uansett, veldig deilig med ingenting som trykker mot nedre del av magen!

Kjenner meg igjen! 11+4 idag og tror ikke magen har vokst så mye, men vært ekstremt kvalm (begynner å avta nå) og vært oppblåst og mye luft i magen. Så jeg går til in kjøp av noen nye litt mer streachy klær til helgen Orker ingenting som strammer jeg heller!

Ja, jeg så fort igjennom. Har liksom et Vilde av meg selv som høygravid i sånn ribbestrikket kjole:smiley-bounce022, men tenker at det trenger jo ikke være en mammakjole fordi:hilarious:
Det er akkurat det:hilarious: jeg tok en runde i klesskapet, og det viser seg at jeg har veldig mye som vil holde til ganske så langt uti graviditeten. Trenger kanskje kun et par bukser og større bh-er etterhvert.

Kjenner meg igjen! 11+4 idag og tror ikke magen har vokst så mye, men vært ekstremt kvalm (begynner å avta nå) og vært oppblåst og mye luft i magen. Så jeg går til in kjøp av noen nye litt mer streachy klær til helgen Orker ingenting som strammer jeg heller!
Lykke til med å finne noen gode plagg! Jeg er så glad for de få mammabuksene/shortsen jeg har fra forrige svangerskap (2019). Prøver noen dager å gå med noe vanlig bukse/shorts, men det er så utrolig mye mer behagelig med de mammaklærene! Hadde ingen mammaklær da jeg gikk gravid med førstemann (født i 2009), men husker jeg utvidet/sydde om knappene på noen jobb-bukser da jeg var blitt veldig stor, haha.

Mammaklærene er dessuten en koselig påminnelse i hverdagen om at jeg faktisk (endelig) er gravid igjen! :joyful:

Lykke til med å finne noen gode plagg! Jeg er så glad for de få mammabuksene/shortsen jeg har fra forrige svangerskap (2019). Prøver noen dager å gå med noe vanlig bukse/shorts, men det er så utrolig mye mer behagelig med de mammaklærene! Hadde ingen mammaklær da jeg gikk gravid med førstemann (født i 2009), men husker jeg utvidet/sydde om knappene på noen jobb-bukser da jeg var blitt veldig stor, haha.

Takk Ja komfort er viktig nå kjenner jeg. Oi, ingen mammaklær hele graviditeten? Ikke verst!

Bestilte en del fra Veromoda og zalando i går, gleder meg til pakke i posten :love2
Syns de hadde utrolig mye fint hos veromoda!

Bestilte en del fra Veromoda og zalando i går, gleder meg til pakke i posten :love2
Syns de hadde utrolig mye fint hos veromoda!

Så kjekt! Syns også veromoda har mye fint :) bestilte noen klær i natt selv, da jeg ikke fikk sove. Ble bare bukser da, for har mye annet som kommer til å passe lenge, overdeler og kjoler :)

Jeg har generelt mye stramma bukser, mye high waste jeans osv., men de kan jeg ikke bruke lenger…:hilarious: Så her går det mye i buksene jeg har i mer «tøystoff», som gjerne har hatt en tendens til å være litt løse i livet. Men merker jeg snart må ut og handle litt mer av den typen bukser gitt!

Og når jeg ikke kan gå med de vanlige buksene mine, kan jeg heller ikke bruke de vanlige overdelene mine:arghh:Har mye stramme gensere, som gjerne stopper litt høyt oppe på magen haha.. Det ser ikke sånn veldig bra ut nå lenger, særlig ikke med bukser som ikke kneppes ordentlig igjen heller:smiley-ashamed008

Har sett en del på nett på klær selv, og som førstegangsfødende er det veldig vanskelig å vite størrelser. Hvis man går opp én størrelse fra normal, vil det holde ut hele? Og hva bør man egentlig ha? Jeg bør gå pent kledd på jobb og har ikke hjemmekontor…

Har sett en del på nett på klær selv, og som førstegangsfødende er det veldig vanskelig å vite størrelser. Hvis man går opp én størrelse fra normal, vil det holde ut hele? Og hva bør man egentlig ha? Jeg bør gå pent kledd på jobb og har ikke hjemmekontor…
Det varierer veldig ift størrelse. Hvor mye man går opp osv.
Bukser er vel det mest nødvendige ift magen. Lange løse eller strechy topper, korte kjoler/tunikaer er kjekt. Trenger ikke være egne gravid/amme topper bare se an stretch og plass til magen/voksende bryster :)
Ville gått for noe som passer nå, en eller to også kan du evt kjøpe ny senere, for for store gravidbukser klarer ikke holde seg oppe og vil kunne sagge og skli. Snakker av erfaring :angelic:

Masse fint brukt på finn, tise osv ❤️

Har arvet noen klær fra søsteren min,å kjøpt meg en bukse. Bruker vanlige overdeler:)
Og turbuksen fra Bergans fløyen bruker jeg enda:Heartred

Back
Topp