Gravidklær

Snartmammatil_3

Glad i forumet
Er det bare hm som har gravidklær i butikk? Har vært innom alle de vanlige butikkene. Lindex, kappahl, Cubus osv, men kan ikke finne noenting. Noen som vet om andre butikker? Bor i Skien, men tar gjerne en shoppingtur til Oslo eller andre steder for en shoppingrunde. Vil ikke ha klær på nett, vil helst prøve på;)

Varierer nok fra butikk til butikk, men tror Kappahl har mammaklær? De har i alle fall plus-størrelser, som kan være et alternativ overdeler og sånt. :)

Kan jo hende babybutikker har noe mammaklær? Finnes jo store babybutikker i oslo-området. Vil jo tro det finnes butikker som fører boob, mamalicious eller sånne klær.

I dag var jeg på en kjempefin liten butikk i Drammen, "lille skatt" heter den. Der hadde de mammaklær og sååå mye fint! :D fra mamalicous! Anbefales!

Kappahl har ikke :/ av de "vanlige" butikkene er det kun hm som har!
Har vært på 3kjøpesentre de siste dagene, og kun hm som har... Bor ikke i verdens største by heller, så har ikke egne butikker desverre:/ må vente å se om de får inn noe mer mot høsten på hm, har heller ikke lyst å bestille mer på nett...

Min erfaring er at de første fem gangene man går inn på H&M for å se på mammatøy så tenker man at det er lite utvalg, ikke ens egen stil, kjedelig, konete osv.

Så leter man etter klær andre steder, og finner ikke noe, eller i det minste veldig lite.

Sjette gang man går til H&M har man kapitulert og kjøper det de har og føler seg helt ok :P

Min erfaring er at de første fem gangene man går inn på H&M for å se på mammatøy så tenker man at det er lite utvalg, ikke ens egen stil, kjedelig, konete osv.

Så leter man etter klær andre steder, og finner ikke noe, eller i det minste veldig lite.

Sjette gang man går til H&M har man kapitulert og kjøper det de har og føler seg helt ok :p
Haha! Greit at jeg allerede er på min 4.tur på hm, tenkte faktisk å ta en tur til neste uke:p
Fant 2 fine bukser, men den ene var litt kort og den andre var veldig stram i livet, der før mamma-strikken begynte. Men ender vell med at jeg kjøper de 2 alikevell

Haha! Greit at jeg allerede er på min 4.tur på hm, tenkte faktisk å ta en tur til neste uke:p
Fant 2 fine bukser, men den ene var litt kort og den andre var veldig stram i livet, der før mamma-strikken begynte. Men ender vell med at jeg kjøper de 2 alikevell

Det tror jeg faktisk det gjør!
Utvalget er forsvinnende lite både der og ikke minst andre steder, syns jeg.

Jeg pleier å være relativt velkledd, har en jobb der det er naturlig. Nå går det mest i gensre i t-skjorteaktig stoff (syns stort sett det er det de har!), og lite pynt.

Det skal sies at jeg har sett at utvalget på zalando er enormt. Men så blir jeg plutselig litt kjip: gidder ikke bruke så mye penger på midlertidige klær. Bortsett fra en treningstights til 1500 kroner da :O

Lindex har på nett, ellers anbefales mamalicious - som du får kjøpt på nett, eller i ulike butikker rundt omkring. Min erfaring med merket er at det er normalt i størrelsene.

Hahaha! Jeg er også innom hm annenhver dag for å titte. Venter i spenning på høstklær...

Det tror jeg faktisk det gjør!
Utvalget er forsvinnende lite både der og ikke minst andre steder, syns jeg.

Jeg pleier å være relativt velkledd, har en jobb der det er naturlig. Nå går det mest i gensre i t-skjorteaktig stoff (syns stort sett det er det de har!), og lite pynt.

Det skal sies at jeg har sett at utvalget på zalando er enormt. Men så blir jeg plutselig litt kjip: gidder ikke bruke så mye penger på midlertidige klær. Bortsett fra en treningstights til 1500 kroner da :O
1500?? Gikk mange runder med meg selv før jeg kjøpte en joggebukse til 500! Det er jo bare 4-5mnd igjen liksom...

Jeg leter også etter en "finere" bukse jeg kan bruke på jobb. Går greit med mine vanlige overdeler enda heldivis, verre med buksene... Står hver morgen og funderer på hva jeg skal dra på meg :p

1500?? Gikk mange runder med meg selv før jeg kjøpte en joggebukse til 500! Det er jo bare 4-5mnd igjen liksom...

Jeg leter også etter en "finere" bukse jeg kan bruke på jobb. Går greit med mine vanlige overdeler enda heldivis, verre med buksene... Står hver morgen og funderer på hva jeg skal dra på meg :p

Ja, skrekkelig dyrt! Men jeg tipper jeg lett kan selge den for 1000 kr om 4 mnd :-)

Jeg har mange tights og to tre gensere som såvidt går over rumpa! I butikkene finnes jo bare trøyer og topper. Når magen blir enda større så er det greit å ha noe litt tykkere å ha på seg!

I Oslo har også lindex på Karl Johan og i markveien litt (!!) mammatøy! Det er de eneste lindexene jeg har sjekket :)

Vistnok skal hm i bogstadveien ha en del mammatøy, men der har jeg ikke kikket. Har kun vært på hm som ligger ved siden av Oslo city, og der hadde de overraskende mye (sammenlignet med lindex i alle fall!)

ellers føler jeg vi er heldige som først blir 'store' når det er kaldt ute, for det finnes så mange fine, lange og varme gensere i butikk nå som høstnyhetene kommer! Så enn så lenge klarer jeg meg med to mammabukser fra hm og vanlige gensere :)

det er mange fine stretchy kjoler i butikkene også nå, men jeg føler meg ikke så vel i det helt ennå.. Føler meg mer tykk enn gravid. Hehe. Men etterhvert som magen kommer litt mer ser jeg for meg at jeg kommer til å gå mye i vanlige kjoler :)

Jeg har bare handlet bukser på HM, ellers har jeg handler overdeler i andre butikker som for eksempel Bik Bok og Cubus og Vero moda osv..

Jeg må handle inn gravidtopp jeg og, tenkte det ikke hastet. Men puppene har blitt større og magen, så de fleste genserne mine blir for korte.
Jeg sleit skikkelig igår når jeg skulle ut, hadde ingenting å ha på. Alt har blitt for lite..

Jeg var på Barn & utstyr både i Porsgrunn og Skien i forrige uke, og hvis jeg ikke tar helt feil (en liten mulighet for at jeg blander med en butikk jeg var innom i Sverige rett før) så hadde de noe mammatøy der. Var på vognjakt, så jeg kikket aldri på det. Har endt opp med HM jeg og, som noen sier etter å ha vært innom flere ganger. Ellers har Zalando funket fint syne jeg.

Trodde Cubus på enten Herkules eller down town skulle ha litt? Har ikke handlet inn selv enda..

Back
Topp