graviditetstest

Twinpiker

Betatt av forumet
Må jeg vente til morgenurinen for å ta testen? Blir den mer pålitelig da? Eller kan jeg ta testen når som helst og etter å ha drukket hva som helst?
Er det noen her som har opplevd negativ graviditetstest, men som allikevel var gravide??  [:)]

Mange har opplevd "falsk negativ" test, somregel fordi de tester for tidelig.

Dersom du tester tidelig bør du bestreve så konsentrert utin som mulig, men dersom du tester 3-4 uker etter eggløsningen (da er du 1-2 uker " på overtid" Og VET at du hadde el) så kan du teste mer eller mindre "nårsomhelst etter å ha drukket hvasomhelst"

Jeg prøvde å forklare dette som når man blander ut saft en gang.

Se for deg at du skal lage en blanding av saft og vann. Saften er mengden hcg i kroppen. Dersom du tester tidelig (før eller like etter IKM) har du lite saft. Blader du ut dette med bare litt vann vil likevel fargen og smaken være tilstede, men blander du det ut med masse vann vil det kanskje kke være mulig å registrere at der er saft i vannet i det hele tatt. Dersom du tester sent så er der mye mer hcg, og ser du for deg dette med saft/vann så vil det altså selv med mye vann være mulig å oppdage saften i vannet selv med store mengder vann.

Slik er det også med graviditetstester. De slår ut dersom KONSENTRASJONEN av hcg i urinen er sterk nok. Om du har lite hcg (altså tester tidelig) så vil dette ikke være merkbart dersom urinen er svært utvannet, og da er morgenurin (som er den mest konsentrerte fordi du ikke drikke noe i løpet av natta, og kroppen generelt ikke utskiller mye urin når du sover, da er den i "hvilemodus". Men tester du sent, så er det hipp som happ da er det nok hcg i kroppen din til at konsentrasjonen blir sterk nok uansett.

En fordel er det uansett å ikke akkurat styrte en halvliter drikke for å produsere nok urin til å teste, da vanner du den bare ut uansett.

takk for svar![:)]
Men hvis jeg er gravid er jeg åtte uker på vei, og da vil vel en graviditetstest vist det uansett..
Så konklusjonen er at jeg ikke er gravid, siden jeg akkurat nå tok en test og den var negativ.
Fikk ikke tisset mer en fem sekunder (stod at man skulle gjøre det i ti) men går utifra at det ikke har mye å si..
Sukk

Dersom du er 8 uker gravid skulle dn vise positiv når som helst på døgnet ja (men du, det kan ha noe å si at du bare fikk tisset i 5 sekunder. Du burde kanskje samlet det i en engangskopp og heller dyppet da, så får du holdt den der i rett antall sekunder)

Men... du sier at du tor du er 8 uker på vei. Er det pga manglende mens, eller vet du når du hadde EL? Dersom det er det første kan du ha hatt en meget forsinket eggløsning og være mye kortere på vei, eller ikke ha hatt eggløsning i det hele tatt, men dersom du vet når du hadde EL, så er de en annen sak, og du burde oppsøke lege.

HVIS jeg er gravid (noe jeg sikkert ikke er...) er jeg i ca 8 uke fordi jeg visste at jeg hadde eggløsning[;)] det var tidlig i februar en gang..
Hvorfor jeg trodde at jeg var gravid er fordi jeg har aldri følt meg så rar før, og det var ikke før jeg leste på dette forumet at jeg kom på å tenke at jeg var gravid. Så det er ikke helt sånn at jeg får symptomer fordi jeg ønsker så sterkt, egentlig var ingenting planlagt, men når jeg først fikk mistanke ble jeg veldig skuffet da testen i går viste negativ...

Dersom du VET ("VET", ikke bare "vet" om du skjønner hva jeg mener) at du hadde eggløsning i bgynneslen av februar, og ikke har fått mens og ikke får en positiv graviditetstest selv når du tar den korrekt (og det betyr å holde den i urin så lenge som det står, det ER faktsik muligens svært viktig) så anbefaler jeg deg å ringe legen din i morgen, for det er definitivt veldig unormalt, det skal bare enkelt og greit ikke skje.

Ja.. kanskje, du gjør meg så optimistisk![:D]
Jeg venter ut uken å ser om tr kommer, hvis ikke bærer det att til legen!
Men det må sies at jeg hadde EN vanlig mens etter denne eggløsningen, så er litt forvirret..

Jeg må spørre om noe annet også som ikke har noe med saken å gjøre, hvordan får dere til alle de morsomme tegningene? "Vi venter" osv. og hvordan får man lagt inn personlig bilde under medlemsnavnet sitt?

Back
Topp