Graviditetstest

Lise Marie

Flørter med forumet
hvor mange dager fra eggløsning kan jeg ta graviditets test får å være helt sikker?

hadde eggløsning får noen dager siden, og har en rimelig god følelse fårat det kanskje kan skje noe snart..
og lurer på når jeg evt kan ta test og når symptomene dokker opp, og hvor lang tid det tar før spiren evt fester seg..

KLEM :-)

For å være HELT sikker er det vel den dagen du venter mens, altså 2 uker etter eggløsningen. Har du tilgang på billigtester og lyst til å teste før, kan du nok begynne 9 dager etter eggløsningen, da vil det vise seg for noen.

Eg hadde svakt positiv test på ettermiddagsurin 8 dager etter eggløsning, var helt sikker på at eg var gravid og derfor testet eg. Men mange får ikke positiv test før flere dager etter IKM så hvis du får negativ test før og rundt IKM så må ikke det bety at du ikke er gravid.

Litt forskjellig når spiren fester seg men tror de snakker om 5-6 dager etter eggløsning er vanligst, etter det begynner det å produseres HCG som graviditetstesten reagerer på. Noen får symptomer omtrent fra dag en, andre har ikke symptomer annet en at magen vokser etterhvert så det er fryktlig individuelt.

jeg hadde eggløsning rundt periode 25-28, skal ha mensen 6 Mars..
kjennes så ekkelt ut egentlig, har så rar følelse atme truskanten, det stikking og av å til får jeg murringen å små vondt..

Back
Topp