Graviditetstest/abort?*lang*

ORIGINAL: Burger

ORIGINAL: trine2007

ORIGINAL: Angel78

ORIGINAL: zagganini

Så enig....hvor mange har ikke kommet med den uttalelsen om at kondomen sprakk mens man egentlig kanskje ikke brukte kondom nettopp fordi kondom er litt kjedelig å bruke.....får liksom ikke helt den samme følelsen...... Nei ærlig talt, du har fått ett barn du vet hva du tar livet av om du skal måtte ta en abort. Skjerp deg bli voksen!!!!!!! Om ikke du er gammel nok til å klare å ta p piller eller annet så få hormonsprøyte hos legen hver 3 mnd eller steriliser deg eller mannen. det er nå min mening så kan jeg støte så mange som bare det her inne . Ta livet av en unge/spire bare fordi alt var så jævelig gøy den ene kvelden..........
ORIGINAL: Småtroll nr 2

abort er trasige saker[:(]. bruker dere ikke prevansjon? så slipper dere å uroe dere om mulig graviditet!

Helt enig!!! Syns det er alt for mye uforsiktighet ute å går om dagen! Med fare for å støte noen sier jeg bare at angrepille er faktisk en smart ting og den fåes reseptfritt!!!!!!

Det Zagganini skriver her hiver jeg meg på!

så utrolig tette i hodet dere er[:@] hun er 17 år, og var uheldig med prevensjon. hun har faktisk lov til å tenke litt på hva som er best for hennes eget liv også

jeg blir RYSTET over hva enkelte klarer å lire utav seg.. jeg er så GLAD for at jeg ikke har dere i min vennekrets.. Jeg håper for deres skyld at dere ikke oppfører dere som her inne ute i det virkelige livet

Helt utrolig!! Selv hadde ikke jeg klart å ta abort, men jeg hadde vært nødt hvis jeg ble gravid. Min egen helse er da i fare. Her skriver Duovik at hun ikke har mulighet til et barn til nå, og hun har min fulle støtte! Hadde hun valgt å få et eventuelt barn, så hadde dere vel pepret henne med at hun var en tulling som ikke hadde økonomi til å ta seg av barna!
Det ER faktisk helt utrolig at enkelte her faktisk svært sjelden klarer å være litt sympatiske mot andre! Fy flate! Jeg ser typen, og kjenner en slik person selv! I nær familie!

ORIGINAL: mormarion

ORIGINAL: Burger

ORIGINAL: trine2007

Så enig....hvor mange har ikke kommet med den uttalelsen om at kondomen sprakk mens man egentlig kanskje ikke brukte kondom nettopp fordi kondom er litt kjedelig å bruke.....får liksom ikke helt den samme følelsen...... Nei ærlig talt, du har fått ett barn du vet hva du tar livet av om du skal måtte ta en abort. Skjerp deg bli voksen!!!!!!! Om ikke du er gammel nok til å klare å ta p piller eller annet så få hormonsprøyte hos legen hver 3 mnd eller steriliser deg eller mannen. det er nå min mening så kan jeg støte så mange som bare det her inne . Ta livet av en unge/spire bare fordi alt var så jævelig gøy den ene kvelden..........

abort er trasige saker[:(]. bruker dere ikke prevansjon? så slipper dere å uroe dere om mulig graviditet!

Helt enig!!! Syns det er alt for mye uforsiktighet ute å går om dagen! Med fare for å støte noen sier jeg bare at angrepille er faktisk en smart ting og den fåes reseptfritt!!!!!!

Det Zagganini skriver her hiver jeg meg på!

så utrolig tette i hodet dere er[:@] hun er 17 år, og var uheldig med prevensjon. hun har faktisk lov til å tenke litt på hva som er best for hennes eget liv også

jeg blir RYSTET over hva enkelte klarer å lire utav seg.. jeg er så GLAD for at jeg ikke har dere i min vennekrets.. Jeg håper for deres skyld at dere ikke oppfører dere som her inne ute i det virkelige livet

Helt utrolig!! Selv hadde ikke jeg klart å ta abort, men jeg hadde vært nødt hvis jeg ble gravid. Min egen helse er da i fare. Her skriver Duovik at hun ikke har mulighet til et barn til nå, og hun har min fulle støtte! Hadde hun valgt å få et eventuelt barn, så hadde dere vel pepret henne med at hun var en tulling som ikke hadde økonomi til å ta seg av barna!
Det ER faktisk helt utrolig at enkelte her faktisk svært sjelden klarer å være litt sympatiske mot andre! Fy flate! Jeg ser typen, og kjenner en slik person selv! I nær familie!

WORD! heeelt utrooolig! jeg hadde ikke tatt abort selv i denne situasjonen, tror jeg, men helt seriøst, det går an å ta seg sammen og si ting på en ordentlig måte og uten å TRÅKKE DEM NED I SØLA! blir så arg! er det mulig.

Vær så snill og ikke ta til deg det enkelte krasse mennesker her inne skriver. Sender deg en stor klem, Duovik. Håper det er falsk alarm!

Uff kjære deg.. Følg hjertet ditt. Og ta det valget som passer deg best hvis du skulle være gravid... Ikke hør på det noen skriver her.... Det er din avgjørelse uansett... Du har brukt kondom og den sprakk ved et uhell... Det kan du ingenting for.... Men det kan hende du ikke er det. Stress kan føre til at mensen uteblir... Og jo mer du er bekrymret og stresset for det, jo større sjans er det for at mensen uteblir..

Håper du ikke er gravid da.. Og skulle det først være det. Så velger du det som fungerer best for deg og din samboer....
Sender en stooooor klem....

Syns det er rart at det er INGEN som ser at dette faktisk kunne vært unngått! Hun vet hun kan bli gravid og derfor brukte de kondom. Men hun vet også at den sprakk og at det derfor er sjans for at hun ble gravid. Om en graviditet er så lite ønskelig skjønner jeg ikke hvorfor det ikke ble tatt en angrepille med en gang. Det er vel ikke sånn at man plutselig etter en uke skjønner at man kan ha blitt gravid. Og når man i tillegg planlegger en abort FØR man i det hele tatt har tatt en test syns jeg det blir rart.

Abort er en forferdelig ting som bør unngås for alt i verden om man kan. Situasjoner man selv ikke rår over der p piller ikke har fungert,voldekt ,skadet foster,fare for mors liv etc er jeg selvfølgelig enig i at er en god grunn for abort. Men i dette tilfellet her synes jeg rett og slett hun burde tatt mer ansvar for å unngå det. Synes det er skremmende hvor lavt lista ligger for å fjerne et liv har blitt! Og BV er en side for De som er gravide eller prøver å bli gravide og for en slik side å være synes jeg det er mye abort prat her.Personlig tror jeg det kan virke litt vanskelig for de som prøver og prøver og prøver , og de som mister sine dypt etterlengtede barn.

Jeg sier ikke dette for å støte noen og jeg har faktisk forståelse for Duovik her som sikkert er fortvilet over situasjonen hun har kommet i. Men det faktisk ikke en umulighet for henne å beholde heller selv om hun kanskje føler det nå. Det finnes mange i hennes situasjon sok har klart seg bra ( om hun er gravid da)og som er sjeleglade for at de ikke tok abort den gangen. Hun er bare 17 år og er sikkert ikke ferdig med barn. Om hun velger abort er det ingen som vet hva det vil gjøre med henne senere i livet,men et barn vil hun ihvertfall aldri angre på selv om det blir tøft nå. Det kan jo hende at med litt oppbacking andre veien så kanskje hun ikke synes det ser så mørkt ut alikevel?? Jeg vet ikke...som sagt synes jeg bare lista for å ta abort blir lavere og lavere og det er trist!

Duovik: Jeg er veldig lei meg på dine vegne.Det er ikke meningen å såre deg på noen måte og til tross for at enkelte her mener jeg ikke har empati så håper jeg du ikke er gravid,og om du er det håper jeg du tar et valg som du kan leve med! Det er bare du som vet hva som er rett for deg:) Beklager om du føler jeg bare har slengt dritt til deg ,det har jeg ikke ment.

Lykke til:)

Jeg ser jo at dette har utvikla seg til noe helt lattelig. Hva med og slutte og slenge dritt både den ene og den andre veien.
Denne diskusjonen om abort skulle absolutt vært tatt i en egen tråd, får det har nåkk virka som person angrep mot Duovik. Noe det absolutt ikke har vært fra min side.
MEN, denne er jo et diskusjonsforum og noen ganger må det gå ant og diskutere uten at man blir kaldt Tett i hue osv.

Anyywhoo, hvordan blei resultatet duo ? Sender deg en stoor klem og masse IKKE gravid støv ;)
Beklager så mye om jeg har såra deg på noen måte.
Uansett hva du bestemmer deg får så er det støtte og få overalt.
Og hjelp.

ORIGINAL: *NinaOgVesla

ORIGINAL: Pinata og Bøllegull

Abort er et lettvindt valg for og ikke "ville ha" et til barn til..
Du burde kanskje ta en sprøye eller noe så slipper dere og tenke på beskyttelse på en stund..

Håper du ikke er gravid da :)

De brukte jo kondom å den sprakk... Er ikke altid det er sikkert verken det eller annet...jeg har blitt gravid alle 3 gangene på prev! både p piller og spiral... åå kondom....

Nå tåler ikke jeg noe av det lengre så her må vi også bruke kondom enn så lenge...

Gelt enig i at bort er ett altfor lettvindt valg...men i noen tilfeller så er det slik at man er nødt.... desverre...

Håper det ordner seg for deg Duo! Tenker masse på deg!

Stor klem!

Jeg mener heller ikke at alle på død og liv skal sette et barn til værden uten og ha mulighet til og ta vare på dette barnet.
Kan ikke sette et barn til værden om barnet ikke kommer til og få det bra.
Men når hun skriver "jeg vil ikke ha en til", vell så syns jeg det er synd.`
Og her vet hun jo faktisk ikke om hun er gravid ennå, men planlegger en abort.
DA går det ant og beskytte seg bedre, og som dem sier - ha en angre pille på lur.

Jeg tror jeg er gravid HELE tiden, men bruker jo prevansjon.
Livredd for og bli gravid, men ejg planlegger iallefall ikke aborten før jeg vet resultatet.
Jenta mi blei til på p-piller, men det betyr jo ikke at jeg slutter.

Jeg sier ikke noe av dette får å være "tett i hue" som det står , men fordi det var de tankene jeg fikk når jeg leste gjennom tråden.

Hun sier faktisk ikke at hun ikke vil ha en til, hun planlegger heller ikke abort-hun sier at hun virkelig ikke ønsker å ta abort, men hun prøver å finne ut hva hun skal gjøre og hvordan hun skal gå frem om hun skulle være gravid:
Så var det ein ting til,,,vist eg er gravid,så har ikkje me plass,økonomi til da.så kossen er da me abort? noen som har gjort det? Syns da er ein så fæletanke![8|] vil virklig ikkje gjøre det...men kan ikkje ha ein til unge no når sambo ikkje har fast jobb eller noko ting,får penga fra nav noe som er så lite at me har faktisk tatt penger fra lånet vårt så me kunne få i oss mat. Da er så pinligt ![:(]

Herregud huner 17 år å sliter med økonomi, bosituasjon og en mulig graviditet, gi jenta litt pusterom da vær så snill

ORIGINAL: Tønna

Jeg sier ikke noe av dette får å være "tett i hue" som det står , men fordi det var de tankene jeg fikk når jeg leste gjennom tråden.
Hun sier faktisk ikke at hun ikke vil ha en til, hun planlegger heller ikke abort-hun sier at hun virkelig ikke ønsker å ta abort, men hun prøver å finne ut hva hun skal gjøre og hvordan hun skal gå frem om hun skulle være gravid:
Så var det ein ting til,,,vist eg er gravid,så har ikkje me plass,økonomi til da.så kossen er da me abort? noen som har gjort det? Syns da er ein så fæletanke![8|] vil virklig ikkje gjøre det...men kan ikkje ha ein til unge no når sambo ikkje har fast jobb eller noko ting,får penga fra nav noe som er så lite at me har faktisk tatt penger fra lånet vårt så me kunne få i oss mat. Da er så pinligt ![:(]

Herregud huner 17 år å sliter med økonomi, bosituasjon og en mulig graviditet, gi jenta litt pusterom da vær så snill

Kanskje du burde lese resten jeg har skrivd også, SPESIELT det der jeg sa SORRY !? Eller ? Hærregud..

er det mulig å få slettet denne tråden ? jeg HÅPER duovik ikke har vært innom å lest enda! dette blir jo helt tåpelig!
Joda vi har alle våre meninger om abort, og dem har vi lov å ha, men poenget her er at duo spurte oss om råd / hjelp/ tips ift gravi.tester og evt abort! hun er fortvilet og vet ikke hva hun skal gjøre dersom, om, hvis, og da bør vi la saken være med det, svare på spørsmålene og ikke begynne å krangle :)))
Lets stop! :)) Eller ???

Hvordan går det foresten med deg Duo ?
Krysser fingrene for dere :) at det bare er falsk alarm og du slipper å ta vanskelige valg :)
GOD klem fra meg :)

ORIGINAL: Bolla_82

er det mulig å få slettet denne tråden ? jeg HÅPER duovik ikke har vært innom å lest enda! dette blir jo helt tåpelig!
Joda vi har alle våre meninger om abort, og dem har vi lov å ha, men poenget her er at duo spurte oss om råd / hjelp/ tips ift gravi.tester og evt abort! hun er fortvilet og vet ikke hva hun skal gjøre dersom, om, hvis, og da bør vi la saken være med det, svare på spørsmålene og ikke begynne å krangle :)))

Ja jeg er helt enig. Mulig man kunne sletta den om man sendte til moderator men vet ikke om det gjør det så lenge det ikke er personangrep ellernoe..
JEG har iallefall sendt PM til duo og bedt om unnskylding og forklart hva jeg egentlig mente.
Ser jo at det jeg skreiv blei heelt på tryne :)

ORIGINAL: Bolla_82

Ja jeg er helt enig. Mulig man kunne sletta den om man sendte til moderator men vet ikke om det gjør det så lenge det ikke er personangrep ellernoe..
JEG har iallefall sendt PM til duo og bedt om unnskylding og forklart hva jeg egentlig mente.
Ser jo at det jeg skreiv blei heelt på tryne :)

jeg forstod at du ikke mente det vondt altså :)
vi har lov å komme med gode tips vettu :) Det kan jeg tenke meg Duo setter pris på også, jeg ville hvertfall satt pris på det :)

ORIGINAL: Tønna

Kanskje du burde lese resten jeg har skrivd også, SPESIELT det der jeg sa SORRY !? Eller ? Hærregud..

Vi posta vel det siste innlegget samtidig, supert at du sier sorry altså, var ikke noe angrep på deg dette, syns det var litt viktig i denne saken at hun ikke blir sitert feil i og med at dette er vanskelig nok fra før....
Enig Bolla vi stopper den[:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: MamsntilLucasOgLinus

Lykke til Duovik! Det er utrolig vanskelig sitasjon! Føler med deg, for har vært der selv.

Uansett valg du tar så er det riktig for deg!

Sender deg en stor klem [:)]

Back
Topp