Graviditetstest/abort?*lang*

Missteenmom

Glad i forumet
Jaa...så va da graviditetstest da..mensen har endo ikkje kommet og begynne og bli litt bekymret.
og tenkte eg skulle bestille på nett,siden det er billigst.[8|]

http://www.lavpris-tester.com/graviditetstest-stav.html

Noen som har prøvd disse? [>:]

Så var det ein ting til,,,vist eg er gravid,så har ikkje me plass,økonomi til da.så kossen er da me abort? noen som har gjort det? Syns da er ein så fæletanke![8|] vil virklig ikkje gjøre det...men kan ikkje ha ein til unge no når sambo ikkje har fast jobb eller noko ting,får penga fra nav noe som er så lite at me har faktisk tatt penger fra lånet vårt så me kunne få i oss mat. Da er så pinligt ![:(]

abort er trasige saker[:(]. bruker dere ikke prevansjon? så slipper dere å uroe dere om mulig graviditet!

bruker kondom,men den sprakk.....og så har eg ikkje tenkt på det meir,så kom aldri mensen så slo da meg inn ...[:'(] så har eg så rare lyster igjenn!! [&:]

Lurt å ha en angrepille på lur da[;)]

Håper det er falsk alarm, viss du ikke vil ha en til nå!

Det ordner seg nok skal du se.

Stor klem

Du må ta ontakt med legen din, å så blir du henvist til sykehuset..der vil du/dere få en samtale med en sosionom eller hva det heter først... for å diskutere saken... når dere har hatt samtale å dere fremdeles ønsker abort,får du time... å du får med deg ett par tbletter som skal tas kvelden før,(stopper utviklingen av fosteret. )du skal inn å gjøre dette... hvis det er på sykehuset du skal gjøre det under en lett nrkose... det hender de gir ut tabletter for å sette i gang,slik at du aborterer ut i bind...

Er en vnskelig situasjon dette... håper dere slipper å ta dette valget!

Klmme på

Huff... så trist å stå oppi ett sånt valg....
Økonomien ordner seg uansett... får stønader osv så under søk det først dersom du ønsker barnet..
Lykke til med valget!
Sender klemmer

i Haugesund kan man ta kontakt direkte med gynekologisk for å få samtale/abort.. Aner ikke hvordan det fungerer på Stord da. Håper det ordner seg for dere uansett hva dere gjør

ORIGINAL: Babyline86

Stor klem

Vil ikkje ha ein no,tenkte meg på skolen igjenn og få meg utdanning.
siden ikkje sambo har det så er det lurt ein av oss har det jaffal[:)]
Ja skulle hatt noe sånnt på lur !

ORIGINAL: Pinata og Bøllegull

Du må ta ontakt med legen din, å så blir du henvist til sykehuset..der vil du/dere få en samtale med en sosionom eller hva det heter først... for å diskutere saken... når dere har hatt samtale å dere fremdeles ønsker abort,får du time... å du får med deg ett par tbletter som skal tas kvelden før,(stopper utviklingen av fosteret. )du skal inn å gjøre dette... hvis det er på sykehuset du skal gjøre det under en lett nrkose... det hender de gir ut tabletter for å sette i gang,slik at du aborterer ut i bind...

Er en vnskelig situasjon dette... håper dere slipper å ta dette valget!

Klmme på

Håper me slipper det me også,,klara ikkje tanken på det ein gang !
men eg er jo berre 17 år blir 18 i mars,da er jo litt i da tiligste laget med en til!
har nok med hun eg har nå for og si det sånn [8|]

Klemme på

ORIGINAL: BNE

Huff... så trist å stå oppi ett sånt valg....
Økonomien ordner seg uansett... får stønader osv så under søk det først dersom du ønsker barnet..
Lykke til med valget!
Sender klemmer

Tusen takk,da ordne seg sikkert,gjer da jo alltid[:)]
Men håpe detta er falsk alarm at eg berre er forsinka med mensen,,,,

sender klemmer tilbake [:D]

ORIGINAL: IrenePirene

i Haugesund kan man ta kontakt direkte med gynekologisk for å få samtale/abort.. Aner ikke hvordan det fungerer på Stord da. Håper det ordner seg for dere uansett hva dere gjør

Takk,me får kryssa fingrane.
Kan hende det er sånn på Stord også men tvilier litt på det.
men vist eg får posetiv graviditetstest så ringe eg me ein gang til legen.
Tenkte eg skulle bestille to stk så eg er sikker,,sist gang når eg var gravid måtte eg ta to ganger.
Første gangen var det så tidligt att det syntest ikkje på testen,så venta eg ei veka så var den posetive.[;)]

ORIGINAL: Småtroll nr 2

abort er trasige saker[:(]. bruker dere ikke prevansjon? så slipper dere å uroe dere om mulig graviditet!

Helt enig!!! Syns det er alt for mye uforsiktighet ute å går om dagen! Med fare for å støte noen sier jeg bare at angrepille er faktisk en smart ting og den fåes reseptfritt!!!!!!

ORIGINAL: Angel78

Helt enig!!! Syns det er alt for mye uforsiktighet ute å går om dagen! Med fare for å støte noen sier jeg bare at angrepille er faktisk en smart ting og den fåes reseptfritt!!!!!!

sign...

Abort er et lettvindt valg for og ikke "ville ha" et til barn til..
Du burde kanskje ta en sprøye eller noe så slipper dere og tenke på beskyttelse på en stund..

Håper du ikke er gravid da :)

Da e gratis på helsestasjonen ein gang i veka..tirsdag eller onsdaga:-) men eg har ein test til deg om du vil ha? Eg har ikkje bil akkurat no å owen e Sjuk så eg har ikkje så stor sjans å komma meg ut til deg..

uff så vanskelig situasjon[:(] mage klemmer til deg

signer den jeg
ORIGINAL: Angel78

ORIGINAL: Duovik1

ORIGINAL: Babyline86

Stor klem

Vil ikkje ha ein no,tenkte meg på skolen igjenn og få meg utdanning.
siden ikkje sambo har det så er det lurt ein av oss har det jaffal[:)]
Ja skulle hatt noe sånnt på lur !

Håper du slipper det valget, men du har ikke vurdert annen prevansjon enn kondom da ?
I og med at du VET at du ikke vil ha en til nå tenker jeg, det gjør det kanskje litt enklere for dere begge ?`og litt enklere å unngå slike situasjoner ? mener ikke å være frekk i det hele tatt snuppa, bare kanskje det hadde vært en god ide dersom det nå er falsk alarm :)
Er ikke noe kjekt å måtte ta abort, er så lett å angre i ettertid !
Sender deg gode klemmer :) Så får du oppdatere oss hvis du orker :)

off får en skummel tanke... jeg er 1 år eldre en deg å har å planer om å få meg en utdanelse å selv om jeg er helt imot abort så hadde jeg vært i den situasjonen at kondomen hadde sprokke å jeg ble gravid hadde jeg nok vurdert abort.. vurderte det denne gangen å hadde timen på det å alt var klart, men klarte det ikke i siste minutt å er såå glad for det, men vet ikke om jeg hadde klart å beholde om det skjedde meg nå.. jeg ble gravid på p-pillen så nå er jeg myyye mer forsiktig.. går på pilla å bruker kondom.. INGEN UNNTAK her :P

men jeg fikk papirer på abort å da var det en der du bare kunne ta en pille hjemme men det er det aldersgrense på å mener på jeg var for ung :P så har de en pille du tar på sykehuse å så kan du gå hjem (den garanterer ikke at det dør 100% så da må du ta ny test etter så så lang tid) så er den "utskraping" da kommer du på sykehuse å vet ikke om du er i narkose eller ikke, men da går de inn med noe å ja sier seg selv :P det var sånn jeg forsto det ;)
men vær klar over at UANSETT om du skal ta abort å due r heelt sikker må du få en gynikologisk sjekk å da kan de få se å høre (du må ikke) så måler de hvor langt du er på vei å eventuell termindato (dette som gjorde at jeg ikke klarte gjennomføre det)
men det var selfølgeli en helt ann situasjon en nå da var det snakk om 1 barn å har en 1 frafør å allerede sliiiter med økunomi så er det lite gunstig med en til å som du sier vil du fullføre utdanning... men som andre sier burde dere nå finne en ann form for prevansjon så du slipper falske alarner / kjipe valg igjen ;)
uansett hva som skjer så vil det alltid ordne seg ;) å norge er et såpass bra land å få barn i at hjelp får en UANSETT ;)

krysser fingrene for falsk alarm å masse lykke til ;)
klemmer

*borte*

Back
Topp