Graviditetssjangse??

Heldiggrisen

Blir kjent med forumet
Jeg tok psprøyta 3 oktober 2014, jeg og mannen har et ønske om barn i 2015. Noen erfaringer med graviditet etter p sprøyta her? Skal nevnes at jeg kun har tatt en sprøyte. Håper på svar, ønsker meg sååå fælt barn:smiley-ashamed008

Den skal liksom vare i et halvt år eller? Da er du jo isåfall snart fruktbar.

All hormonell prevensjon kan klusse til syklusen, om det gjelder deg gjenstår bare å se.

Prevensjon kan tulle lenge med syklusen, så det er vanskelig å si. Ønsker deg lykke til ;)

Brukte lang tid på å bli gravid med første etter at jeg slutta på sprøyte, men mulig det var andre årsaker enn den altså :)

Jeg fikk og kun 1 p-sprøyte. Tok over 1 år før jeg fikk mensen tilbake og flere år før jeg ble gravid, men så er jo jeg tydeligvis bare sånn.. har ei venninne som har gått på p-sprøyte i mange år, og hun blir gravid så snart mannen ser på henne- etter de 3 mnd når virkninga har gått ut, så veldig forskjell fra person til person.

Tok 5 måneder fra virkningen gikk ut til jeg fikk mensen tilbake. Så tok det 7 måneder etter det til jeg ble gravid. Har hørt at det fort kan ta 1-2 år etter p sprøyte bruk før man blir gravid. De fleste jeg har hørt om har tatt ca 1 år. Det gjore det for vår del også. Lykke til og krysser fingre :)

Det er umulig å si da den kan klusse til syklusen din men samtidig trenger den ikke å gjøre det. Jeg har ei venninne som ble gravid på p - sprøyta om det ar noe galt med den eller om hun bare var uheldig og ble gravid vet man jo ikke.

Hvir mange du har tatt har ikke noe å si, konsentrasjonen er lik enten du har hatt den i kroppen i 3 mnd eller 3 år. Jeg sluttet i november 2010, (skulle tatt ny da) fikk igjen syklus i mai/juni 2011. Da ble jeg gravid med en gang(mistet da) men ble gravid igjen 1 pp etter SA'n...Hvor langt tid det tar før du får igjen syklus er nesten umulig å forutsi. Men om det passer ok å slutte nå og det ikke er noen krise at du blir gravid evt snart så hadde jeg sluttet. Jeg sluttet i god tid før vi planla å begynne prøving og det er jeg glad for. Hadde blitt sprø om jeg skulle gått og ventet de 6 mnd det tok før syklusene var i gjenge igjen...

Back
Topp