Graviditetssetebelte

når magen var stor

Er egentlig ikke nødvendig, med mindre du syns det er ubehagelig med selen.

Brukte det ikke forrige svangerskap. Tror ikke det blir noe nå heller

Jeg skal bruke det... Det er jo sterkt anbefalt mht store skader på foster fra setebeltet hvis man kolliderer. Men da trenger jeg ikke finne det frem helt enda ;)

Mener produsenten sjøl sier at det har ingen sikkerhet ved en kollisjon, men at det er for økt komfort ved graviditet..

Jeg skal bruke det... Det er jo sterkt anbefalt mht store skader på foster fra setebeltet hvis man kolliderer. Men da trenger jeg ikke finne det frem helt enda ;)

Hvem anbefaler for utenom produsenten? Jeg er opptatt av sikkerhet, men kjenner jeg blir provosert av alle som vil tjene penger på gravides engstelser. Dette er det eneste treffet jeg finner som ikke er produsent av slik belte

http://www.nrk.no/hordaland/ikkje-sikrare-med-gravidbelte-1.7220060

• Liker
Reactions: Io
Jeg mener det vil hjelpe, for jeg har aldri beltet så langt ned som man skal. Så det vil hjelpe meg ved en kollisjon. Men om man setter beltet, helt riktig hver gang. Så har det nok ingen funksjon

Mener å ha lest at det er tryggere å bruka vanlig bilbelte, på riktig måte vel og merke, da man i en kollisjon har større sjanse for å brekke lår/hofte (husker ikke helt hva) med disse gravidbeltene.

Jeg mener det vil hjelpe, for jeg har aldri beltet så langt ned som man skal. Så det vil hjelpe meg ved en kollisjon. Men om man setter beltet, helt riktig hver gang. Så har det nok ingen funksjon
Den holder ikke igjen ved en kollisjon, så det gir en falsk trygghet :/

Jeg er fult klar over det, men om du leser det jeg skrev. Så sa jeg att det har funksjon for meg. Fordi da får jeg beltet på riktig sted, noe jeg synes er vanskelig uten.
Jeg så hva du skrev :) men det vil ikke være en funksjon som holder ved en kollisjon, for da vil beltet skli opp uansett.. :/ men at den holder beltet der den bør til vanlig er sant, og man kolliderer jo ikke så fryktelig ofte! :) men en falsk trygghet ved en eventuell kollisjon :)

Jeg så hva du skrev :) men det vil ikke være en funksjon som holder ved en kollisjon, for da vil beltet skli opp uansett.. :/ men at den holder beltet der den bør til vanlig er sant, og man kolliderer jo ikke så fryktelig ofte! :) men en falsk trygghet ved en eventuell kollisjon :)
Jeg tror ikke beltet rekker å ski opp, om man krasjer :)

Back
Topp