Graviditetskvalme

Å jada! Vært kvalm siden uke 4-5..

Vet ikke hva det var, men slet med sinnsyk kvalme i tre uker, men stoppet rett før helgen...

:smiley-ashamed008 Jeg har vært kvalm siden uke jeg vet ikke når.. Hehe.. Begyntet med sånn småkvalm allerede kort tid etter (sannsynlig) unnfangelse.. er verre nå enn under forrige svangerskap. Har blitt verre de siste dagene

Kvalm og spydde før positiv test He He :)

Hva tar/ gjør dere for å bedre kvalmen?

Her var jeg også kvalm og kastet opp 3 uker før positiv test ;) Fortsatt morgenkvalm nå i uke 8+4...

Begynte med kvalme i uke 6. Fikk phenergan kort tid etter, ble superbra :) Fungerer nå tilnærmet normalt, deilig! Prøve èn dag uten phenergan i helga, IKKE lurt ;) Fortsetter litt til, så prøver jeg å slutte igjen.

Begynte med kvalme i uke 6. Fikk phenergan kort tid etter, ble superbra :) Fungerer nå tilnærmet normalt, deilig! Prøve èn dag uten phenergan i helga, IKKE lurt ;) Fortsetter litt til, så prøver jeg å slutte igjen.

Jeg blir så utslått og fjern av Phenergan jeg :( Sover gjerne 4,5,6 timer på dagtid med dem..

Jeg blir så utslått og fjern av Phenergan jeg :( Sover gjerne 4,5,6 timer på dagtid med dem..

De to første dagene var helt grusomme! Klarte knapt å holde øynene åpne! Men så ble jeg plutselig tilvendt, merker ikke stort annet enn at jeg ikke holder ut til lengre enn kl 21 hver kveld, men det gjelder vel dere som ikke tar phenergan også ;P

Jeg er skikkelig dårlig av og til, f.eks i dag..Knekkebrød er det eneste som hjelper meg mot kvalmen, må ikke bli skikkelig sulten, da blir jeg så dårlig.. Fikk afipran når i sv.skap nr 2, og det hadde god effekt, men da var jeg myyyye dårligere hele tiden, så har ikke vurdert å måtte ta kvalmestillende ennå..

Hva er phenergan? Er det reseptbelagt medisin?

Hva er phenergan? Er det reseptbelagt medisin?

Phenergan er et reseptbelagt preparat ja :) Jeg har brukt afipran ( som også er reseptbelagt) mot kvalmen, men er nå tom så blir spennende å se hvor det går. Vil helst slippe å ta de lenger :)

Jeg har slitt med kvalme nå i ca 1,5 ukers tid og lite som hjelper dessverre. Må vel bare bruke tiden til hjelp.

Jeg har slitt med kvalme nå i ca 1,5 ukers tid og lite som hjelper dessverre. Må vel bare bruke tiden til hjelp.

Har du prøvd å spise litt og litt hver andre time? Det var det eneste som tok toppen av kvalmen min forrige gang. Prøvd seaband? De hjelper på noen. Hva med ingefærtabletter?

Kvalm fra morgen til kveld - oppkast likeså.. Startet for to uker iden, jeg er nå 8+5. Håper det snart tar slutt, for er fryktelig slitsomt... Har to i magen og det betyr også dobbelt opp med hormoner;(

Ja, er veldig kvalm, men heldigvis ikke oppkast hver dag. Har ikke vært til legen og fått noe for det enda, men må nok ta turen. Er hjemme med snuppa på 11 mndr og hun har virkelig ikke mye glede av meg om dagen. Det blir ikke så mange turer og sosiale begivenheter for å si det slik :(

Prøvde Afipran utallige ganger forrige svangerskap, men det hjalp ikke. Fikk til slutt Zofran og da klarte jeg endelig å holde på maten. Kan ikke ta det preparatet før etter første trimester, så det er ikke aktuelt på en stund enda. Håper jo vikrelig at det skal gå over før den tid denne gang! Kanskje jeg skal nevne Phenergan for legen min, som noen nevner over her :)

Veldig opp og ned her... Noen dager jeg kjempe kvalm, og andre dager ikke i det hele tatt. I dag har jeg hatt en "kvalm dag"... Oohh, som jeg hater det! I dag tidlig visste jeg nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg :( Brukte en time på å spise et lite knekkebrød, og det føltes som det var på vei opp hele tiden :P Håper ikke hver dag blir sånn! :(

Back
Topp