Graviditeten offentlig ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Ved 3 mnd. Mykje mistanke fra andre hold då, då eg takka nei til jentekveldar, festival, revy og konsertar ;) Me brukte detta bilde på fb. Ei ku i floren te svigers so e oppkalt ette meg, hu har termin 3 daga før meg☺️ Syns da va litt kjekk måte.. ;)ImageUploadedByBV Forum1421913851.504777.jpg

Til de kommende besteforeldrene i uke 8. Til andre i uke 12 :) (ikke på facebook da)

Veldig tidlig til de aller nærmeste (mamma og pappa), også uke 12 til resten av familien og nærmeste venner, og rundt uke 20 til andre :)

Vi fortalte det ganske tidlig til de nærmeste.. Ellers fortalte vi det til andre etter at vi hadde vært på oul i uke 18 :)

Fortalte det tidlig til familie. Venner fikk vite rundt 3 mnd. Har ikke delt noe på sosiale medier, så offentligheten, i form av Facebook, vet ingenting. Vi legger kanskje ut noe når vi har kommet oss hjem fra sykehuset, får se an litt :)

fortalte til nærmeste familie rundt uke 13 ca. så fikk andre vite det etterhvert som rykte da spredde seg. og på facebook rundt uke 20-21 tror jeg det var.

valg å vente til etter uke 12 alle gangene slik at sjansene for at graviditeten skal gå bra er litt større.

er ikke noe moro å miste i utgangspunktet og hvis man da skal måtte fortelle "alle" at man har mistet i feks uke 8-9. nei da synes jeg det er best å vente til det er litt tryggere. (men galt kan det jo gå uansett)

Til familie i slutten av uke 16. Facebook har jeg hatt bilde av et hentesett ellers ikke skrevet noe som helst på veggen eller bilde gjorde det i uke 30

Familie i uke 8, å nærmeste venner i uke 12 :) Facebook og sosiale medier generelt vet ingenting ;)

Fortalte det først til foreldrene våre i uke 8-10, så trur jeg vi sa det til søsken og familie etter uke 12. Så sa vi ikke noe til venner før etter uke 20. Jeg hadde blødning tidlig i svangerskapet, så det var mye av grunnen til at vi ville holde det for oss selv så lenge som mulig.
Har enda ikke skrevet eller lagt ut noe på sosiale medier. Ikke har jeg planer om det heller. Alle de som trenger å vite det, vet det. Så hvorfor skal alt ut på Facebook? Min mening er at Facebook kan ta litt av, og at ikke alt burde utleveres over nettet. Selvom det er stas med gratulasjoner og slikt...

Familie i uke 8 og nærmeste venner uke 12 :) la ut hjertelyd fra UL på Facebook i uke 20.

Ingen sier at alt MÅ på Facebook, men er det så forbaska gale at noen velger å legge det ut der da? Føler alle som ikke legger ut på Facebook himler litt med øynene over dem som gjør det. Folk er forskjellige, noen liker å dele ting på Facebook, andre ikke. Ingenting som er rett og galt :) Kan virkelig ikke være lett for dem som blir brydd av hva alle andre gjør..
PS. Jeg deler veldig lite på Facebook.

En venninna uke 7, først familie og de nærmeste uke 12. Så fikk andre vite det like etter :) har fortsatt ikke delt noe på sosiale medier, bortsett fra et bilde fra babyshower. De som trenger å vite det, vet det :)

Back
Topp