Graviditet - svigers

Prox

Gift med forumet
I morra er den fryktede dagen her.. Vi skal fortelle svigers om graviditeten!
Vi er 25+3 nå og det har ikke passet å so det før nå pga avstand osv..

Kjenner jeg gruer meg noe VELDIG!! Er så redd for negativ reaksjon.. Dette er barn nr.2 og det har vært så uteolig mange komentarer og innspill fea deres side om ALT vi har gjort med og mot sønnen vår..

Vi har snakket med dem og sagt RETT UT at det blir feil for oss å bli kritisert for hvordan vi lever vårt liv, men det ville de ikke høre på, fordi de mener de må få si sin mening.. Prøver å forklare at vi heller kan spørre om vi lurer på noe spesielt, men nei - de må få si sin mening :(

Har hatt svigermor liggende på gulvet mange ganger i mitt eget hjem fordi hu skal vise hvordan barnet mitt bruker musklene når han leker/spiser/lugger.. Når jeg amma sto hu lebt over meg og sa 'nå tok han tak', 'nå glapp han' så jeg amma i alenerom når vi var rundt dem til slutt..
Vi får kommentarer på hvor mye mat vi gir barnet vårt (ett middagsglass er vist alt for mye for en på 9mnd) og at han er for stor (noe helsesøster sier han IKKE er)..
De mener utstyret vi har til sønnen vår er for dårlig så lenge det ikke er noe de har gitt oss..
Og om vi prøver å si at vi syns den måten vi gjør/har det på funker kjempe bra blir vi avbrytt av en sånn 'nei, det er ikke bra nok og det vet jeg'...

Off...
Det eneste jeg ønsker er at svigers kan være glad på våres vegne og at de kan tilbringe tid med barna våre fordi de vil det! :(

Er sååå spent på dagen i morra.. Håper på positiv respons!

Uff da!! Det der hørtes ikke hyggelig ut. Håper det går bedre enn dere tror det vil! Ingen som synes sånn kritikk er hyggelig

Uff da!! Det der hørtes ikke hyggelig ut. Håper det går bedre enn dere tror det vil! Ingen som synes sånn kritikk er hyggelig
Nei det er ikke hyggelig :(
De kan no få mene alt de vil om oss, men ingen har gitt dem i oppgave å kritisere alt vi gjør.. Det er ikke deres jobb å passe på at vi gjør alt 'riktig' :/

De låter ikkje kjekkt. De e tråkigt å ha sånna svigers som ska kritisera allt..
Får hoppas att går bedre æn vad du tror før dokker imon.

Ps: førstår deg veldigt gott angående de me ammingen å svigermor. Eg har precis en likadan svigermor. Hon satt tett in til meg å sko legga sønnen vid brøstet mitt.

Meg å deg får bara vara glad att de bor litt lengre vekk så man slipper ses hver uke.
Lycka till imon går sækert fint.
Sender den en stor klemmm

Huff, kjedelig med slike folk rundt seg... Håper det går bra i morgen og fortelle det så sender over en klem og lykkeønskninger <3

Å herregud, dette må da være helt forferdelig slitsomt. Jeg kjenner jeg blir sint på dine vegne!! Kanskje greit at det er avstand (geografisk?). Amming ser jeg på som veldig personlig og hadde vel ropt "intimgrense" om hun skulle invadert den!! Håper det går bra imorgen, masse lykke til!!!

Hjelp, om min svingermor/svigers gadde oppført seg slik hadde jeg gitt klar beskjed. Å stå over når man ammer for å fortelle deg noe som du kjenner selv blir jo helt latterlig. Det som var riktig for de med deres unger for mange år siden trenger ikme være riktig for dere. Off for en situasjon, all medfølelse.
Skjønner godt at dere gruer dere til å fortelle om graviditeten lm det er slik de oppfører seg.
Sier ikke kjæresten din noe til sine egne foreldre om hvordan de behandler deg/dere?

Håper de tar graviditeten bra, og at de ikke kommer til å blande seg for mye, men skjønner at det kanskje er for mye å håpe på?
Krysser fingrene for dere

Hjelp, om min svingermor/svigers gadde oppført seg slik hadde jeg gitt klar beskjed. Å stå over når man ammer for å fortelle deg noe som du kjenner selv blir jo helt latterlig. Det som var riktig for de med deres unger for mange år siden trenger ikme være riktig for dere. Off for en situasjon, all medfølelse.
Skjønner godt at dere gruer dere til å fortelle om graviditeten lm det er slik de oppfører seg.
Sier ikke kjæresten din noe til sine egne foreldre om hvordan de behandler deg/dere?

Håper de tar graviditeten bra, og at de ikke kommer til å blande seg for mye, men skjønner at det kanskje er for mye å håpe på?
Krysser fingrene for dere
Tok ei god stund før han sa noe, etter flere måneder ned press fra meg sa han endelig ifra men da høvla de bare over han å sa at vi måtte tåle der de sa.. Så jeg sa ifra sjøl litt senere men ble møtt med det samme :/
Kommer oss ingen vei når de nekter og ikke vil ta til seg tilbakemelding..

Det er pga den episoden der jeg sa ifra og de ikke ville høre at vi ikke har så mye kontakt mer.. Blir så håpløst å prøve når de ikke viser oss respekt!

Men ja, vi får håpe! For nå har de sin 2. Sjanse! :)

Tok ei god stund før han sa noe, etter flere måneder ned press fra meg sa han endelig ifra men da høvla de bare over han å sa at vi måtte tåle der de sa.. Så jeg sa ifra sjøl litt senere men ble møtt med det samme :/
Kommer oss ingen vei når de nekter og ikke vil ta til seg tilbakemelding..

Det er pga den episoden der jeg sa ifra og de ikke ville høre at vi ikke har så mye kontakt mer.. Blir så håpløst å prøve når de ikke viser oss respekt!

Men ja, vi får håpe! For nå har de sin 2. Sjanse! :)

Er synd de skal oppføre seg slik mot dere :-( deres måte å gjøre ting på er jo riktig for dere og viktig for dynamikken i deres hverdag. Er respekløst ja, rett og slett. En ting å tenke det de gjør, men kan da holde enkelte ting til seg selv. :-p

Er så glad i mine svigers så er så vanskelig for meg å forstå at noen oppføre seg slik.

Etter samboerens tredje forsøk klarte han å få fram ordene uten å bli avbrytt...
Svaret vi fikk var
' åja.. Enn så tragisk det var med barnet til """" og """"'...
Så ble det ikke mer snakk om lillebror ;)

Barnet til """ og """ døde bare aju dager gammel i januar.. Det er utrooolig trist og tragisk, så avsolutt!! :(
Menmen.. Heller ingen realsjon enn en negativ en ;)

For noen folk altså! De burde virkelig skamme seg.
Men godt dere har det overstått nå iallefall :)

app'en

Herregud for noen folk, men er ikke deg eller dere det er noe med er dem som ikke klarer og ta i mot andres meninger. De kan si hva de vil og det er feil.. Lykke til videre med dem.
Føler veldig med deg, for x-svigers var sånn mot meg og så endte med at jeg trakk meg mer og mer vekk..

Etter samboerens tredje forsøk klarte han å få fram ordene uten å bli avbrytt...
Svaret vi fikk var
' åja.. Enn så tragisk det var med barnet til """" og """"'...
Så ble det ikke mer snakk om lillebror ;)

Barnet til """ og """ døde bare aju dager gammel i januar.. Det er utrooolig trist og tragisk, så avsolutt!! :(
Menmen.. Heller ingen realsjon enn en negativ en ;)

Ahh tenker på deg. Men prøv å låssas att
Det e bara en vind som blåser in i de ena ørat ut i de andra nær dom kritiserar noet. Tenk de blir sækert længe før dokke ses neste gang.

Høres ikke noe allright ut... men det er deres barn og dere vet barnets beste :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp