Graviditet - snowboard

siljeheleen

Glad i forumet
He he, okey... Nå er jeg forberedt på å bli slakta her inne, for de fleste vil vel synes at jeg er helt gal og uansvarlig [8D]

Jeg lengter skikkelig etter å dra på fjellet med mitt elskede snowboard, men har prøvd å slått fra meg det ønsket i år siden jeg er gravid...

Alle bare ser rart på meg når jeg nevner det, men så tok jeg det opp med legen min idag - og han så virkelig ingen problem med det. Jeg kunne renne så mye jeg ville sa han, sålenge magen ikke er i veien eller at jeg blir veldig plaget med kynnere mens jeg kjører. Jeg burde selvfølgelig ta det rolig og helst ikke renne på skare, men ellers så han ingen problem med det sålenge jeg brukte litt sunn fornuft [:D]

Sååå, jeg lurer... Er det noen her inne som har vært i løypa med snowboard eller slalom mens dere har vært gravid? [:)]

Jeg syntes det høres ut som du kan følge det legen sier.
Men selv ville ikke gjort det med forhold til knall og fall....

Så skal du opp i løypa, ta det rolig ;)

Jeg hadde ikke turt, men det er fordi jeg er dårlig på å bedømme hvor fort jeg faktisk kjører og har en tendens til å slå meg ille.
Bare pass på å ikke dette, et kraftig støt i baken kan være nok til at morkaka løsner.
Ta det med ro så går det sikkert greit[:)]

ORIGINAL: YsePyse

Jeg hadde absolutt IKKE gjort det....... [X(]

Jeg er skikkelig pingle fra før, så tar nok ingen sjanser i bakken - og jeg renner ikke fort! [:)] Skikkelig redd for å miste kontroll, så jeg tar det alltid helt med ro, men jeg eeelsker å være i bakken [:)] Jeg liker heller ikke å renne på is/skare, og holder meg ute i kantene, i skogen og i løssnøen, så jeg tror det skal gå fint [:)]

Gleder meg allerede [:D]

ORIGINAL: Sjakkruta

ORIGINAL: YsePyse

Jeg hadde absolutt IKKE gjort det....... [X(]

Ikke jeg heller. Faren for å falle hardt nedpå rompa og bekkenet hadde vært grunn nok for meg. Faller man hardt nok kan morkaka løsne.. [&o]

Jeg kan ikke gå rundt å tenke på alt som kan skje hele tiden heller, prøver å leve så normalt som mulig - men selvfølgelig ta det litt rolig.

Moren min mistet begge brødrene mine under fødselen på grunn av morkakeløsning, og det har selvfølgelig skremt meg veldig. Men, jeg vet at morkaken kan løsne uansett, og jeg kan ikke gå rundt å være redd for at det skal skje. Legen sa iallfall at om jeg kjører i puddersnø, er det mye som skal til for at morkaken løsner - så jeg velger å stole på han [:)]

ORIGINAL: LallePalle
Har du stått en del på brett, så er det jo like sannsynlig å falle da, som å falle på vegen nå vinterstid.

He he, ikke sant? [8D] Det har jeg allerede klart to ganger Jeg er flinkere til å holde meg på bena når jeg har snowboard på meg, enn når jeg er ute å går tur på de speilblanke veiene som er her nå [8D]

JEG hadde ikke gjort det, men det er fordi jeg er cirka like stabil i bakken som Bambi er på isen.

Jeg spurte jordmora mi om det var greitt å kjøre slalom når jeg var gravid, og fikk beskjed om at det frarådet hun på det sterkeste på grunn av fare for fall eller at man kan bli påkjørt av andre. Jeg tok rådet hennes til meg, og holdt meg unna slalombakken mens jeg var gravid.
Nå har du fått ett annet råd av din lege enn det jeg gjorde av min jordmor, så det er nok litt ulike tanker ute å går ang risikoen.

kjør om du er trygg på det du gjør. Jeg rei så lenge jeg klarte, men ga meg når jeg fikk plager av det.[;)]

Jeg hadde ikke gjort det, fordi det er en økt risiko man ikke er tvunget til å ta...

Ut og gå på glatta må man av og til, men snowboard er ikke tvingende nødvendig [:)] Men det er min tanke da.

ORIGINAL: siljeheleen

Jeg er skikkelig pingle fra før, så tar nok ingen sjanser i bakken - og jeg renner ikke fort! [:)] Skikkelig redd for å miste kontroll, så jeg tar det alltid helt med ro, men jeg eeelsker å være i bakken [:)] Jeg liker heller ikke å renne på is/skare, og holder meg ute i kantene, i skogen og i løssnøen, så jeg tror det skal gå fint [:)]

Gleder meg allerede [:D]

ja, såklart tar du det rolig osv, men tenk, det finnes andre folk i bakken som ikke er super gode og som kjører litt for fort og som brått kan miste kontrollen og renne deg rett ned! jeg mener dem som står på snowboard osv når dem er gravide er rett og slett dumme.

ORIGINAL: vinter09
Jeg spurte jordmora mi om det var greitt å kjøre slalom når jeg var gravid, og fikk beskjed om at det frarådet hun på det sterkeste på grunn av fare for fall eller at man kan bli påkjørt av andre. Jeg tok rådet hennes til meg, og holdt meg unna slalombakken mens jeg var gravid.
Nå har du fått ett annet råd av din lege enn det jeg gjorde av min jordmor, så det er nok litt ulike tanker ute å går ang risikoen.

Merkelig. Jeg har fått samme beskjed under begge mine svangerskap; at jeg kan gjøre omtrent akkurat det jeg vil, sålenge magen ikke stopper meg eller jeg blir veldig plaget med smerter. Når jeg gikk med jentungen så sa alle legene (hadde en del "komplikasjoner", så var hos flere forskjellige leger i tillegg til jordmor) at det ikke var noe problem å spille fotball f.eks, så jeg spilte fotball til jeg nærmet meg halvveis og sesongen var over [8D]

Jeg er riktignok liten da, om det har noe å si. Magen er ikke noe særlig større enn den var før jeg ble gravid, så den er ikke noe mer utsatt for fall. Selvfølgelig kan den skades likevel, sålenge jeg tar det med ro og kjører rolig så vil jeg ha mulighet til å ta meg for så jeg ikke lander på magen om jeg skal være så uheldig å falle [:)]

ORIGINAL: siljeheleen

ORIGINAL: vinter09

Merkelig. Jeg har fått samme beskjed under begge mine svangerskap; at jeg kan gjøre omtrent akkurat det jeg vil, sålenge magen ikke stopper meg eller jeg blir veldig plaget med smerter. Når jeg gikk med jentungen så sa alle legene (hadde en del "komplikasjoner", så var hos flere forskjellige leger i tillegg til jordmor) at det ikke var noe problem å spille fotball f.eks, så jeg spilte fotball til jeg nærmet meg halvveis og sesongen var over [8D]

Jeg er riktignok liten da, om det har noe å si. Magen er ikke noe særlig større enn den var før jeg ble gravid, så den er ikke noe mer utsatt for fall. Selvfølgelig kan den skades likevel, sålenge jeg tar det med ro og kjører rolig så vil jeg ha mulighet til å ta meg for så jeg ikke lander på magen om jeg skal være så uheldig å falle [:)]

Jeg fikk beskjed om at volleyball var greitt frem til uke 20, men at fotball ikke var greitt på grunn av at det var en kontaktsport. Men samtodig så vet vi jo om håndball spillere som har spilt ganske lenge mens de har vært gravide, og det er jo en kontaktsport i aller høyeste grad.

Man får velge det man føler seg trygg på selv, og at man selv tar skylden om noe skulle skje.

ORIGINAL: Kittekat

JEG hadde ikke gjort det, men det er fordi jeg er cirka like stabil i bakken som Bambi er på isen.

Signerer.... Jeg ruller mer enn jeg står når jeg er i bakken, hehe....
Lengter veldig etter å prøve de nye carvingskiene mine, men det får bli neste vinter....
Bekkenet mitt samarbeider ikke...

Jeg droppet både håndballen og snowboardet da jeg var gravid. Jeg var langt ifra hysterisk, men jeg følte bare at det ble feil for meg.

Gjør det DU føler er rett[:)]

Back
Topp