Graviditet og snusing

paparazzi_mamma

Forelsket i forumet
Vi hadde en diskusjon på jobben i dag. angående snusing og graviditet.

De fleste mente at det var like skadelig for fosteret som røyking. mens noen mente at hvis de som ikke klarte helt å slutte å røyke burde heller gå over til snus. En syntes snus var helt ok.

Jeg tror jeg aldri har sett et diskusjon om snusing og graviditet her inne.hvertfall ikke som jeg kan huske       Så hva syntes dere?

Hva jeg SYNES?
Jeg VET jo at det er skadelig for fosteret. Det vet jo alle...

Setter snus og tobakk under samme tak - gjør samme greia, og ingen fostre har godt av det.

bra er det ikke nei...går jo i blodet og alt det der det å!
men hvis man må velge,så tror jeg snus er mindre skadelig..men absolutt skadelig[:D]
så da får man holde seg unna da---

hilsen  eksrøykeren som nå er snuser`n

Jeg tror det er forska på at snus er verre enn røyk i forhold til faren for for tidlig fødsel, dette tror jeg har noe med at nikotinen og alle de andre farlige stoffene kommer direkte inn i blodbanen, men skal ikke si det for sikkert. Det er vel akkurat prematur fødsel som er det farligste både med snus og røyk, så sånn sett er snusen verst, men det er jo ikke akkurat heldig å røyke heller.

Skal ikke være så veldig bastant her, så om noen har bevis for at jeg farer med løgn så værsegod og rett på meg[8D]

Det har vel ikke noe å si om du snuser eller røyker, samme skaden for fostret...nikotinen går over i blodet
Det er jo ikke slik at når man tar ett magadrag med røyk så gjør fostret det samme, alt går via morkaken å til babyen, så det blir jo skadelige stoffer av snusen og.

sitter nå på msn med hun som syntes det var ok. noen som vet om noen linker jeg kan sende over til hun? tenkte å sende over til hun siden hun er gravid

Jeg snusa igjennom svangerskapet. Dog ikke like mye som før, men alikevel. Robin ble igangsatt en uke før termin. Helt etter boka. 3535 gram og 50 cm lang. Ingen skader whatsoever. Tok også en del ibux de første 9 ukene, før jeg visste jeg var gravid.
Tror det er individuelt hvordan det påvirker fosteret, etter hvor vant mors kropp er med nikotin under unnfangelse og slikt. Selvfølgelig bør man slutte om man kan, men MIN baby tok ikke skade av det. :)

I mitt hode er det like farlig ihvertfall. Jeg begynte å snuse litt i vår/sommer fordi jeg skulle prøve å slutte med røyk. Så ble jeg gravid og sluttet på dagen med røyk (hadde ikke snusa på 1 mndr elns). Har faktisk MER lyst på snus nå enn røyk [&:] Og jeg røyka i 15 år! Men det spiller ingen rolle, jeg gjør det ikke. Da kunne jeg like gjerne fortsatt med røyken. Tenker JEG. 

Jeg syns man bør holde seg unna både snus og røyk under svangerskapet, det er jo ikke bra for fosteret!

ORIGINAL: Tyttebæra

Setter snus og tobakk under samme tak - gjør samme greia, og ingen fostre har godt av det.

ORIGINAL: alice_

Jeg snusa igjennom svangerskapet. Dog ikke like mye som før, men alikevel. Robin ble igangsatt en uke før termin. Helt etter boka. 3535 gram og 50 cm lang. Ingen skader whatsoever. Tok også en del ibux de første 9 ukene, før jeg visste jeg var gravid.
Tror det er individuelt hvordan det påvirker fosteret, etter hvor vant mors kropp er med nikotin under unnfangelse og slikt. Selvfølgelig bør man slutte om man kan, men MIN baby tok ikke skade av det. :)

Babyen din er bare 7 uker enda, du aner jo ikke hva slags påvirkning han kan ha fått av snusinga.. Synes man skal holde seg for god til å si sånn, i grunn. Det du sier kan gi noen en unnskyldning for ikke å slutte, og det vil du vel ikke?

ORIGINAL: siljegulli

Hva jeg SYNES?
Jeg VET jo at det er skadelig for fosteret. Det vet jo alle...

Back
Topp