Graviditet og røyk!

  • Trådstarter Ønskebarn2015
  • Opprettet
sniker inn her fra august :p

jeg sluttet å røyke så og si med en gang testen var positiv, ca. uke 4-5. Vet at det ikke er lett, det er fortsatt ikke lett. Jeg har fortsatt kjempelyst på røyk til tider. Samtidig, så har jeg jo ikke det. Da jeg sluttet å røyke, så likte ikke kroppen min røyken lenger. Ble nesten litt småkvalm hvis jeg tok meg en. Men jeg må også si at jeg var en skikkelig kjederøyker og har derfor fortsatt lyst til å sitte med en røyk mellom leppene med ruta nede på bilen og bare nyte det. Så sånn sett, så savner jeg veldig å røyke. Selve røyklukten som kommer når noen tenner en røyk i nærheten av meg, synes jeg er fæl.

Samboeren min sluttet å røyke samtidig som meg for å vise sin støtte, for at jeg og den lille skulle skånes best mulig og fordi vi vil ha et røykfritt hjem hvor det ikke henger igjen røyklukt i klærne våre osv. når vi er i nærheten av den lille som snart kommer.

Gud, dette ble langt :p Prøvde vel egentlig bare å få frem at om samboeren din ville sluttet sammen med deg, så ville det vært til stor hjelp! Det var det ihvertfall for meg. Er jo ikke lett å være alene om det, du blir nesten tvingt til å slutte, mens samboeren din kan være en svamp så lenge han vil :p Jeg var så vandt til å sitte med en røyk mellom fingrene at jeg kjøpte en haug med kjærligheter på pinne som jeg hadde i vesken og suttet på når lysten etter røyk kom sigende. Suttet på de like lenge som jeg ville ha røyket, før jeg la de bort. Var tils stor hjelp! Bare et lite tips :p

Så får du ha lykke til med sluttingen! Det er ikke lett, men du skal nok se at du greier det :D
 
"Vi er gravide" er noe av det dummeste jeg hører. Og selv om det gikk bra med den første ungen, så betyr ikke det at det gjør det med nestemann selv om jordmor sier det ser bra ut nå. Det ser hun ikke på ultralyd. Samboeren din burde ta ansvar og kutte ut nå, uansett om du fortsetter å røyke. Uansvarlige, egoistiske folk!
 
Back
Topp