Graviditet og pollenallergi...medisiner?

mammantilbebisensin

Gift med forumet
Finnes det noen medisiner man kan ta mot allergi når man er gravid?
Holder på å "dø" her!
Får vondt i hele kroppen av all denne pollenen ,tett i hodet nesa,hodepine,klør i øyne og hals,hodeverk osv osv....Blæh![&:]

Snakk med legen din! [:)]

Mener det er et av de litt eldre preparatene som er trygg å bruke, men husker ikke hvilket nå...

God bedring! [:)][;)]

Ja jeg får snakke med legen.....
Takk[;)]

Du kan bruke noe som heter Polaramin... eneste dumme er at jeg iallefall ble kjempetrøtt[&:] Så jeg satser på å klare meg uten denne gangen[8D]

ORIGINAL: Monsoon

Du kan bruke noe som heter Polaramin... eneste dumme er at jeg iallefall ble kjempetrøtt[&:] Så jeg satser på å klare meg uten denne gangen[8D]

ja det fikk jeg og, sammen med streng beskjed om å holde meg unna Zyrtec som jeg pleier å ta....blir sykt trøtt av den jeg og...er vel rød trekant på den og tror jeg...

Jeg fikk påvist pollenallergi hos allergilege 1 år før jeg ble gravid, og fikk Polaramin da jeg gikk gravid. Er gammel allergimedisin, men syns ikke de hjalp noe særlig, mn mulig de ha effekt på andre enn meg..

jeg og fikk polaramin, og det hjalt masse på meg[:)]

Ble og veldig trøtt av den

Lomudal øyedråper og nesespray har jeg fått resept på og begynt å bruke. Tok min siste Aeriustablett i dag - for i morgen begynner vi vårt første forsøk på nurk Så da krysser vi fingre for levelige pollenplager og nurk i magen så kjapt som mulig...

Polaramin ja.........får man den på resept eller uten?
Takk forresten.

ORIGINAL: mammantilbebisensin

Takk forresten.

På resept fikk jeg i allefall. Tror du må ha resept for den er med rød trekant på.

ORIGINAL: Looney

ORIGINAL: mammantilbebisensin

Takk forresten.

På resept fikk jeg i allefall. Tror du må ha resept for den er med rød trekant på.

Aha ja det er klart[:)]

Jeg fikk ikke noen allergimedisin da je gikk gravid forige gang.. Bare nasonex nesespray og de øyedråpene (livostin?) men under graviditeten  ble jeg kvitt min ekstreme gresspollenallergi [:D][:D] Håper den ALDRI kommer tilbake.

jeg brukte polaramin her når jeg var gravid som de andre sier her oxo[;)]Men de gjorde meg supertrøtt,så når jeg beg på de tok jeg bare på kvelden først,siden jeg da skulle legge meg alikevel[:)]etterhvert blir kroppen på en måte vant til medisinen så da kun jeg bare ta på morran oxo,uten å bli så trøtt[;)]men vi reagerer sikkert litt forskjellig på den.

Det er ikke forsket nok på virkningene ved bruk av allergimedisin under svangerskap/amming og anbefales ikke! Står på pakningsvedlegg. Gis evt. i ekstreme tilfeller, men er ikke vanlig å skrive det ut til gravide. Sliter med bjørkepollen selv og gikk uten noenting i fjor. Det var ganske fælt, men holdt ut.

POLARAMIN--Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet bør likevel ikke brukes under graviditet hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Preparatet bør ikke brukes under amming. (WWW.FELLESKATALOGEN.NO)

ORIGINAL: Lotten

ja det fikk jeg og, sammen med streng beskjed om å holde meg unna Zyrtec som jeg pleier å ta....blir sykt trøtt av den jeg og...er vel rød trekant på den og tror jeg...

Zyrtec har ikke rød trekant og kan fås reseptfritt på apotek.

ORIGINAL: Totlå

ORIGINAL: Lotten

Zyrtec har ikke rød trekant og kan fås reseptfritt på apotek.

nei det har jeg heller ikke sagt...det er rød trekant på polaramin...

Back
Topp