Graviditet og løfting!

Cinnamon*

Gift med forumet
Altså, jeg vet at gravide skal være forsiktige med tunge løft i svangerskapet! Men hva er egentlig grensen for et tungt løft...?

Jeg jobber i bhg, og jeg merker at noen av ungene virkelig er i tyngste laget for å løftes opp! Ene gutten veier 22 kg, og han løftes jo hele tiden..

Du bør nok ikke lødte barn på 22 kg nei.. Ville satt grensa på 10 kg jeg, og kanskje enda mindre mot slutten av svskapet. Du må bare si i fra at du ikke kan drive å løfte lenger..

så lenge du ikke blir plaga av det selv så er det vel ikke noe problem?
kommer jo an å hva du pleier å gjøre fra før av.

jeg var veeeeeeldig forsikrig med løfting første svangerskap, nå tenker jeg ikke på det engang

Lurer på det samme.. Jeg bærer rundt på de små i bhg hver dag + snuppa hjemme.. men de er maks 15 kg da, men kjenner at det begynner å bli tungt[&:]

Det er ikke farlig å løfte som gravid, men hvis du har rygg/bekkenplager så gjør det vondt!! Da skal man ikke løfte. Har man ikke vondt gjør det ingenting om man løfter. Har man et risikosvangerskap/truende abort osv er saken selvsagt en annen.

Men når det er sagt så kan man fint la være å løfte så mye i barnehagen (uavhengig av graviditet). Istedet for å ta opp barnet når det f.eks gråter, sett deg ned på gulvet og trøste med barnet på fanget osv. Altfor mange unødvendige løft i barnehagen!

ORIGINAL: Fru Fryd

så lenge du ikke blir plaga av det selv så er det vel ikke noe problem?
kommer jo an å hva du pleier å gjøre fra før av.

jeg var veeeeeeldig forsikrig med løfting første svangerskap, nå tenker jeg ikke på det engang

Samme her :)

Jeg løftet tungt i begge svangerskap!

Driver med hest, så det var endel tunge løft der. Vannbøtter, høyballer osv.

Gikk veldig fint det.

Kommer ann på om du er vant tild et fra før. Kroppen din er vel vant til å løfte på barn når du jobber i bhg. Kroppen sier ifra når du må ta det med ro[:)]

Back
Topp