graviditet, fødsel og arytmier.

tg

Glad i forumet
Fikk rett før helgen påvist superventrikulær takykardi. Havnet på sykehuset med 240 i puls en morgen.
Etter denne episoden som var fryktelig skummel, tenker jeg mer på hva kroppen vil takle nå lenger ut i svangerskapet og ikke minst til fødselen.
Er det noen som vet retningslinjer rundt graviditet og arytmier? og også rundt fødsel?
Jeg vet at gravide er ekstra utsatt for arytmier, og stress f.eks kan påvirke. Hva med under fødsel da? Hjelpes, vil jo tro at det er en ganske stor stress situasjon for kroppen. Hva om jeg får en ny runde med takykardi UNDER fødsel ? Vil det da bli keisersnitt?

Bare lurer på om noen andre her har noen erfaringer rundt dette jeg da, da dette er noe som har surret rundt i hodet mitt hele helgen. :-)

Usj, hørtes ikke godt ut :/ håper du får noen fornuftige svar :)

Fikk du ikke noe informasjon om dette når du havnet på sykehuset?
Du kan jo spørre jordmor og lege på neste kontroll! :-)
Viktig å føle at man vet slike ting, og hva man kan forvente seg. Du kan jo ikke gå å lure på dette til fødsel, da blir du nok bare mer stresset.

Uff. Håper noen her inne vet mer enn meg, og at du får masse god informasjon av lege framover. :-)

Har desverre ikke noen gode råd å komme med, men håper det går bra med deg og den lille :)

Ja skal til legen på torsdag så jeg får høre med han da om han vet noe :-)
Fikk veldig litt info på sykehuset, dessverre.

Jeg har selv fått arytmi under svangerskapet, har hatt det innimellom før men nå er det mye verre og nesten konstant. Hjertet løper helt løpsk og dunker i alle forskjellige takter. Når det skjer blir jeg helt andpusten og helt slått ut. Fikk beskjed av jordmor at det ikke er farlig. Men lurer også på det samme som deg, hvordan skal man klare en fødsel når dette skjer...spennende å høre hva legen sier til deg.

Jeg har selv fått arytmi under svangerskapet, har hatt det innimellom før men nå er det mye verre og nesten konstant. Hjertet løper helt løpsk og dunker i alle forskjellige takter. Når det skjer blir jeg helt andpusten og helt slått ut. Fikk beskjed av jordmor at det ikke er farlig. Men lurer også på det samme som deg, hvordan skal man klare en fødsel når dette skjer...spennende å høre hva legen sier til deg.

Ja ikkesant. Merker selv ved litt ekstra anstrengelse så begynner hjerte å hoppe. Har hatt en runde selv før fem år siden da jeg havnet på sykehuset slik som nå. Du har ikke tatt opp dette med lege eller jm du da? Kan oppdatere deg etter legetimen på torsdag:)

Lå også inne på ullevåll for ca 1 år siden...jeg tok det opp med jordmor sist og hun sa ikke så mye, bare at det ikke var farlig...men nå synes jeg det har blitt så ille at jeg tenker jeg får ta meg en tur til legen snart å høre litt;-) lykke til med din legetime:-)

Lå også inne på ullevåll for ca 1 år siden...jeg tok det opp med jordmor sist og hun sa ikke så mye, bare at det ikke var farlig...men nå synes jeg det har blitt så ille at jeg tenker jeg får ta meg en tur til legen snart å høre litt;-) lykke til med din legetime:)

Okei. Ja du får gjøre det! Kanskje en kan bli litt klokere her! ^^ hehe!

Back
Topp