Graviditet etter SA...

Mayb31

Elsker forumet
Heisan alle sammen. [:)]

Jeg hadde en SA for ca 1 uke siden nå, blødningene har begynt å gi seg og så klart er tankene og lysten der på å prøve igjen.
Men samtidig så tenker jeg mye på det at om jeg venter litt så kanskje er det tryggere en å gå rett på?
Tenk om "alt der inne" er mindre mottakelig og at det kan føre til ennda SA om man er for raskt ute med nytt forsøk...???[:-]

Man har mange rare tanker som man ikke engang kunne tenke at man ville hatt ikke sant?

Vel, er det noen som kanskje kan fortelle litt om hvordan dette var for dere?
Hvor snart etter SA, begynte dere å prøve igjen? Hvor lenge gikk det til dere ble gravide igjen og gikk det bra?

Mamma mistet og for henne tok det snart 2 år å bli gravid igjen....

hei! Eg gjekk rett på ein ny graviditet en mnd etter at eg mista!
Da eg oppdaga at eg var gravid så kjapt etterpå,"angra" eg litt fordi vi skulle egentlig ta det med ro,sku gifte oss og opp i alt!
Var litt redd for at det skulle gå gale den gangen og så eg slappa ikkje skikkelg av før eg holdt lisja i armane mine.
Spesielt dei fyrste mnd var eg forsiktig med det meste for eg var redd for å gjer noke som kunne fremprovosere ein abort..men det gjekk bra!
Gjer som oftast det. Men den følelsen som ein får/har når ein mister/har mista den sat lenge i.
Og eg må sei eg tenke på det den dag i dag...
Men eg var heldig å gjekk rett på ein nye ein...forstått at det er mange som slit med ...
sjølv var eg lettere glad,for mitt utgangspunkt var at eg kom til å få problem med verte gravid!!!
Eg veit ihvertfall at eg har vert og kan bli,sjølv om det ikkje er noken garanti til neste gang!!!

...............uff,nå vart eg så lei meg,føle eg veit korleis du har det,men du ha nå ei lita ei å tenke på - det hadde ikkej eg da!
Eg er veldig takknemlig for ho eg har fått nå-skalgreie meg med ho om det vert det einaste![&o][:)]

Føler med deg og skjønner hvordan du tenker. Etter å ha opplevd 13 SA og 1 MA har jeg vært borti det noen ganger kan du si. Etter hver gang jeg mistet fikk jeg beskjed om at jeg kunne prøve igjen etter å ha hatt en normal mens. De gangene jeg har mistet har vært mellom uke 6 og 8. Siste gangen jeg aborterte var da jeg hadde MA i mars 05 og måtte på utskrapning. Det gikk nøyaktig 5 uker til jeg fikk igjen mensen og jeg ble gravid igjen ved første eggløsning etter det. Sitter nå og venter mitt 3 og siste barn. Grenser for hva man skal klare å gå igjennom også. Ønsker deg lykke til videre[:)]

...uff da teba, ikke meningen å gjøre noen lei seg.

For meg så går det bra, føler ikke noe spesiell tristhet etter SA'en. Høes kanskje rart ut, men for det første så har jeg Celina, vet at jeg har kunnet få barn og om det ikke gå flere ganger så har jeg ivertfall henne.
Men det jeg føler selv som var mest avgjørende for at jeg ikke tar SA'en så tungt er nok at fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, så har jeghele tiden sagt og følt at dette ikke er det samme som når jeg var gravid første gang.
Følte meg alldri gravid, på en måte.
Sa det også til sambo' at denne gangen tror jeg kanskje vi mister, og da var jegbare et par uker gravid.
Klarte ikke å knytte meg til tanken på at jeg var gravid på en måte...vel bla bla bla...klarer ikke helt å sette ord på hvordan jeg hadde det, men håper du forstå noen lunde...

Men du Teba...ikke vær lei deg, da blir jeg det også....[:(]

Skytte76...honnør til deg!
13 SA...hadde det vert meg så tror jeg at jeg hadde følt meg ganske motløs.
Men heldigvis for deg så har det gått bra også!
Beundrer deg!!!

Takk for det! Det skal sies at det har gått over noen år da, men det har jo vært med hormonbehandling med forrige og denne her etter at jeg testet positivt. Vært en del ut og inn av sykehus og spesialister til testing av alt jeg kan tenke meg. Dette her er definitivt min siste graviditet!!! Jeg priser meg ihvertfall lykkelig over de to barna jeg har og det som snart kommer ut[:D] Hadde det ikke gått denne siste gangen, hadde jeg ikke prøvd igjen. Hadde bestemt meg for at dette var siste forsøk!!!

Hehe..neida men eg begynte berre å tneke på den gangen og følelsen eg hadde da!!! Går bra altså!!!! [;)][:)]

Hei! Jeg hadde MA, og var til utskraping i uke 10, fikk mensen 29 dager ettepå og ble gravid igjen! Er nå 11 uker på vei, er litt mer engstelig nå en forrige gang, men det ville jeg nok vært uansett. For meg var det viktig å bli gravid igjen så fort som mulig, for å komme over at jeg mistet...
Lykke til...!!! Klem

kasnkje frekt å spørre om,emn eg tar sjansen; 13 aborta!!! Er det noe spesielt so gjer det eller??
Har selv fått beskjed med legene om at eg kan ha vansker pga cyster på eggstokkane..men fikk det nå til 2 gangar da!

Back
Topp