"Graviditet er ingen sykdom"!

Konstant kvalm, konstant trøtt og konstant varm.. Ligger egentlig bare på sofaen hele dagen og sutrer som om jeg skulle vært dødssyk haha, stakkars samboeren..

Graviditet er virkelig ikke en sykdom, men en tilstand. Man kan få mange plager som er sykdomsrelaterte i en graviditet, men selve graviditeten er ikke en sykdom. Jeg hadde mange plager sist og fikk bl a karpaltunnelsyndrom og var kvalm med oppkast fra uke 6-21 og fra 31 til jeg fødte. Jeg gikk opp 5 str i sko og så rett og slett ut som en overfylt vannballong med plager deretter. Nå nærmer det seg et år siden sist og jeg har bare gått ned 4 str i sko...
Vi får bare håpe at ting blir bedre og blir det ikke det så er det fortsatt verdt det:D

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Helt enig med deg huleboer!, ingen sykdom å være gravid. - Men det kan følge med så mange ting. Jeg har vært hos fysioterapeut i dag, og det er virkelig et slit! Nå har jeg så vondt i bekkenet at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal få sove i natt... Må bare trøste meg at det blir bedre etterhvert :)

Helt enig med deg huleboer!, ingen sykdom å være gravid. - Men det kan følge med så mange ting. Jeg har vært hos fysioterapeut i dag, og det er virkelig et slit! Nå har jeg så vondt i bekkenet at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal få sove i natt... Må bare trøste meg at det blir bedre etterhvert :)
Ja, det er mye vi skal igjennom. Glemte seff og nevne det, men går til fysio en gang i uka pga ryggen som bare ble værre og værre etter fødselen... Mye vi damer må igjennom, men etter at jeg fikk datteren min så vet jeg hva jeg går til. Det er så stor kjærlighet at ord blir fattig. Jeg er ikke like sytete nå som det jeg var sist.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Det er selvfølgelig ingen sykdom, det er jeg enig i:) MEN de som sier "graviditet er ingen sykdom" med en håven stemme, en litt sånn skjerp-deg-dette-er-ikke-ondt stemme, da blir jeg irritert! Ingen graviditet, ingen stemme!

<3 venter en vinterbebi <3

Det er faktisk det med idiotiske jeg hører.. Alle vet jo at selve graviditeten ikke er en sykdom.. Vi er ikke blåst (de fleste av oss)! Men de som ikke har peiling, som mannlige leger, menn generelt, damer som ikke har gått gravid eller som ikke har hatt plager i svangerskapet vet ikke hva de snakker om.. Der kan følge mye plager som går så langt at en ikke fungerer optimalt i hverdagen. Jeg fikk høre det fra legen min sist, når jeg ba om sykemelding pga mye ståing og gåing på jobb, et bekken som var forferdelig (som jeg ikke visste var bekkenløsning) og mye smerter i magen ett par netter etter jobb. "Graviditet er ingen sykdom, smerter er normalt". 6 dager etter var vår lille født, 9 uker før tiden. Smertene jeg hadde hatt var antakelig de infarktene jeg hadde i morkaken... Han tok ikke til seg kritikken i ettertid heller, han "visste så mye om gravide, for han tok i mot alle gravide på legevakten"....

Alt med måte! De som bruker graviditeten for det det er verdt, er en annen sak. Men så har man også de legene som sykeliggjør og stakkarsliggjør pasientene, og da blir man jo "syk"..

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Nei, graviditet er ingen sykdom, men fy søren, mange av plagene gjør absolutt ikke at man føler seg frisk og fin.
Jeg hadde svangerskapsmigrene HELE første svangerskap pluss vondt bekken. Var ikke i stand til å gjøre noe!
Migrenen har meldt seg denne gangen også, så jeg ser slett ikke lyst på svangerskapet! Men, premien i andre enden er fantastisk og er verdt strevet.

Termin januar 2015

Jeg har alltid vært en av de som har sagt at; herregud, graviditet er ingen sykdom, er jo det mest naturlige i verden! Men.. må nok bite de ordene i meg nå ja. Det å gå å være konstant kvalm, trøtt, sliten, oppkast, mage vondt og halsbrann tar på. Og dette er jo bare småtteri i forhold til mange andre. Men alle de gode følelsene og spenningen veier opp for det heldigvis :)

Det er ikke en sykdom nei, men det kjennes vitterlig slik ut av og til :p Var jo forberedt på kvalme og trøtthet, men tror ikke man egentlig skjønner hva man går til før man opplever det selv. Sykdom eller ikke sykdom, det kjennes i alle fall meget godt på kroppen! Bare synd det er så få rundt meg som forstår.. ingen av mine venninner har barn, så de forstår liksom ikke helt at jeg takker nei til å være med på ting fordi jeg "er litt kvalm".

Jeg har alltid vært en av de som har sagt at; herregud, graviditet er ingen sykdom, er jo det mest naturlige i verden! Men.. må nok bite de ordene i meg nå ja. Det å gå å være konstant kvalm, trøtt, sliten, oppkast, mage vondt og halsbrann tar på. Og dette er jo bare småtteri i forhold til mange andre. Men alle de gode følelsene og spenningen veier opp for det heldigvis :)

Hehe her kjenner jeg meg såååå godt igjen frkmadelen, og jeg må bite meg i meg disse ordene ganske greit. Har altid hatt en aktiv hverdag og jobbet mye med trening og lovet meg selv at den dagen jeg ble gravid, så skulle jeg ihvertfall ikke kutte ned på treningen å måten jeg spiste på kunne jeg ha tatt mer feil... uke 2-6, vondt i korsrygg, sover 2 ganger på dagen, totalt utslitt, uke 6-8, sengeliggende med bekkenlåsning, klarer nesten ikke gå på do selv og kan ikke stå/sitte oppe i mer en 5min om gangen videre kommer bekkenløsningen og fysio sier jeg kan se langt etter den aktive livsstilen jeg hadde før så kommer kvalmen og den enorme lysten på karbohydrater, oppsamlinge av vann i kroppen og oppblåstheten jeg syntes jeg får som fortjent siden jeg trodde jeg viste bedre før. Så må det sies, vi/jeg lykkeligere enn noen gang❤️ og jeg skal aldri mer dømme noen andre før jeg har vært i deres sko. Viktig lærdom jeg fikk meg der

Sent from my iPad using BV Forum

Har følt meg dødssyk he he! Ikke alle som forstår at vi er dårlige, men takk og lov for at jeg har en slik fin samboer som passer på meg og som støtter meg :-D

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes faktisk det aller verste er å måtte skjule plagene for kollegaer, venner og familie! Sitte i møter og ikke kunne gi noe utrykk for verken kvalme eller trøtthet...Det er ganske tøft!
Og innen vi offentlig kan "skylde på graviditeten" er vel de fleste plagene over... ;-)

Jeg synes faktisk det aller verste er å måtte skjule plagene for kollegaer, venner og familie! Sitte i møter og ikke kunne gi noe utrykk for verken kvalme eller trøtthet...Det er ganske tøft!
Og innen vi offentlig kan "skylde på graviditeten" er vel de fleste plagene over... ;-)
Det synes jeg også er verst! På jobb må jeg bare sette meg å ta noen pauser innimellom pågrunn av kvalme og at jeg er sliten. Å kan ikke si noe:s de synes sikkert jeg er lat eller tror jeg lurer meg unna.. Tror nokk mange kommer til å få en ahaa opplevelse når jeg forteller det:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

nettopp pga kvalmen og kort lunte pga trøtthet valgte jeg å ha en alliert på avd allerede fra uke 5.... og det var utrolig deilig å ha en som skjønte hvorfor jeg bare måtte inn å spise litt eller som lot meg ta en ekstra pust i bakken innimellom :)

Graviditet er ingen sykdom - ja helt korrekt, men alt som kommer i tillegg som reduserer livskvaliteten er pleier jeg å si ;)

Graviditeten i seg selv er vel ingen sykdom, men får man plager er det vel sykdom på lik linje med andre plager. Når man har spydd hver dag i 5 uker, nesten ikke spist noe å vært sengeliggende vil jeg sammenligne det med spysjuka å det er jo en sykdom..... men så utrolig frustrerende at andre ikke har forståelse for det...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp