Gravide risikogruppe covid19

Husvask

Betatt av forumet
Ser at Sverige nå har funnet ut at gravide mellom uke 22-36 blir beregnet som risikogruppe og får ikke være ute i jobb lenger. Det skal visst være fare for tidlig fødsel ved smitte.
Noen som har lest noe om dette fra norsk side?
 
Vet av et par som har fått innvilget svangerskapspenger på grunn av stort smittepress der de jobber. Virket litt som den samme ordningen.
 
Veldig spennende og samtidig skummelt å lese. Håper nhi oppdateter noe rundt dette raskt. Jeg jobber i turist/kultur-bransjen og vi forventer storinnrykk av norske turister i år, siden grensene mest sannsynligvis ikke åpnes med det første. Har allerede bedt om å bli tatt ut av "fronten" i mai-juli pga smittefaren, men vet at det ikke være umulig å ta meg 100% ut hele perioden, men med dette i bunn kjenner jeg det behovet økes, for jeg er allerede i risiko for tidlig fødsel pga vekt og forhøyet blodtrykk.

Tror jeg skal ringe Soleris (bedriftshelsetjenesten) sin jordmor til uken og be om råd.
 
Jeg fikk påvist korona i går.. :-( er 20 uker.

Krysser fingrene til deg! Hvordan er formen?:)
Er 6+0 og sambo fikk påvist covid tirsdag. Jeg testet forøvrig negativt, men skal ta ny test om noen dager. Vi er fine i formen begge to, kun litt forkjølelsessymptom på sambo:)
 
Var bare noen som sa at det var isolasjon på sykehuset. Så måtte bare sjekke hva som stemte. Siden du står i det, så vet jo du bedre enn rykter. :Heartred Masse god bedring. Håper det går bra med deg :Heartred
Takk for det :Heartred Åja.. Det kommer vel an på hvor dårlig man er. Men det er ingen spesielle tiltak i Norge, og alt mtp graviditet og korona står på FHIs sider som jeg linka til lengre opp :) Man skal følge med på det man ellers følger med på under graviditeten, som blødninger og lite liv.
 
Back
Topp