Gravide belte..?

Linnsi86

Glad i forumet
Ble anbefalte av jordmor å begynne å bruke gravide belte. Noen som har erfaring ? Anbefalinger?

I bilen tenker du? Jeg bruker det, føler mye tryggere om uhellet skulle være ute. Og du slipper at beltet strammer over magen, og sklir. Beltet går heller over hoftene☺

Ja har brukt og bruker det i vært svangerskap :)
Har Be Safe sitt med kneppknapper nå.
Men før i de to første svangerskapene hadde jeg med borrelås.
Foretrekker med kneppknapper for borrelåsen ble så slitt...

Jeg bruker det ikke, fikk beskjed fra jordmor at det ikke var nødvrndig ettersom belte alltid skal og vil sitte på hoftene om man har det riktig, må bare stramme det litt for at det skal sitte helt perfekt:happy::happy:

Jeg bruker det ikke, fikk beskjed fra jordmor at det ikke var nødvrndig ettersom belte alltid skal og vil sitte på hoftene om man har det riktig, må bare stramme det litt for at det skal sitte helt perfekt:happy::happy:
Helt riktig. Det er i beste fall for komforten sin skyld. :)

Føler det er sikrest, og ha det så jeg kommer til å fortsette med det.
Da vet jeg at jeg har gjort mitt for før fikk kjøpt første gang satt jeg, og bevist holdt selen som går over nede med hånda.

Er for å stabilisere bekkenet og for å ikke svaie i ryggen.

Eg har kjøpt meg slikt bekken belte. Fekk streng beskjed med fysio at det skal kun brukes når det er nød. Feks man skal stå og gå mye feks.. det ødlegger musklene om man går med det for mye.pga man får så mye støtte at bekkenmusklene tror dem slipper og jobbe noe mer = meget slappe muskler til slutt.. men eg synst faktisk ikkje det hjelper sånn kjempe mye.. men prøver og bruke det når eg vet eg skal noe der eg bør ha det..

Last edited:
Greit at beltet alltid skal sitte på hoftene men beltet gjør jo aldri helt det.. jeg har faktisk lyst å fortsette å bruke gravidebeltet etter svangerskap. Føler alle belter skulle vært slik☺☺☺

BeSafe-beltene klarer man seg sikkert uten om man drar bilbeltet langt ned og strammer, men jeg merker stor forskjell når jeg kjører selv eller sitter på med andre!! Får ikke til å dra beltet så langt ned uten beSafe...

BeSafe-beltene klarer man seg sikkert uten om man drar bilbeltet langt ned og strammer, men jeg merker stor forskjell når jeg kjører selv eller sitter på med andre!! Får ikke til å dra beltet så langt ned uten beSafe...
Føler vanlig beltet bare siger opp igjen...☺

Back
Topp