GRAVIDBILBELTE

Brukte det hele tida fra jeg var ca 7 uker på vei og helt jeg fikk jentungen min. Akkuratt i uke 39.

Ja, jeg arvet av nabo'n, så da var det like greit å bruke det.

nope og skal ikke kjøpe det heller.

Ikke med førstemann, da var det ikke i tankene en gang![&:][&:]
Men med nr 2, brukte jeg gravidbelte fra 4. mnd![;)]

Bruker gravidbelte ja[:D]

Skulle nok vært mye flinkere..det ligger i bilen, men på korte turer er det lettere å bare bruke det vanlige beltet..[&:]

ORIGINAL: svimsa

Nei, det gjorde jeg ikke. Har lest tester som sier at det ikke har noe for seg annet enn for komforten for mor.

sign

Ja, har brukt beltet under alle 3 svangerskapene. Kjørte ikke bil uten å bruke beltet. Vil ikke riskiere å skade barnet hvis vi kolliderer. Så dum er jeg ikke.

ORIGINAL: nina

Ja, har brukt beltet under alle 3 svangerskapene. Kjørte ikke bil uten å bruke beltet. Vil ikke riskiere å skade barnet hvis vi kolliderer. Så dum er jeg ikke.

Men da kan du jo bare lese gjennom tråden, så finner du ut at du ikke er dum selv om du ikke bruker det [:D]

ORIGINAL: Tvilling74

Ja det gjorde jeg..

ORIGINAL: svimsa

Nei, det gjorde jeg ikke. Har lest tester som sier at det ikke har noe for seg annet enn for komforten for mor.

Ja, gjorde det

Utdrag fra tryggtrafikk.no:

"Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men kollisjonstester viser at det ikke har betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon."

Brukte gravidbelte fra uke 8.

Back
Topp