GRAVIDBILBELTE

x1x*LillDee*

Glad i forumet
Brukte du gravidbilbelte under graviditeten?[:)]

Ja det gjorde jeg..

ja det gjorde jeg.
veninna mi gikk gravid sammen med meg og brukte det og, de kræsjet når hun var 6,5mnd på vei. hun fikk et svært blå merke på magen og sykehuset sa da at hadde det ikke vært for det gravid belte, mente de det ville gått mye værre for henne og babyen. men slapp heldigvis unna med blåmerket

ORIGINAL: map79

Er det bilbelte du mener?

oj,skal skifte[:)]

nope

ORIGINAL: svimsa

Nei, det gjorde jeg ikke. Har lest tester som sier at det ikke har noe for seg annet enn for komforten for mor.

Samme her

Ja, det gjorde jeg. Kommer til å bruke det denne gangen også.

Neida, vurderte det, men de sa i butikken at det kun var for bedre komfort. Det vanlige bilbeltet plaget meg ikke, så da var jo valget enkelt...

Har kjøpt det, skal begynne å bruke det...
I USA virker dette bilbelte, så jeg velger å bruke det[;)]
Naf selger det, og anbefaler det, så jeg tror på det, uansett[:)]

Vil spesielt utheve:

"Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute och BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon, noe som faktisk er veldig bra. Man skal ikke endre typegodkjent sikringsutstyr, slik bilbeltet er. "

nei skal ikek være det. men siden beltet til venninnen min ble lagt der det lå med den når de kræsja så redda det ungen hennes. det var sykehuset veldig klare på

ORIGINAL: larviksjenta

Vil spesielt utheve:

"Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute och BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon, noe som faktisk er veldig bra. Man skal ikke endre typegodkjent sikringsutstyr, slik bilbeltet er. "

nei skal ikek være det. men siden beltet til venninnen min ble lagt der det lå med den når de kræsja så redda det ungen hennes. det var sykehuset veldig klare på

Finnes jo også tilfeller der folk er blit reddet fordi de IKKE brukte bilbelte. Det er ikke anbefalt å ikke bruke bilbelte alikevel [;)]

joda mange tilfeller. det blir det jo om alt.
men dte gjorde i hvertfall at jeg passa på å bruke det hver gang etterpå.

Jeg brukte det, selv om jeg vet det er mest for komfortens skyld.

Vil spesielt utheve:

Jeg vet ikke helt hvor du ville med det quotet, det som står der er jo at det er helt ufarlig å bruke disse beltene nettopp fordi de ikke endrer på bilbeltet. Så hvis man syntes det er mer komfortabelt med et gravidbelte så er det helt urproblematisk å bruke det.

Brukte det da jrg gikk med Aurora og Isa, men ikke denne gangen..

Ja, jeg ser nå at jeg kanskje var litt vel kjapp der! [:-]

Men alikevel blir i allefall jeg forvirret av det utsagnet, for det står man IKKE skal endre utstyr som belter. Det står også at med ett slikt gravidbelte så BLIR bilbeltet endret. Men alikevel er det IKKE farlig.

Veldig motstridene uttalelser i mine øyne.. [8|]

Det er egentlig ikke det om du leser hele avsnittet:

Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute och BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon, noe som faktisk er veldig bra. Man skal ikke endre typegodkjent sikringsutstyr, slik bilbeltet er. Produktene drar midtdelen av beltet ned hoftedelen av beltet. Den slakk som oppstår kunne ha hindret rullebeltet og beltestrekkerne i å fungere korrekt, men tester viser at det ikke skjer.   Produktene som er testet er for svake til å påvirke bilbeltet negativt. Ved en kollisjon gjenopptar bilbeltet sin korrekte geometri helt upåvirket. Det betyr at det er greit å bruke disse produktene, men at de helt og holdent må sies å være produkter som øker komforten, og ikke sikkerheten.

ORIGINAL: svimsen

Nei, det gjorde jeg ikke. Har lest tester som sier at det ikke har noe for seg annet enn for komforten for mor.

Kom aldri så langt at jeg fikk kjøpt meg et, og når jeg fant ut dette, så gadd jeg ikke heller. Hadde ikke no problem med å bare legge beltet under magen.

Jeg kjører bil hver dag, og komforten for meg betyr litt, derfor synes jeg det er verd det, å ha et slikt belte. For uten det, så legger magebeltet seg over magen, hvilket ikke er verdens mest behagelige plass å ha det. Kan selvsagt sikkert legge det ned selv, men foretrekker å ha dette gravidbeltet som holder det der.

Så får de lærde strides om det er noe poeng eller ei, men det skader i alle fall ikke, og øker min komfort, så hvorfor ikke?

Ja jeg brukte det.Kjørte bil så og si hver dag,og var mye mer komfortabelt å bruke det beltet enn å sitte å hele tiden dra beltet ned under magen,det sklei jo hele tiden opp.Og uansett hva folk måtte synse og mene så velger jeg å tro at det kanskje kan ha en viss effekt ved en kræsj.Og skulle det mot formodning ikke ha det så hadde ihvertfall jeg det komfortabelt![:-][;)]

Det er sikkert flere enn deg som har oppfattet det slik, svimsa. Leser man litt fort f.eks. og overser noen viktige ord så er det lett å misforstå det som egentlig står der :-)

Jeg vil også tror at gravidbeltet kanskje kan forhindre andre dårlige løsninger for damer som syntes bilbeltet er plagsomt under graviditeten. Det er flusst av folk som finner på gode løsninger på problemer, løsninger som kanskje går på bekostningen av det godkjente sikringsutstyret.

Back
Topp