Gravidbelte?

englemamma18

Elsker forumet
Er det noen her som har gravidbelte? Jeg vurderer å kjøpe da det allerede begynner å bli ubehagelig med vanlig bilbelte. Men jeg synes de er så utrolig dyre, og lurer på om noen kanskje har noen de er fornøyd med som ikke koster flesk? :)

Jeg har ikke planer om å kjøpe gravidbelte, og jeg klarte meg helt fint uten i sist svangerskap. Men du kan jo sjekke på Finn.no eller høre på Facebook om du har venner/bekjente som vil låne eller selge deg et belte :)

Jeg kjøpte nytt sist gang, men denne gangen tenker jeg å kjøpe brukt etter at jeg har vært hos jordmor på fredag (altså om alt er bra der inne) :)

Jeg arvet/låner av ei veninne. en trygghetsfølelse å vite at hvis jeg skal være uheldig å kræsje, ligger jr mest sannsynlig trygt. Man slipper på det støtet mot magen man får i ein bråstopp, og får belte ned på hoftekammen der det skal ligge. Jeg har besafe sitt :)

Men beltet skal jo ligge på hoftene. Hvordan kan det være farlig for ungen da?
Jeg synes at valig bilbelte holder seg ikke på hoftene. Sklir opp..

Fikk gravid belte av vennina mi. Mye mer behagelig. Ved å ha vanlig bilbelte følte jeg at d klemte å var stramt på feil plass..

Når magen kommer for fullt vil belte skli opp på magen av seg selv. Nå som barnet ligger såpass lavt er det bra med tanke på at det drar belte noe nedover ved skambeinet :)

Jeg har etter førstemann, og kommer til å bruke det nå også. Mye mer behagelig og holder belte litt på plass ettersom magen blir større :) veldig fornøyd med besafe sitt!

Jeg synes besafe sitt var så utrolig dyrt, så håpte det kanskje var noen andre merker der ute som noen hadde litt erfaring med :)

Brukte det ikke i de to forrige svangerskapene og kommer ikke til å kjøpe det nå heller. Synes beltet stort sett lå der det skulle, jeg o_O Kjente aldri noe ubehag.

Jeg har.s arvet fra min kusine. Flere selger brukt på finn

Jeg har kjøpt og venter i posten:) jeg kjører minimum 2 timer hver dag til/fra jobb, og synes magen blir veldig øm og småverker..ender alltid med å ha beltet skikkelig slakt over magen på slutten av turen, og d er jo i hvert fall ikke bra:p

Ser ikke noe poeng i det, TryggTrafikk sier også at det ikke har noen funksjon når det kommer til ulykker. Er ikke tryggere for barnet, eneste positive er at bruk av det ikke går utover funksjonen til vanlig bilbelte. Så hvis det er mer behagelig så er det ikke noe i veien for og bruke det :)

Ser ikke noe poeng i det, TryggTrafikk sier også at det ikke har noen funksjon når det kommer til ulykker. Er ikke tryggere for barnet, eneste positive er at bruk av det ikke går utover funksjonen til vanlig bilbelte. Så hvis det er mer behagelig så er det ikke noe i veien for og bruke det :)
Jeg ønsker det ikke for sikkerhetens skyld, vet at det ikke er dokumentert. Men alt i alt bør det jo bli noe sikrere, med tanke på at vanlige bilbelter krøller seg under magen. Og det er jo hvert fall ikke bra :) Ønsker det først og fremst for at det skal være mer behagelig :)

Det er ikke dokumentert effekt, men leste en gang/en plass at det er færre fosterskader og indre skader hos mor, når den gravide har brukt gravidbelte. Det skader absolutt ikke, og alt som kan være med på å forhindre skader på den lille spiren i magen min skal taes i bruk :)

Kan være vanskelig og få beltet til og ligge ordentlig, når magen blir stor. Også er det skarpe kanter på beltet. Når jeg var på glattkjøring nå, så var det en brannmann som fortalte at kommet til en ulykke hvor ei gravid dame ikke hadde fått beltet på plass ordentlig over hoftene, med en brett, som hadde skåret seg inn i magen på den gravide. Så han anbefalte gravidbelte på det høyeste! Jeg bruker mitt hver gang jeg er i bil nå, etter den historien.

Jeg bruker gravid belte, kjøpte på Babyshop, men ser at en del som selger brukte også:)
Det er en veldig viktig innvistering da det faktisk redder liv. Vet om ei som var i kollisjon, hadde hun ikke brukt gravid belte hadde hun mistet barnet. Så for all del løp og kjøp jenter :):)

Back
Topp