Gravidbelte

Jeg har i hovedkilden vår, men er fryktelig dårlig på å flytte det mellom biler... Spesielt nå om dagen når jeg bruker mamma og pappa sine biler mens de er på ferie..
Jeg bruker fordi det er mer komfortabelt på lengre turer og fordi jeg fikk et av ei venninne :)

Jeg bruker gravidbelte. Både nå og gjorde det også med førstemann.
Synes det er mye mer behagelig og liker ikke at belte kan flytte seg oppover. De gangene jeg sitter i bilen uten er det nok så ukomfortabelt.

Ja, det gjør jeg. Kjører ikke bil uten!
Det er ikke bevist noen effekt i kollisjon på tester, men egen erfaring sier at det kan redde liv!

Jeg mistet et barn i uke 24, da jeg havnet i en bilulykke og beltet skle opp på magen. En fødsel i uke 24 er allerede ille nok, det som gjorde utslaget var skadene babyen hadde pga beltet klemte over magen.

Så ekspertene kan si hva de vil, jeg tar ikke sjansen!

Bruker ikke. Kanskje jeg gjør det etter hvert av komforthensyn, men har hørt at det er like farlig for barnet med gravidbelte som vanlig belte, så må vel heller forsøke å kjøre mindre hvis det er av sikkerhetshensyn ;)

Jeg bruker ikke, og tenker at så lenge det ikke er anbefalt, kommer jeg ikke til å bruke energi på å få tak i ett og prøve å huske det heller.

Jeg gjør det, gjort det siden uke 10 eller noe. Leste bla en historie om ei som krasjet der barnet ble reddet av dette beltet, så om jeg kan beskytte barnet mitt gjør jeg det :)

Bruker ikke. Kanskje jeg gjør det etter hvert av komforthensyn, men har hørt at det er like farlig for barnet med gravidbelte som vanlig belte, så må vel heller forsøke å kjøre mindre hvis det er av sikkerhetshensyn ;)
Hørte det kunne være like farlig eller også farligere, dersom man ikke strammet det skikkelig til. Altså at det er "slærk" i beltet. Utenom dette har jeg ikke hørt noe om risiko ved bruk av disse. Kan jo selvsagt hende det er men at jeg ikke har hørt om det altså! Er hvertfall veldig nøye på å stramme godt. :)

Hørte det kunne være like farlig eller også farligere, dersom man ikke strammet det skikkelig til. Altså at det er "slærk" i beltet. Utenom dette har jeg ikke hørt noe om risiko ved bruk av disse. Kan jo selvsagt hende det er men at jeg ikke har hørt om det altså! Er hvertfall veldig nøye på å stramme godt. :)
Det er jeg også!
Det jeg opplever når jeg ikke bruker gravidbelte er at jeg ikke får strammet beltet skikkelig under magen og at det stadig vandrer oppover. Og det er nok ikke så bra uansett tenker jeg.

Jeg bruker det når jeg kjører selv-noe jeg som regel gjør. Glemmer av å flytte det over på passasjersetet hvis jeg sitter på.

Har ikke hørt at det er risiko å bruke det altså, bare at de ikke har bevist at det er hjelper noe sammenliknet med vanlig belte. Altså at det er hipp som happ hva man bruker :) Så da tenker jeg man kan bruke det man føler er best konfortmessig :)

Bruker ikke, aldri prøvd, så vet ikke hva jeg går glipp av. :p

Bruker ikke
Og har ikke brukt det på tideligere svangerskap (tror ikke engang produktet eksisterte når jeg gikk gravid med de 2 eldste)

(1)

Jeg bruker det :) brukt det siden positiv test omtrent;) flytter det med meg over alt. Jeg fikk det av x-svigers sist svangerskap. Hadde kjøpt selv om jeg ikke fikk. NAF råder til å bruke det. Om det er en prosent sikrere å kjøre bil med det belte så er det nok for meg. Bilbelte må på uansett, så koster meg ingen kalorier å feste det til gravidbeltet:) å ikke bruke det blir for meg som å spise fårepølse, sjangsen for kollisjon og skade av baby er sikkert like liten som at akkurat den fårepølsen jeg spiser har den type bakterie i seg og skader baby..
men hvorfor risikere når jeg så enkelt kan la vær :)

Leste nettopp denne litt eldre artikkelen, tenkte kanskje andre var interessert i å lese. Virker som om partene er litt uenige om dokumentasjonen rundt gravidbelter, men Trygg Trafikk mener nå hvertfall det ikke er skadelig, så tror man trygt kan bruke det beltet man føler seg mest komfortabel med :)
http://www.tv2.no/a/3295985

Produsenter vil jo selvfølgelig selge produktene sine, derfor er jo alle barneseter best liksom.
Men jeg tenker at Trygg Trafikk er ganske flinke til å holde seg oppdaterte.

Jeg bruker. Har fra forrige svangerskap, og det er ikke i veien. Det gjøre ingen skade hvertfall ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gjorde det sist, men har ikke funnet det frem nå. Sist var det ubehagelig uten, men nå kjører jeg i hovedsak en annen bil, så mulig den er litt annerledes på beltet. Synes det ligger greit foreløpig. Mulig jeg finner det frem etter hvert, må nok sikkert ha det i hovedbilen etterhvert tipper jeg ;-)

Back
Topp