Gravidbelte

Hvis du tenker på det i bilen så bruker jeg det fordi jeg syns det er mer behagelig.

Ja brukte det mye en periode, men nå er magen høyere oppe og ikke like ubehagelig med belte. Men kommer nok til å bruke den mer :)

Bruker det ja :-) syns det er mye mer behagelig også føles det tryggere fordi jeg får strammet beltet bedre :) men har skjønt at sikkerheten rundt det ved en skikkelig krasj er så som så. Men vi skal jo ikke krasje :-)

Jeg har Gravidbelte, men jeg syns det er ubehagelig å bruke. Tenkte kanskje det ble bedre når magen hadde vokst litt, men det synes jeg altså ikke.. Heldigvis fått låne av en venninne, så slapp å betale noe for det :)

Har ikke brukt denne gangen. Hørte at det var like effektivt å legge beltet ned over hoftene og lårene. Men vet ikke om jeg er helt fornøyd. Er jo ganske behagelig med det gravidbeltet syns jeg :-) og greitt å slippe å tenke på hvor det vanlige beltet skal plasseres. spørs om jeg må finne det frem igjen :-)

Jeg har ikke det så brukte det ikke sist heller. Var da en bilulykke en mnd før fødselen. Ble påkjørt på min side av bilen og det gikk fint med oss begge.

Godt å lese litt erfaring rundt det. For jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg synes det er ok eller ikke. Jeg sitter mest på det nå for tiden, men bruker det ikke på beltet likevel :)

bruker belte når jeg skal ut til stallen og andre steder, men hjemme bruker jeg det ikke;)

Var veldig flink i forrige graviditet. Fant den frem og tok den i bruk først i dag, uke 31+5 nå :-P

Jeg brukte den fra tidlig av med første. Nå har jeg ikke brukt det ettersom jeg ikke orker å flytte det fra plass til plass i bilen.

Jeg har ikke kjøpt gravidbelte. Hadde kanskje vært greit i første trimester da magen var liten, men nå er magen såpass stor at jeg ikke ser behovet ettersom jeg klarer å plassere beltet fint under magen :)

Jeg taklet ikke bilbeltet over magen sist gang, og brukte gravidebeltet hele svangerskapet. Denne gangen er det ikke tatt i bruk :p føler ikke jeg trenger det. Kanskje magen er litt høyere denne gangen.
Jeg har forøvrig forstått det slik at sikkerhetsmessige så spiller det liten rolle med/uten, men at det er for komforten sin skyld. Mulig jeg tar feil her altså.

Mange som påstår de har blitt reddet at beltet i en kollisjon, men ekspertene sier det at to knappene ikke nødvendigvis er sikre nok.... så jeg kjenner jeg ble litt usiller på om jeg skulle høre på de som har erfaring med det eller "ekspertene". Uansett så holder det beltet vekk fra magen så litt sikkerhet må det jo nødvendigvis være, også er det jo mrr behagelig da :-)

Back
Topp