Gravidbelte

3 herlige jenter

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Bruker dere gravidbelte i bil? Jeg gjør ikke enda.. men lurer på å kjøpe meg.

Jeg har fått låne et fra en venninne, er ikke så utrolig flink til å bruke det hele tiden. Har festet det på førersiden, så jeg bruker det når jeg kjører. Men har liksom ikke flyttet det frem og tilbake etter hvor jeg sitter, bør nok bli flinkere :)

Fant det fram i forrige uke og har begynt å bruke det. Det trekker hoftebeltet ned så det ligger på hoftene der det skal istedet for over magen. Jeg synes det er veldig behagelig, så jeg bruker det når jeg kjører bil nå. Sist begynte jeg i uke 5-6 tror jeg, for jeg var så innmari øm i magen da, det har jeg ikke vært denne gangen, så har ikke stresset med å finne det fram. Tror det tok mange uker etter fødselen før jeg sluttet å bruke det også, er så deilig å slippe å tenke på hvor beltet ligger.

Hadde ikke sist. Så tror nok ikke jeg kjøper nå heller:)

Har ikke hatt det, å blir nokk heller ikke kjøpe det :p tror det skal gå greit uten denne gangen også :)

Jeg har det, begynte å bruke det når jeg var 8uker. Det fjerner beltet fra magen, slik at dersom man havner i en bilulykke så strammer ikke beltet over magen der den lille i magen ligger :-)

Jeg har det, begynte å bruke det når jeg var 8uker. Det fjerner beltet fra magen, slik at dersom man havner i en bilulykke så strammer ikke beltet over magen der den lille i magen ligger :)
Enig! En ting er at man kan legge beltet godt nedpå hoftene, men ved en kræsj vil beltet ligge der hele tiden med et gravidbelte. Uten det kan det skli opp på magen ved en kræsj.. så jeg bruker det :)

For ikke å snakke om at beltet kan gli oppover generelt i løpet av kjøreturen, noe det ikke gjør med gravidbelte.

Forøvrig bør ikke beltet ligge over magen når man IKKE er gravid heller, det skal alltid ligge over hoftene. Jeg er dessverre for dårlig til å ta av ytterjakke osv når jeg kjører, særlig korte turer. Har jeg da noe i lommene presser det beltet oppover...

Bruker bare vanlig belte :)

Nei, gidder ikke bruke penger på noe som ikke gjør bilturen sikrere... Falsk trygghet, men sikkert behagelig..

bruker vanlig belte, men passer alltid på at beltet ligger godt nedpå hoftene. løfter alltid opp jakken for at den skal sitte stramt nok og ikke gli opp.

Enig! En ting er at man kan legge beltet godt nedpå hoftene, men ved en kræsj vil beltet ligge der hele tiden med et gravidbelte. Uten det kan det skli opp på magen ved en kræsj.. så jeg bruker det :)
Vil anbefale dere å se på Trygg Trafikk sine sider, der står info om gravidbeltet.

Har ikke brukt det før! Kommer nok ikke til å kjøpe det nå heller...
Ligger stort sett bare på sofaen;)

Har fått lånt, så jeg bruker. Syns det er veldig behagelig og hadde nok kjøpt om jeg ikke hadde lånt. Brukt fra uke 10 ca jeg.

Back
Topp