Gravidbelte

Snart_89

Forelsket i forumet
♡ Maibarna ♡
Bruker dere gravidbelte feks beSafe gravid når derekjører bil?
Jeg vurderer å skaffe det, men lurer på om det er litt i hysteri. Snakket med samboer om det i dag og han er av den oppfatning av at alt som kan være bra for den lille er verdt d. Så snakket vi om sannsynligheten for at jeg kræsjer. Jeg kom fram til at sannsynligheten er betydelig større nå om dagen, da jeg til tider er så kvalm at jeg egentlig ikke burde kjøre :p men på skolen skal man. Jeg kan jo ikke glipp av viktige forelesninger ;)

Det er ikke bare kræsjing som kan er fare, men også bråbremsing. Jeg skal skaffe meg graviditeten når det er tid for det!

Ja, jeg leste litt om d. Der sto det at hvis man passer på å legge beltet riktig er det og greit. Men artikkelen var fra 2005 :p det er vel lettere med beltestyrer

Nei, har ikke brukt det til de to andre.

Jeg brukte med første, og kommer til å bruke nå også. Jeg får kjøpe et som er veldig lite brukt for 50kr, så den innvisteringen gjør jeg.
Jeg kjører mellom 8 og 10 timer til og fra forelesninger i uka, så vil ikke ta noen sjanser ;)

Bruker man dette både som sjåfør og som passasjer?

Bruker man dette både som sjåfør og som passasjer?

Uansett når du sitter i bil for å styre beltet under magen liksom.

En annen grunn Til å bruke det kan jo være at om man skulle komme ut for noe å bli bevisstløs kan de som finner deg vite at du er gravid selv om det ikke synes.

Jeg bruker gravidbelte og hadde det sist også. Det hjelper mye når man er kvalm i alle fall. Men det beltet jeg har nå er mye bedre enn det jeg hadde i 2011, da var det strekk i den delen du fester til magebeltet, mens det nå er plastkinner slik at det holder seg bedre på plass hvis beltet strammes (de gamle ville strekkes ut og beltet havnet på sin normale plass ved bråstopp/kollisjon).

Har ikke brukt det med de andre. Mener at jeg ble fortalt at noen av modellene kunne gjøre mer skade enn nytte :s

Kjøpte faktisk et slikt et belte i dag på finn! Veldig behagelig å ha på, og slipper å tenke at belte kommer over magen. Bor i storby og kjører en del bil- enn så lenge veldig fornøyd :)

Det sies vell at dette er mest for komforten, om ikke jeg husker feil. Vet dette ble diskutert for en stund tilbake. Når fosteret er så stort at det kan ta skade av trykk på magen er jo som regel magen stor nok til at selen ligger godt under magen i utgangspunktet.
Meen som sagt, mulig jeg tar feil.

Jeg brukte ikke til min første graviditet...tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe nå heller...

Fikk låne søstera mi sitt i forrige svangerskap og får det nå også! :)

Back
Topp