Gravidbelte?

Ikke alle trenger og bruke det, men har man tegn på bekkenløsning...anbefaler jeg å starte og bruke det så snart som mulig. Jeg fikk låne av fysioterapatuen min under alle mine svangerskap, men det er en stund siden nå :)

*sniker*
Hvis du tenker på sånn i bilen, så mener jeg det er bevist at ikke det har noe for seg allikevel :) Hvis du allikevel vil bruke det så er vel det fra uke 12. Brukte med førstemann, men ikke med nr 2. Kan være deilig for å få beltet bort fra magen da ;)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Det er vel for å at sikkerhetsbeltet skal føres riktig sted. Men husker i forrige forum at noen sendte mail til tryggtrafikk ellernoe og at det ikke er noen sikkerhet ved å bruke det. Google it :)

Jeg kommer ikke til bruke det med mindre ikke beltet senere blir et ubehag.

*sniker*
Hvis du tenker på sånn i bilen, så mener jeg det er bevist at ikke det har noe for seg allikevel :) Hvis du allikevel vil bruke det så er vel det fra uke 12. Brukte med førstemann, men ikke med nr 2. Kan være deilig for å få beltet bort fra magen da ;)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Jeg har brukt det i 2 uker allerede :P

Hehe, jeg ble stoppet i rutinekontroll av statens vegvesen når jeg var høygravid sist. Han spurte om jeg hadde hørt om gravidbelte. Da sa jeg ja, men at jeg hadde lest meg opp til at det ikke hadde noen sikkerhetsmessig gevinst, kun komfort. "Ja, okei. Da høres det ut som du har tenkt over det, og tatt et bevisst valg" sa han, og det var helt greit :P
Jeg syntes det var så rart at han spurte, for både trygg trafikk og statens vegvesen hadde gått ut å sagt at vanlig bilbelte var like trygt. Jeg brukte ikke det sist, og kommer nok heller ikke til å bruke det denne gangen :)

Jeg bruker det, for det er behagelig og få bort beltet fra magen. Blir nok og bruke det svangerskapet ut :)

Bruker det her også;) Om det ikkje er tryggere, føles det ivertfall tryggere psykisk for meg;p

Sent from my iPhone using BV Forum

Mange bruker det vel for at ikke bilbeltet skal gli opp å ned og hit og dit, noe som visstnok er ganske slitsomt. Jeg har kjøpt ett sånt brukt, ikke fordi det er sikrere, men fordi jeg vil vite at dersom det skulle gå galt hvis man er utsatt for en ulykke så har jeg gjort det jeg kunne:) men jeg skjønner godt om mange ikke gidder å kjøpe ett, kosta tross alt 699,- eller noe i den dur, jeg kjøpte mitt brukt til 50,-, så hvorfor ikke:)

Back
Topp