Gravidbelte..

Å påstå at det har en hensikt er dumt!

Det er ikke lov å bruke noe som endrer bilens egen sikkerhetsseles funksjon. Utstyr som endrer bilbeltets funksjon vil ikke bli godkjent!

Har selv hatt på sånn besafe gravidebelte og det gjør jo ingen ting! Hvis du vet hvordan du skal ta på deg et bilbelte riktig så holder det. Det skal ligge over hoftene og ikke over magen og det skal strammes til (enten du er gravid eller ikke). I en kollisjon eller bråstopp vil belte da holde seg over hoftene der det skal være. Faktisk så kunne jeg fint ha bilbeltet over magen MED gravidebelte - sier seg selv at det ikke fungerer da vettu. Men om noen vil bruke penger på det så værsågod å bli lurt!

Men det bildet de hadde av den gravide med og uten gravidebeltet..
gravid_feil_small.jpg
.. kan ikke tenke meg at noen gravide sitter med beltet rett over magen på det høyeste. De fleste legger vel beltet under magen når den begynner å ta form.

Tenkte det samme. Hvis ikke så er det jo ikke trygt for mor heller, beltet skal ligge stram over fanget.

I tillegg til alt annet fornuftig som er skrevet her:
Besafe beltet festes i bilens belte med en TRYKKNAPP! Greit nok den er ganske kraftig,men kom ikke og fortell meg at en trykknapp ikke vil åpnes i en kollisjon.. eller er jeg helt på jordet?

*Gutt 2010*
*Jente 19/6-13*

Brukte ikke. Trygg trafikk sa at det ikke var så mye hjelp i gravidbelte. Man ska jo uansett ikke ha belte over magen.

Legger alltid beltet under magen, og hadde litt mage fra før så det har gått greit uten :p

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Gjentar hva mange andre sier her: gravid eller ikke gravid: beltet er et fangbelte og skal ikke over magen, gravid eller ikke. Håper alle som har eldre barn i beltestol ser til at de lærer seg å ha beltet stramt over lårene?!?! Det er i alle fall jeg nøye med på mine gutter.

Jeg krasjet med en trailer(!!!!) i mot første svangerskap. Gikk heldigvis helt fint og det er nok ikke bare selen sin feil. Men jeg kjente tydelig da at beltet ikke klemte meg over magen, og følte meg helt trygg på at også bebis i magen hadde det fint.

Det er ikke lov å selge noe som endrer beltets funksjon. Under en hard kræsj , åpnes trykknappene.

Back
Topp