Gravidbelte ja/nei?

piekz

Betatt av forumet
Hei jenter,

har dere tenkt å bruke en gravidbelte som beSafe?

Hadde ikke det forrige SS men da kjørte jeg sjelden en gang bil.

Noen erfaringer og meninger om man MÅ ha?

Hadde ikke belte forrige gang, og heller ikke denne gang.

Hadde sist og kommer til å bruke det senere i graviditeten.

Kommer til å bruke det! Har en venninne som kræsjet når hun var høygravid og da mente de at barnet i magen overlevde pga gravidbelte! Jeg så heller ikke helt poenget med det tidligere, men gjett om jeg skal bruke det nå:p

Synes det var behagelig i slutten av forrige svangerskap :)

Har det jeg brukte sist og kommer til å bruke det denne gangen også. Det er jo mye diskusjon på hvor nyttige de beltene er i en kollisjon, men jeg tenker som så at de skader da hvertfall ikke, så om det skulle være til hjelp så er det bare et stort pluss :)

Hadde sist. Å kjem til å bruka nå og:) må berre få da igjen hos søster mi. Men blir å bruka etter 12 veker når eg forteller om graviditeten :)

Brukte det ikke de to forrige gangene da jeg syntes det fungerte greit med vanlig belte. Mener jeg leste at trygg trafikk hadde gjennomført en test som sa at gravidbeltene ikke ga noe mer beskyttelse enn vanlig beltebruk. Så på sidene til besafe og synes de to bildene er ganske morsomme, for jeg tror jeg aldri har hatt beltet midt over magen! Beltet havner jo naturlig under kulemagen, ihvertfall til meg :) Mange synes det er mer behagelig å bruke gravidbeltet og da er det jo veldig greit. Viktigst er det uansett å bruke beltet - alltid!!

Ved tester har det vist seg at gravidbeltet ikke fungerer for annet en evt komfor. De har 0 effekt i en kollisjon. :-(

Har ikke brukt og kommer ikke til å kjøpe... Tester har vist at det ikke er verken mer eller mindre sikkert med delen, og god meg havner beltet uansett under magen..

Har ikke hatt med de to første og kommer ikke til å kjøpe nå heller. Trygg trafikk anbefaler heller ikke disse pga at de ikke øker sikkerheten for gravide i bilulykker desverre :( dessuten så legger jo bilbelte seg automatisk under magen når den begynner å vokse :)

Ja tenkte litt de samme tankene... Legger beltet uansett under magen og ikke rett over... Også er det så styrete når jeg ikke skal kjører men sambo eller jeg skal sitte ved siden av osv... Jeg må tenke litt mer på det men tror ikke det blir belte her!

Ved tester har det vist seg at gravidbeltet ikke fungerer for annet en evt komfor. De har 0 effekt i en kollisjon. :-(
Har ikke hatt med de to første og kommer ikke til å kjøpe nå heller. Trygg trafikk anbefaler heller ikke disse pga at de ikke øker sikkerheten for gravide i bilulykker desverre :( dessuten så legger jo bilbelte seg automatisk under magen når den begynner å vokse :)
Hvor har dere lest at trygg trafikk ikke anbefaler de gravid beltene??

Back
Topp