Gravidbelte i bil?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Har du, eller skal du, benytte gravidbelte i bil?

Jeg lånte et fra venninne min sist, men vet ikke om jeg skal gå til anskaffelse av det nå.

Forsking viser vel at det ikke er sikrere så lenge man er flink til å plassere bilbeltet korrekt(?) Det er kanskje mer komfortabelt med et gravidbelte?

Last edited:
Husker det var mye mer komfortabelt med gravidbelte med storesøster, så kommer nok til å ta den i bruk igjen da magen kommer ;)

Jeg kjøpte et sist gang, så jeg kommer nok til å bruke det. Mener også å ha lest at det ikke er noe som tyder på at det er sikrere, men jeg syntes det var mer behagelig å få beltet vekk fra magen. :)

Hadde det forrige gang, så mye mer behagelig, og mer trygt når magen og baby blir større for da holder den seg nede under magen uansett hva, kommer til å bruke det fra rundt jul :)

Hadde ikke sist og kommer nok ikke til å bruke nå heller. Syntes ikke det var noe problem å holde beltet under magen. Magen var jo i veien så det skled aldri opp..

Jeg bruker mitt allerede, mye mer behagelig :-) Ellers er jeg bare bekymret for at beltet skal presse på magen ved et evt. krasj. Anbefales :-)

Jeg har et fra forrige svangerskap. Burde nok hatt det i bilen allerede, får grave det fram i løpet av de neste dagene :)

Tror jeg skal bruke det. Men vente litt til (er 8+4). Har en venninne som er høygravid, så skal vente til hun får barnet så spørre om å få kjøpe det når jeg avslører hemmeligheten :)

Back
Topp